Toon posts:

TFT of grafische kaart kapot

Pagina: 1
Acties:

• Snoes
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-09 15:56
Hallo,

ik heb een pc met een Radeon 4870 met 1 gb en een samsung 930BF TFT. Wanneer ik de normale allerdaagse dingen doe (internet, word, ..) is er eigenlijk vrij weinig aan de hand.

Wanneer ik bv MW2 ga spelen gebeurd het vrij vaak dat het beeld lijkt te bevriezen en weg "brand". Het beeld verschrompeld dan en de kleuren trekken weg. Meestal helpt het wanneer ik dan de monitor even uitzet.

Het programma Sandra gaf aan bij de tips dat mijn monitor op 60 hz staat en dat 75 beter zou zijn. Wanneer ik dat probeer, daar ben ik net achter gekomen, krijg ik hetzelfde effect.

Ik heb garantie op de video kaart, ik wil echter wel zeker weten dat die het is. Kan iemand daar wat over zeggen na het boevenstaande gelezen te hebben? Ik heb geen andere monitor staan die ik aan kan sluiten.

Gr,
Marce;

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, leen ergens een andere monitor om het te proberen.

In eerste instantie zou ik denken dat het de videokaart is, maar het is vreemd dat het aan/uitzetten van de monitor blijkbaar effect heeft. De enige manier om het 100% zeker te weten is het even uit te sluiten. Dus of een andere videokaart aan deze monitor, of een andere monitor aan deze videokaart.

30" monitor te koop

• Snoes
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-09 15:56
Bij deze een update van mijn probleem, helaas nog steeds.

Ik heb van iemand een monitor kunnen lenen. Toevallig exact dezelfde als ik zelf heb. 1,5 week gebruikt, intensief mee gegamed (MW2) en nergens last van. Dan is het dus de monitor zou je zeggen.

Mijn eigen monitor er weer aan gehangen, en ook die doet het ook 2 weken zonder problemen.

Sinds gisteren komen de eerste tekenen weer.

- De monitor aan, pc in de slaapstand. Op het monent dat ik de pc aanzet zie ik al een kort horizontaal lijntje van enkele cm's op mijn monitor. Daarna begon het beeld enigzins te flikkeren.

- Zojuist begon het beeld weer te vervagen zoals eerder omschreven. Ik had mijn refreshrate op 75 hz staan, toen ik die terugzette naar 60 en op apply drukte was het weer over.

Waar moet ik dit nu in zoeken, de grafische kaart of mijn monitor.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-09 17:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Snoes schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:10:
Bij deze een update van mijn probleem, helaas nog steeds.

Ik heb van iemand een monitor kunnen lenen. Toevallig exact dezelfde als ik zelf heb. 1,5 week gebruikt, intensief mee gegamed (MW2) en nergens last van. Dan is het dus de monitor zou je zeggen.

Mijn eigen monitor er weer aan gehangen, en ook die doet het ook 2 weken zonder problemen.

Sinds gisteren komen de eerste tekenen weer.

- De monitor aan, pc in de slaapstand. Op het monent dat ik de pc aanzet zie ik al een kort horizontaal lijntje van enkele cm's op mijn monitor. Daarna begon het beeld enigzins te flikkeren.

- Zojuist begon het beeld weer te vervagen zoals eerder omschreven. Ik had mijn refreshrate op 75 hz staan, toen ik die terugzette naar 60 en op apply drukte was het weer over.

Waar moet ik dit nu in zoeken, de grafische kaart of mijn monitor.
Nu jouw monitor een tijd testen in combinatie met een andere videokaart Als het probleem zich laat zien zou ik gaan voor een monitorprobleem.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee