Toon posts:

welke laptop moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn budget ligt rond de 800 euro. Op bijna alle laptops die tegenwoordig te koop zijn staat windows Vista voorgeïnstalleerd. Ik vind Vista echter geen fijn besturingssysteem om mee te werken. Mijn voorkeur gaat uit naar Windows xp. Deze wil ik graag op de laptop die ik ga kopen installeren.

Ik heb rondgezocht op dit forum, en ik heb ontdekt dat het installeren van windows xp op een 'vista laptop' nogal wat problemen met zich mee kan brengen. Ik ben geen dummy op dit gebied, maar ik zou graag even willen weten welke stappen ik het beste kan doornemen. En zijn er laptops waarop het installeren van xp niet mogelijk is? (zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, bepaalde merken of modellen?) En is het moeilijk om de juiste drivers te vinden en/of deze te installeren?

Ik hoop dat iemand mij kan inlichten en misschien wel een model kan adviseren waar hij/zij met succes windows xp op geïnstalleerd heeft. Trouwens, een goede accu vind ik erg belangrijk, ook nog adviezen?

Groeten,
Nick

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik weet niet waar jij je laptop wil kopen, maar nagenoeg elke notebook heeft tegenwoordig Windows 7 aan boord...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

99,9 van de 100 laptops worden geleverd met Windows 7 & GEEN Vista.
Tevens draait XP probleemloos op een laptop waarop standaard Vista zit/zou zitten.

De drivers heb je met elke laptop/computer maar er zijn nog altijd meer drivers voor XP dan Vista.

De informatie die je nu uit, is redelijk oud.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica