Toon posts:

led knippert op muziek in de auto

Pagina: 1
Acties:

• petertje2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-10-2010
ik zag dit op Youtube
en toen kwam ik op het idee 2 led slangen deze
aan de spekers uitgangen van de auto te monteren. (met nog een aan uit schakelaar ertussen en een zekering van 12v)

maar nu wel verstandig, zou het gaan werken?
(sorry op dit vak ben ik niet een uitblinker)

mvg,
Peter

• simonr
  • Laatst online: 11-09 14:23
Zekeringen branden door bij een bepaalde stroom die gaat lopen, niet bij een voltage.
Ik denk dat je het gewoon kunt proberen, al vraag ik me af of een autoradio genoeg vermogen kan leveren voor zo'n lichtslang.
Je zou er eventueel nog een laag-doorlaat-filter tussen kunnen zetten omdat ik me afvraag of je het geknipper nog wel ziet bij de hoge tonen in muziek, of dat de leds dan gewoon altijd aan staan.

• petertje2
ik probeer het gewoon, vrijdag heb ik mooi vrij
mvg,
peter

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:09

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Naar mijn inziens heeft dit meer met Elektronica te maken dan met Audio. Vandaar ook een move naar EL.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:57
Zoek eens op een LED VU-meter. Er zijn vele varianten daarvan te vinden, en jij hoeft deze alleen maar aan te passen naar 1 led i.p.v. meerdere.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Engineer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:08
.

[Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 15:51]

• steffex
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:49

steffex

Dev nerd

wat heeft dat youtube filmpje met je vraag te maken? of uberhaupt met electronica of audio? :P

wil je de slangen wil laten knipperen op de maat van de muziek, kun je ze beter niet direct aan je stereo koppelen.
Volgens mij ben je opzoek naar dit: YouTube: Music LED Box - DIY
in de description staat tevens ook deze link: http://www.instructables.com/id/Music-LED-Light-Box/

offtopic:
Engineer heeft gelijk. Knipperend blauw licht vanuit een rijdende auto is niet iets waar je mee gepakt wil worden.

[Voor 14% gewijzigd door steffex op 07-10-2010 11:42. Reden: offtopic melding]

Freelance developer - Gadget freak - Motorrijder

• simonr
  • Laatst online: 11-09 14:23
stef-o schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:40:
wat heeft dat youtube filmpje met je vraag te maken? of uberhaupt met electronica of audio? :P
Even afkijken, het was mij ook een raadsel ;)

• petertje2
je moet toch iets met die dingen? alle gekheid op een stokje.
het ziet er niet moeilijk uit, ik heb net even gekoekeloerd en die slagen geven bij 6v nog genoeg licht
( adapter output voltage / LED voltage = Total LED's 12/12 =1 slang en ik heb 2 slangen dus 12/2=6)
correct me if i am wrong,

dan bestel ik thuis even een tip31 transistor.

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
petertje2 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:26:
You're not using it right!

Meeste van dat soort dingen zitten dus niet op de uitgang van de speakers. Dit heeft namelijk een aantal nadelen, je moet je led-apparaten op je uitgang van je versterker aanpassen. En de impedantie van de last op de versterker gaat veranderen. Het eerste is misschien nog te realiseren maar door de verandering van impedantie gaat of je versterker opgeblazen worden of je speakers veel minder vermogen kunnen weergeven.

Ik zou ergens iets zoeken om een mic te gebruiken om je geluid binnen te nemen naar je leds.

• steffex
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:49

steffex

Dev nerd

petertje2 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:26:
het ziet er niet moeilijk uit, ik heb net even gekoekeloerd en die slagen geven bij 6v nog genoeg licht
( adapter output voltage / LED voltage = Total LED's 12/12 =1 slang en ik heb 2 slangen dus 12/2=6)
correct me if i am wrong,

dan bestel ik thuis even een tip31 transistor.
je snapt ook dat bij het aansluiten van de led slangen op de uitgang van je speakers, het geluid ook gaat veranderen? omdat je voltage wegtrekt. De optie in het filmpje werkt omdat 2ledjes aanzienlijk minder verbruiken dan een lichtslang.

Ik zou voor een andere optie gaan, namelijk een met een microcontroller oid die het analoge speaker signaal analyseert en dat gebruikt om de lichtslang via pwm oid te laten knipperen. aangesloten via het circuit van de voeding ipv de radio output zelf te gebruiken.

vergeet je onze waarschuwing mbt de wet niet? ;)

Freelance developer - Gadget freak - Motorrijder

• petertje2
ooh zo je ik zie het, je dan word het lastig ik vond dit net ook:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/980348
ik zal even vragen aan iemand die war meer verstand ervan heeft,

bedankt!
mvg
Peter

• mike15
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2010
Voegt niks toe.

[Voor 93% gewijzigd door dusty op 10-10-2010 03:21]

• AtomicShockwave
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-09 12:29
Sowieso vraag ik me af hoe leuk die leds dat gaan vinden. Het is wel AC, en aangezien een versterker flink wat ampere's kan leveren vraag ik me af hoe ze het doen in de sper-richting. Een paar posts verder onder die youtube vid begint al iemand te klagen dat zijn ledjes sterven. :)

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Een echte diode erbij lost dat probleem op.
Een weerstand mag je niet gebruiken want dan muteert je geluid.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:57
Wel die diode antiparallel zetten! Vervolgens nog een kleine weerstand ervoor om de stroom te begrenzen, want anders redden die led's het niet.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee