LCD scherm voor Thinkpad X301

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Waarde vrinden,

Een of andere **** heeft mijn X301 laptopje een beuk gegeven en nu is het scherm total loss (nu een scheur van een cm of 15 erin, en dat groeit met de dag). Even laten repareren door Lenovo's service center lijkt me momenteel niet de bedoeling, die jongens zijn vrij stevig aan de prijs en ik ben arme student...

Ergo: er moet dus een nieuw scherm komen, dat er even in sleutelen lukt mij zelf prima. Nu resten mij echter 2 vragen:

1: Het LCD bezel heeft ook wat sch eurtjes. Ik kan me voorstellen dat voor de structurele stevigheid ook een nieuw bezel nodig is... de achterkant is echter nog intact. Klopt het dat het verstandig is een nieuw LCD bezel te scoren? Voor als de volgende lompe arbeider er tegenaan loopt.

2: Ik kom er eerlijk gezegd niet achter wat het partnumber van het scherm is. Ja ik kan de laptop openen en het partnumber aflezen, maar dat is behoorlijk veel werk en ik wil de laptop eigenlijk tot het moment van 'repararatie' (het is immers eerder een vervanging) blijven gebruiken.

Het exacte nummer bedraagt:

Type : 2776-LFG
SN: L3-AAH3X 08/11

Zou iemand mij wellicht kunnen vertellen in hoeverre een scherm als dit gaat passen?

Ik ben me ervan bewust dat ik een LED backlit scherm moet hebben, en geen CCFL backlit scherm, dus daar heb ik sowieso op gelet.

Ik heb uiteraard zelf rondgezocht en bijvoorbeeld dit scherm gevonden:
http://cgi.ebay.nl/IBM-LE...ain_0&hash=item563c840790

Anderzijds zien we ook schermen als deze:
http://cgi.ebay.nl/13-3-L...ain_0&hash=item2559ef0f88

Ongeveer het drievoudige van de prijs. Daarom wil ik dus graag even zeker weten hoe en wat, en ik kom er met mijn beperkte intellectuele vermogens maar niet achter welk partnumer ik moet hebben ;).

offtopic:
Goedkopere opties aandrage wordt, uiteraard, gewaardeerd maar is uiteraard niet de insteek mijnerzijds van dit topic.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nouja, één goedkopere optie is de schade verhalen op de dader. Die heeft volgens gewoon een WA (wettelijke aansprakelijkheid) -verzekering. Tenzij je niet weet wie het is, natuurlijk. Maar dan zou je het nog bij je eigen verzekeraar kunnen proberen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-12-2025
De reparaties aan Lenovo laptops en het leveren van onderdelen wordt nog steeds door IBM uitgevoerd. Op onderstaande pagina kan je zien wat de order nummers van de onderdelen zijn die je nodig hebt.

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-50278.html

Vul aan de rechterkant het model in: 2776-LFG

Kies voor 'Parts information' en klik daarna op '13.3 inch WXGA+ (1440x900) LCD service parts - ThinkPad X301'.

Je komt dan op een exploded view pagina terecht. Door op de onderdelen te klikken, kan je zien wat de bijbehorende Service part number is. Voor de duidelijkheid wordt ook nog gemeld voor welke model nummers dit onderdeel bedoeld is.

Je kunt de onderdelen bij IBM zelf bestellen. Service is 100% en de prijzen vallen in een enkel geval nog mee ook. De LCD bezel voor mijn T61 kost rond de € 35. Duur voor een stukje plastic, maar dan heb je het wel binnen een paar dagen gratis bezorgd in huis. De scharnieren voor mijn T61 daarentegen, kosten bij IBM meer dan € 100 en in Hong Kong koop je ze voor € 25. Dat risico is de moeite waard.

De site waar je in Nederland onderdelen kan bestellen is zo te zien even uit de lucht, maar je kan ter vergelijking dezelfde onderdelen in de UK 'bestellen' en dan de prijzen omrekenen.

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-50319.html

Als het onderdeel niet te vinden is in de shop, dan moet je ze even bellen. Het onderdeel is dan waarschijnlijk onder een ander nummer wel beschikbaar.

En dan het inbouwen... Lenovo heeft een manual van 180 pagina's waarbij voor elk onderdeel beschreven wordt welk schroefje in welke volgorde los en vast gedraaid moet worden. Voor het vervangen van het LCD scherm zijn dat er heel wat. Zorg dus voor tien tot twintig kopjes / glazen / enveloppen om per stap de onderdelen bij elkaar te houden. Pen, papier en eventueel camera zijn ook handig. :)

http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-70395

Ik heb overigens nog niet meegemaakt dat de garantie vervalt als je zelf aan de laptop hebt zitten sleutelen. Je kan dus nog gewoon van je garantie gebruik blijven maken, ook nadat je het LCD scherm zelf hebt vervangen.

Succes!

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 04:14:
Nouja, één goedkopere optie is de schade verhalen op de dader. Die heeft volgens gewoon een WA (wettelijke aansprakelijkheid) -verzekering. Tenzij je niet weet wie het is, natuurlijk. Maar dan zou je het nog bij je eigen verzekeraar kunnen proberen.
Nee ik weet niet wie het is, het was gewoon druk. Tevens kwam ik er naderhand pas achter.
Buiten dat: Ik heb louter een WA verzekering.

Qua IBM website: alles lijkt momenteel niet te werken bij ze.

Ken de procedure om spullen in te bouwen: IBM is imo tamelijk duur (bij eerdere reparaties).
Weet iemand nog een andere partno. list voor dat ding behalve de IBM site zelf?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nou ik heb via ebay maar een LCD gescoord, weet iemand toevallig waar je hier in NL het LCD bezel kunt krijgen?

Het gaat dan met name om FRU 44C0862

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Goed, ik ben Ebay op gedoken op zoek naar de FRUs:

- 44C0862
- 42T0476
- 45N3055

Die middelste is goed te vinden en van een of andere Chinees op Ebay. Prima de bima, er zit garantie op en als het idd een Lenovo scherm is vind ik het wel best. ZO niet heeft hij een paypal claim aan de broek.
Maar... hij heeft het erover dat hij de andere twee onderdelen ook kan leveren, lees mee:
Hello,
the IBM web is FRU number,but we give you is PN number,they are not same, some of the thinkpad cover no have FRU on it,but its also brand and new from lenovo,
you only need check that your X300/X301 laptop
1)the lcd front bezel is have webcamera hole for camera
2)the palmrest have fingerprint hole for fp
3)all keyboard bezel is combo fit.
thanks.
En:
hello,
the Lcd front bezel the PN:42X4528 the palmrest cover the PN:42X4576 or
42X4564

thanks.
Een spoedcursus engels zou wel tof zijn :P.
Wet iemand waar ik kan checken of die partnumbers inderdaad op dit model X301 (2776-LFG) passen?
IBM/lenovo publiceert alleen een FRU lijst.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LCD schermen zijn tot nader orde beeldschermen...

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Het gaat om meer dan het LCD panel alleen, bijvoorbeeld ook de nodige bezels ;).
Pagina: 1