Toon posts:

VMware workstation of Microsoft Virtual PC 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• deutscheslager
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09-06-2016
Wat zijn de voordelen en nadelen van VMware Workstation 7 tegenover Microsoft Virtual PC 2007?

Bij mijn huidige werkgever gebruiken ze Virtual PC omdat het gratis is. Alleen ik vind VMware prettiger werken. Nu vroeg mijn werkgever of ik overzicht kon maken met de voordelen en nadelen zodat er een besluit kan worden gemaakt met welk pakket we gaan werken.

Ik lees graag jullie reacties!

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
Het is jouw opdracht, niet de onze. Dit is wel erg makkelijk ;)

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[Voor 49% gewijzigd door Avalaxy op 07-10-2010 10:21]

• xenoNn
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09-2011

xenoNn

S.W.E.D

http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=1e222241852070e4

VMware vs Virtual PC

uitgebreide testen, en daar zal vast ook wel besproken worden wat beter is aan VMware dan Virtual PC of andersom ;)

Jonko en Whiskey of een Happy Meal... Kipnuggets en een Fristi

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-09 20:20
VPC 2007 kan geen 64bit guests en dus geen Windows 2008 R2 draaien

dat alleen al zou een reden moeten zijn om geen VPC meer te gebruiken :X

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
VMware Workstation, Virtual PC, beide desktop-software, waarvan 50% niet op een non-windows-OS zal gaan draaien. Deze discussie lijkt me beter op z'n plaats in Client Software Algemeen.

Watvoor voor- en nadelen heb je zelf al gevonden? Het wordt natuurlijk moeilijk discussieren als wij met alle argumenten moeten komen :)
Non-Windows Operating Systems > Client Software Algemeen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:16

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom geen gratis bare-metal hypervisor? (ESXi / Xenserver / Hyper-V)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-09 20:20
Question Mark schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:33:
Waarom geen gratis bare-metal hypervisor? (ESXi / Xenserver / Hyper-V)
persoonlijk vindt ik dat erg lastig op mijn laptop, kan er zo weinig mee doen op de console :P

tenminste ik ga er even vanuit dat het gaat om desktop pc's/laptops waar je even 'snel iets wilt uittesten als je bij een klant zit' bv

A wise man's life is based around fuck you

• MrHarry
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:28
je hebt ook de xenclient mits je laptop het ondersteunt, de 1.0 versie is paar dagen geleden live gegaan!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:47

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik vind het vreemd waarom nummer 3 van de Host-based hypervisors (type-2) niet genoemd wordt: VirtualBox.

Even een klein verkooppraatje:
- Het is sneller (afhankelijk van gebruikerservaring uiteraard) dan beide concurrenten.
- Het kan overweg met VMDK en VHD naast hun eigen VDI formaat.
- Het is gratis.
- Het heeft een actievere ontwikkeling (nieuwe systemen worden vlug ondersteund).
- Het kan 64 bit VMs aan, mits je hardware virtualisatie hebt in je CPU (en deze 64 bits is).
- Het is gratis!
- Het is multi-platform, draait op veel systemen en kan veel systemen aan.
- Er bestaan twee versies, een gratis OSE versie en een PUEL versie met wat meer functies maar er wordt verwacht dat je een licentie aanschaft (er is geen registratie optie in het programma zelf btw) als je het bedrijfsmatig gaat gebruiken (meer info in de Licensing FAQ).

Pak gewoon de website van de drie programma's en kijk naar de features van elk en ga daar je keuze uit maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ThePolo
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12-12-2014
Ik kan inderdaad Virtualbox aanraden. Ik kwam het toendertijd tegen op m'n Ubuntu installatie, en het werkte zo goed dat ik het ook maar op mijn Windows installatie heb gberuikt i.p.v. VMware.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee