Toon posts:

[Win8] Upgrade path van Windows XP naar Windows 8 ?

Pagina: 1
Acties:

• Zeemijl
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-10-2011
Op 22 oktober komt Microsoft met een (nederlandstalig) Family Pack om 3 computers naar Windows 7 te upgraden: nieuws: Windows 7 Home Premium Family Pack keert terug
Ik ga dat kopen, maar dan zijn er bij mij en mijn familie nog steeds een paar computers die Windows XP draaien.

Mijn vraag is: Stel dat Microsoft over een jaar een Family Pack voor Windows 8 zou hebben. Zou ik dan kunnen upgraden vanaf Windows XP naar Windows 8 ?

Is hierover iets bekend ?

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Over een jaar gaat denk ik niet gebeuren. Vista is ook nog niet eens EOL.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Asiom23
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Vanaf XP kan je ook al niet naar Windows 7 upgraden in 1x dus laat staan Windows 8.

• Zeemijl
Asiom23 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:28:
Vanaf XP kan je ook al niet naar Windows 7 upgraden in 1x dus laat staan Windows 8.
Het gaat niet om het installatiegemak, maar om de kosten.
De geruchten gaan dat Windows 8 al volgend jaar zou kunnen uitkomen. Het zou gaan om Windows 7 met een mooier jasje, waarbij vensters mooier schuiven en vergroten zoals bij de iPhone.

Sorry, de titel blijkt niet juist. Ik bedoel: Zou Windows XP als basis gebruikt kunnen worden voor een Windows 8 Upgrade versie ?

[Voor 13% gewijzigd door Zeemijl op 06-10-2010 20:45]

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:39

F.West98

Alweer 12 jaar hier

Zeemijl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:40:
[...]

Het gaat niet om het installatiegemak, maar om de kosten.
De geruchten gaan dat Windows 8 al volgend jaar zou kunnen uitkomen. Het zou gaan om Windows 7 met een mooier jasje, waarbij vensters mooier schuiven en vergroten zoals bij de iPhone.
offtopic:
Sorry hoor, maar de geruchten gaan over een totaal nieuw opgebouwd systeem, niet meer gebaseerd op NT. Singularity komt erin, en nog veel meer nieuwe snufjes. Volgens de geruchten zijn dit een paar kenmerken;
• Singularity; systeem dat nooit crasht
• Kan ook alle open-source software draaien
• IE10 is veiliger dan ooit
• Heel snel

Ook zou het geen Windows meer heten, maar anders. Maar omdat er geen naam bekend is gaat het over 'Windows'. En volgend jaar nog lang niet uitkomen, misschien oktober 2011 of nog later. Dit ivm de nog uit te brengen IE9, en in het volgende OS van MS zou IE10 zitten

Dat over 'Windows 8'. Maar nu, wie zegt dat er voor het volgende OS van MS ook een Family Pack komt? Het zou zelfs kunnen zijn dat het goedkoper is dan het huidige windows 7. Maar één ding is bijna zeker, aangezien het volgende OS van MS geen 32-bit meer heeft, maar wel 64-bit en misschien zelfs 128-bit, maar iig draait XP vaak op 32-bit en zou je dus niet kunnen upgraden, en zal je wel een nieuwe PC moeten kopen. Deze stap zet MS aangezien de meeste mensen inmiddels wel een nieuwe PC hebben aangezien er bijna elke 3 jaar een nieuwe PC gekocht wordt, en ivm Windows Vista en 7; de systeemeisen daarvan.

Dus: er zal wel een upgrade komen, maar zeker niet voor XP, ssngezien die nog 32-bit is.

PS: dit is allemaal toekomstmuziek, niks is zeker, en het offtopic-gedeelte is uit de Chip van deze maand

Edit: over jouw edit: waarschijnlijk niet, aangezien het 32-bit verhaal, en het NT-verhaal

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Zeemijl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:40:
. Ik bedoel: Zou Windows XP als basis gebruikt kunnen worden voor een Windows 8 Upgrade versie ?
Je kan het nu (win7) al niet met XP rechtstreeks, tegen die tijd is XP SP3 ook EOL en gaat dat ook niet meer op verwacht ik.

Simpel, lifecycle management pagina van MS nakijken en dan worden dat soort dingen vaak genoeg wel duidelijk.
NT4 > Vista was ook niet een optie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zeemijl
Dank voor al jullie reacties.
Dus het beste is waarschijnlijk alle goede desktops naar Windows 7 64-bit. Een 2 jaar oude laptop met oude software naar Windows 7 32-bit. En de oude rommel met Windows XP gewoon door laten lopen tot 2014, en dan zien we wel verder.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee