[C#] Richtextbox en scrollbars met spaties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik importeer een text file in een richtextbox.
Deze text file bevat 1 regel met ongeveer 1000 spaties en aan het begin wat andere karakters (letters & cijfers), de text file wordt goed geladen in de richtextbox, maar de horizontale scrollbar wordt niet actief.
Als ik vervolgens een ander karakter (bijv letter of een cijfer) achter de spaties zet, wordt deze wel actief.

Ik gebruik geen wordwrap en heb scrollbars forced beide aanstaan (als ik die niet forced aan heb staan, verschijnen ze gewoon niet). Met de pijltjes (of home/end) kan ik de cursor gewoon verplaatsen op de geimporteerde regel. Dus ookal staan de spaties er wel en zijn het er meer dan in de richtextbox passen, ze leiden niet tot een horizontale scrollbar. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waarom gebruik je een richtextbox en geen gewone textbox waarin dit wel gewoon goed gaat? Bij rich text gaat het om de opmaak, dus is het min/meer logisch om witruimtes niet mee te nemen bij de bepaling van de scrollarea.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10-2024
Je hebt gelijkt, is niet logisch om rich text te gebruiken aangezien ik een simpele .txt importeer.
Thanks voor het snelle antwoord, werkt idd met een gewone textbox. :)