Toon posts:

[C#] Richtextbox en scrollbars met spaties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Scarm
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-06 12:07
Ik importeer een text file in een richtextbox.
Deze text file bevat 1 regel met ongeveer 1000 spaties en aan het begin wat andere karakters (letters & cijfers), de text file wordt goed geladen in de richtextbox, maar de horizontale scrollbar wordt niet actief.
Als ik vervolgens een ander karakter (bijv letter of een cijfer) achter de spaties zet, wordt deze wel actief.

Ik gebruik geen wordwrap en heb scrollbars forced beide aanstaan (als ik die niet forced aan heb staan, verschijnen ze gewoon niet). Met de pijltjes (of home/end) kan ik de cursor gewoon verplaatsen op de geimporteerde regel. Dus ookal staan de spaties er wel en zijn het er meer dan in de richtextbox passen, ze leiden niet tot een horizontale scrollbar. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Waarom gebruik je een richtextbox en geen gewone textbox waarin dit wel gewoon goed gaat? Bij rich text gaat het om de opmaak, dus is het min/meer logisch om witruimtes niet mee te nemen bij de bepaling van de scrollarea.

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

• Scarm
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-06 12:07
Je hebt gelijkt, is niet logisch om rich text te gebruiken aangezien ik een simpele .txt importeer.
Thanks voor het snelle antwoord, werkt idd met een gewone textbox. :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee