Toon posts:

BIOS update ? in ABN

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo omdat de search knop het weer is niet doet hoop ik dat iemand me kan helpen
ik wil een bios update doen op mijn abitBE6 mobo
maar ik heb er weinig kaas van gegeten om een bios te flashen ,en ik heb er ook geen zin in om later als het mislukt is om allemaal postings te plaatsen dat het verkeerd is gegaan
DUS tweakers wie kan/wil mij in Algemeen Beschaafd Nederlands een uitleg geven hoe ik een bios update doe
alvast bedankt voor jullie medewerking

Verwijderd

Wat dacht je van surfen naar de Abit site?
Daar kan je gewoon de laatste BIOS versie van je PC downloaden, en een flash programma (dat gebruik je dus om je BIOS daadwerkelijk te up-daten) downloaden.
Zodra je deze twee binnen hebt, is het heel makkelijk: Je flash programma opstarten (ALTIJD VANUIT DOS DOEN, NOOIT VANUIT WINDOWS!!), dan geeft het programma aan welke file hij moet gebruiken, file naam intikken, (dan zal hij ongetwijfeld vragen of je je oude BIOS moet back-uppen, ALTIJD DOEN!!!), een keer of wat enter geven, en klaar is je PC!

Gelukkig staat er op de site van Abit genoeg informatie over hoe je het wel en niet moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar hebben we wat aamn gewoon in het ABN thnx Snuffie
nog meer tips welkom

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uhhmm snuffie: vergeet je er dan niet even in ABN bij te zeggen dat je ALTIJD EERST IN DOS MOET BOOTEN MET EEN BOOTDISKETTE?? HET LIEFST EEN DOSBOOTDISK?? als je dat niet zou doen kon het nog wel eens fout gan en dan kan je je bios opnieuw laten fikken.

Verwijderd

Topicstarter
zie !! de tips druppelen binnen :)
nog meer tips zodat ik straks met een gerust tweaker hart een bios update kan doen ?

Verwijderd

Zet op die bootdisk in de autoexec.bat de opdrachten die je BIOS automatisch flashen.
(dit staat ook op de ABIT-site)

Da's handig als er in eerste instantie iets mis gaat en je geen beeld meer hebt, maar het systeem wel nog boot op de floppy.

Na het flashen wel het schijfje eruit halen.. anders blijf je bezig :)

Zo heb ik het althans steeds gedaan. (ook al ging er niks mis)

En.. zeer zorgvuldig te werk gaan.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Zet de flash util en de oude BIOS wel op de bootdisk want mocht je je pc verneuken dan kun je als laatste redmiddel nog met een oud 8 bits ISA-VGA kaartje opstarten, en de oude bios terugflashen.

Verwijderd

Topicstarter
keb al wel in de gaten dat als je het verneukt je ook lekker in de shit zit :)
toevallig een tweaker met ervaring van het flashen van mobo's in de buurt van Eibergen ?
dat ik ff kan meekijken

huh eibergen ? ja ligt 18 km onder enschede :)
Pagina: 1