Vraagjes over behuizingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnmulder
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo,
Ik heb pas een Acer Aspire AX3300 gekocht met het idee om deze langaam te upgraden,
aangezien dit een mini-tower is zal ik de behuizing moeten vervangen als ik er echt wat mee wil kunnen.

nu mijn vragen: waar moet ik op letten bij het uitzoeken van een behuizing?
en hoe moeilijk is het eigenlijk om de behuizing te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een behuizing vervangen is hetzelfde als een complete pc monteren, simpel als je weet hoe het moet, lastig als je het niet weet. Met een nieuwe kast moet je vooral kijken naar de ruimte en wat je er in kwijt wilt. En natuurlijk of Acer geen apart design heeft die niet compatible is met normale ATX kasten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
Dat wordt een duur grapje. naast de behuizing moet je moederbord ook doen. ik zou even rond kunnen kijken bij een vriend van me, wellicht heeft hij er een staan, dan kan ik kijken of het mobo een mATX is, maar ik vermoed een vreemde standaard. pBTX of zow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:17

Hoite

Goed verhaal

Let ook op het type voeding dat Acer meegeleverd heeft, voor je de videokaart upgrade.
Meestal is deze goed afgemeten op het systeem, dus kan je er bijvoorbeeld niet ongestrafd een zwaardere videokaart in monteren.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnmulder
naarden 4ever schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:16:
Dat wordt een duur grapje. naast de behuizing moet je moederbord ook doen. ik zou even rond kunnen kijken bij een vriend van me, wellicht heeft hij er een staan, dan kan ik kijken of het mobo een mATX is, maar ik vermoed een vreemde standaard. pBTX of zow.
aan wat voor 'n geld zat je te denken met duur? en zou je misschien kunnen uitleggen waarom het moederbord ook moet worden vervangen?
Hoite schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:14:
Let ook op het type voeding dat Acer meegeleverd heeft, voor je de videokaart upgrade.
Meestal is deze goed afgemeten op het systeem, dus kan je er bijvoorbeeld niet ongestrafd een zwaardere videokaart in monteren.
is het niet zo dat er ook een voeding bij nieuwe behuizingen zit, en dat als ik dan een behuizing met een goede voeding koop, er dan ook een betere video kaart in kan?

(ja ik zit nog vol vragen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:41

D4NG3R

kiwi

:)

Dat is het probleem, meestal gebruiken OEM fabrikanten apparte form-factors voor Moederborden en PSU's.

Een kant en klare PC van een merk moet je NOOIT kopen met de gedachte om deze constant te upgraden.. Dat wil gewoon niet :/ .

Edit: Maak eens een zooi foto's (Beetje goed belicht AUB) van de kast, alle aansluitingen, de voeding ect. En upload deze

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 07-10-2010 08:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnmulder
Aangezien ik de pc nog maar 2 maandjes heb is het nog mogelijk om hem terug te sturen, en dan zou ik dus een betere, wel upgrade-bare desktop kunnen kopen...
maar ik wil eerst bevestiging dat t echt niet kan met deze, dus ik zal later nog wel wat foto's maken en uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Waar haal je dat vandaan? Ik zou in eerste instantie nog niet weten waarom het niet zou kunnen. naarden 4ever heeft enkel aangegeven dat je op moet letten met het moederboard omdat het zou kunnen zijn dat die geen standaard afmetingen heeft. Als hij hele afwijkende maten heeft zal je een ander moederboard aan moeten schaffen. Dit omdat 'standaard' kasten de schroefgaten op vaste plekken hebben zitten (ATX of micro ATX). Als de gaatjes van jou moederboard niet op dezelfde plek zitten gaat het niet passen zeg maar.

Ditzelfde bedoelt D4NG3R NL eigenlijk ook. OEM fabrikanten gebruiken regelmatig hardware met afmetingen die niet standaard is. Een voeding die net een stukje korter is als een standaard voeding bijvoorbeeld. Bij HP is er daarnaast vaak maar ruimte om 1 schijf fatsoenlijk in te bouwen, als je geluk hebt lukt een 2e maar dan is het vaak wel gebeurd. Grote kans dat dit soort dingen weer gebeurd op het moment dat je een andere kant en klare desktop koopt.

Wellicht dat er op de site van Acer specificaties van het apparaat staan?

Waarom zou je trouwens de pc nog zomaar om kunnen ruilen als hij 2 maand oud is? De paar dagen zichttermijn zijn wel verstreken lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 07-10-2010 13:35 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 13:47

Yngwie-

Murphy was an optimist

Volgens mij zit daar het volgende mainboard in:

Acer Boxer DA078L

http://www.ascendtech.us/...c=MB64ACBOXERDA07&eq=&Tp=

En da's gewoon een mATX bord.

[edit]
Umm, is inderdaad wel iets minder hoog dan een mATX bord nu ik beter kijk, ik mis de laatste rij schroefgaten. Maar passen doet dit bord wel in een normale behuizing voor ATX/mATX borden, zoals hieronder aangegeven wordt :)

[ Voor 41% gewijzigd door Yngwie- op 07-10-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ziet er anders niet uit als een µATXbordje, maar eentje die net iets kleiner is.
een µATXbord in die kast zetten gaat niet lukken, dit plankje in een ATX of µATXkast zou wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een bord met ATX backplate en twee externe slots heet FlexATX :z

FlexATX past prima in uATX kasten (en reguliere ATX, en E-ATX en...)

Wikipedia: Computer form factor

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1