Asus P2B

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37
Search werkt niet. Dan maar zo

Vanaf welke revisie kan er op een Asus P2B mobo een PIII.

Boedha

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Verwijderd

Staat dat niet op de Asus site?
www.asuscom.de
www.asus.com

Verwijderd

Naar mijn weten op alle versies, echter nieuw kun je toch niet meer een P3 op Slot1 krijgen :7

en al helemaal niet op de snelheid die de p2b nog aan kan .. iets van 600 mhz of iets dergelijks

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Op dinsdag 13 maart 2001 15:53 schreef caphex het volgende:
Naar mijn weten op alle versies, echter nieuw kun je toch niet meer een P3 op Slot1 krijgen :7

en al helemaal niet op de snelheid die de p2b nog aan kan .. iets van 600 mhz of iets dergelijks
1) Volgens Asus kan het niet bij alle revisies, officieel pas vanaf 1.12

2) Slot 1 P3's zijn nog prima te krijgen, kijk maar bij informatique. Sommige zijn zelfs op voorraad

3) De P2B kan gedocumenteerd tot 8*100, ongedocumenteerd zelfs nog verder.

Er is hierover al een topic gaande

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

voor al je oplossingen

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 13 maart 2001 15:27 schreef Boedha het volgende:
Search werkt niet. Dan maar zo

Vanaf welke revisie kan er op een Asus P2B mobo een PIII.

Boedha
Even slakken-zout-leggen ... Een P2B kan een PIII aan. Altijd. Maar dan heb ik het wel over een PIII Katmai, dus slot 1 met 512 Kb aan off-die L2 cache.

BIOS 1010 of hoger, voor zover ik weet.

(en dan nog kan je in problemen komen vanwege de 'photoshop bug' bij de lagere revisies, officieel 1.02 en lager, maar ik heb met mijn rev 1.04 er nog last van.)

Voor een PIII Coppermine moet je idd officieel revisie 1.12 hebben. Als je lager dan 1.12 gaat moet je per sé een converter gebruiken met VRM op de converter. En dan loopt je Coppermine op V-core 1,85 in plaats van 1,6.

Een coppermine heeft namelijk een V(oltage) R(egulation) M(odule) nodig spec. 8.4. En beneden revisie 1.12 zit er een spec. 8.2 op je mobo, vandaar dus dat er dan een 8.4 VRM op de converter moet zitten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Er zijn inderdaad al meer postings hierover geweest. Het komt hier op neer:

1. P2B rev 1.12 en hoger gaat altijd met PIII
2. P2B rev 1.10 is een twijfelgeval.
3. P2B ouder dan 1.10 gaat met een "truukje"

Het probleem zit em in de voltage regulator die niet lager kan dan 1.8V op oudere P2B's. In zo een geval een FC-PGA versie nemen met een slot-1 converter waar de de Vcore kan jumperen op 1.8V. Dan gaat ie ook op oudere P2B's. Het makkelijkste is:

1. Neem PIII FC-PGA versie
2. Slotkey adaptor op default
3. Steek de CPU erin
4. Werkt ie, ondersteunt je P2B de CPU al
5. Werkt ie niet, Vcore op 1.8V zetten

Verder heb je minimaal BIOS 1012 nodig en de nieuwste drivers voor een eventuele SB Live!

als je even wacht tot de search weer werkt, zul je nog bergen info hierover vinden.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Interessante materie dit zeg, maarre ik kan zeker wel opzouten met mijn Asus P2B revision 1005 (??????) Kan dit?

:? :? :? :?

Verwijderd

Ik denk dat je hier 2 dingen door elkaar haalt: het moederbord revision number en het BIOS revision number. Waar het om gaat in dit verhaal is het Moederbord revision number: dit staat op de print tussen de buitenste ISA slots. Ziet eruit als "ASUS P2B rev. 1.xx." (waarbij xx iets is van 02 of 10 of 12 etc.). Hier draait het om.

Verder heb je nog de BIOS revision nummer dat wordt gerapporteerd bij het starten en 1005 lijkt verdacht veel op een BIOS nummer. Ikzelf had eerst 1007 en voor de upgrade van Celeron 400 naar PIII-800 BIOS 1012 geflashed. Dus een te oude BIOS versie is geen probleem, gewoon de laatste nieuwe flashen.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik draaide al BIOS 1010 toen ik mijn P3E-500 (Das dus een Coppermine voor de leeken) En het werkte direct en goed. Hij draaide gewoon op standaard voltage (1.6). Kon hem ook nog rock-stable op 700Mhz(das dus 140 FSB) draaien met een gorb. Gewoon een Slocket converter, geen funky shit, gebruikt.

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 09:58 schreef Selachii het volgende:
Ik draaide al BIOS 1010 toen ik mijn P3E-500 (Das dus een Coppermine voor de leeken) En het werkte direct en goed. Hij draaide gewoon op standaard voltage (1.6). Kon hem ook nog rock-stable op 700Mhz(das dus 140 FSB) draaien met een gorb. Gewoon een Slocket converter, geen funky shit, gebruikt.
Dan heb jij (net als ik) dus een P2B dat Coppermine CPU's ondersteunt en dan heb je dus genoeg aan elke gewone slocket converter.

Overigens herkende zelfs BIOS 1012 mijn PIII800 niet. Heb als tussenmaatregel hardware update afgezet totdat BIOS 1013 officieel (en niet als beta) uitkomt.

Verwijderd

P2B 1013.007 is niet officieel nee (zou bx2i1013.awd worden dan)

Echter de P2B-S etc zijn al wel officieel volgens asuscom.de :?
Pagina: 1