Toon posts:

[WHS] Verifying that Remote Access is available on your...

Pagina: 1
Acties:

• MJanssen77
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-10-2010
Ik krijg het niet voor elkaar een remote access verbinding tot stand te brengen naar mijn Homeserver toe. Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- De poorten 80, 443, 4125 en 3389 heb ik op mijn router reeds geforward naar mijn homeserver.
- Mijn homeserver heb ik op de router een vast ipnummer gegeven
- Ik heb alle windows updates op de homeserver geinstalleerd
- Ik heb de connectivitytest van Microsoft uitgevoerd (http://www.microsoft.com/...ng/tools/igd/results.mspx)
- Vanaf mijn homeserver kan ik het internet op
- De website van mijn homeserver kan ik ook benaderen
- Als ik vanuit de homeserver de verbinding test strand hij bij de 3e test met de melding "Verifying that Remote Access is available on your home server "

Iemand enig idee?
Ik kom er niet meer uit :'( :?

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Luistert er wel wat op die poorten op de server (netstat -a -n)? En voor RDP (remote desktop) heb je alleen poort 3389 nodig, meen ik, maar ik weet niet wat jij precies wilt bereiken.

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• Pinooo
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:37
kun je lokaal wel remote desktop gebruiken? anders moet je het wellicht nog activeren?

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sjaakduhuuhl schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 04:26:
En voor RDP (remote desktop) heb je alleen poort 3389 nodig, meen ik, maar ik weet niet wat jij precies wilt bereiken.
4125 is de port die bij SBS gebruikt wordt voor Remote Web Workspace, en dat zit ook in HomeServer verwerkt, vandaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:55

TheVMaster

Moderator WOS
alt-92 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 07:12:
[...]

4125 is de port die bij SBS gebruikt wordt voor Remote Web Workspace, en dat zit ook in HomeServer verwerkt, vandaar.
Klopt en 3389 heb je bij WHS helemaal niet nodig :+ Misschien dit artikel op Microsoft.com even doorlezen. en nee dat zeg ik niet omdat ik het zelf geschreven heb :+.

Heb je die Remote Access instellingen gedaan vanaf de console? Ik zal even op zoek gaan...bij dat artikel hoorden eigenlijk een hele stapen met configuratie documenten voor routers, maar die staan er niet bij zie ik. 'k zoek ze ff op en mocht je het nodig hebben..dan zet ik ze wel even ergens online.

Heb de how-to's voor de volgende routers :

[Voor 56% gewijzigd door TheVMaster op 07-10-2010 15:52]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee