• yeehaw
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-09 19:45
Sinds ik in Augustus 2009 ben gaan studeren in Leeuwarden wil het me maar niet lukken om een bijbaan te vinden. Ik woon gewoon thuis in regio Alkmaar (NH) en heb alleen in sommige vakanties tijdelijk werk.

Ik sta ingeschreven bij alle uitzendbureau's in de buurt en toch lukt mij niet om een baan te vinden. Het enige werk wat er is is outbound callcenterwerk en daar wordt ik meestal binnen een halve week verzocht weg te gaan (telefonische verkoop is niet mijn sterkste punt). Inbound klantenservice is er wel, maar alleen in Leeuwarden en hierbij moet er in de avond gewerkt worden en dan kan ik niet meer thuis komen met het OV.

Ik heb op internet gekeken of er thuiswerk is, ik heb gezocht naar vertaalwerk, ik heb het aan iedereen die ik kan bedenken gevraagd, maar het bood allemaal geen soelaas.

Ik zou dus willen vragen wat de (Student)Tweakers voor bijbaan doen op dit moment, zodat ik daaruit wat kan vinden. :)

Als dit niet mag, of mijn zoektocht niet goed genoeg was, svp even melden

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Promotie werk is er zat rond Amsterdam.

• yeehaw
GoldenSample schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:09:
Promotie werk is er zat rond Amsterdam.
Is helaas te ver weg, omdat ik in Wieringerwerf woon en ik dan vanaf mijn studie 3/3.5 uur naar mijn werk moet reizen.

• RobbertC
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:37
Kijk eens bij computer/elektronica/telefoon-winkels. Een beetje over leuke producten praten, geen zwaar werk en vaak best goed verdiend :)

Edit:
Even snel bij de grote telefoonketens gekeken. Daar kom ik dit tegen: http://www.werkenbijbelco...er_alkmaar_300999_11.html :)

[Voor 38% gewijzigd door RobbertC op 06-10-2010 20:18]

• yeehaw
RobbertC schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:17:
Kijk eens bij computer/elektronica/telefoon-winkels. Een beetje over leuke producten praten, geen zwaar werk en vaak best goed verdiend :)

Edit:
Even snel bij de grote telefoonketens gekeken. Daar kom ik dit tegen: http://www.werkenbijbelco...er_alkmaar_300999_11.html :)
Bedankt voor de tip. Ik heb een poging gewaagd en zal eens bij meer elektronicawinkels kijken.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

yeehaw schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:13:
[...]

Is helaas te ver weg, omdat ik in Wieringerwerf woon en ik dan vanaf mijn studie 3/3.5 uur naar mijn werk moet reizen.
Eh, dan ga je bijvoorbeeld op zaterdag of zondag werken bij je ouders vandaan? doe ik ook
Verder hebben promotiebureau's juist werk vaak in heel Nederland en je zit nergens aan vast,
Als je je dus bij veel promotiebureau's inschrijft heb je veel keuze om te werken.
Het kantoor zit dan bijvoorbeeld in Adam, maar soms werk ik ook in de stad waar ik studeer (Enschede), dan weer bij m'n ouders in de buurt of ergens tussen m'n kamer en m'n ouders in.

Ik zelf haal vaak een auto op in Adam met spullen en ga dan 'ergens' in Nederland werken, daar komen dan m'n collega's heen die uit de buurt van de 'werklocatie' komen.
Zo heb ik afgelopen jaren in elke uithoek van Nederland gewerkt, van Maastricht tot Den-Helder van Middelburg tot Leeuwarden, steeds met mensen uit de buurt van die plaats dus.

[Voor 20% gewijzigd door GoldenSample op 06-10-2010 20:53]

• t_captain
  • Laatst online: 22:31

t_captain

Moderator General Chat
yeehaw schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:07:
Sinds ik in Augustus 2009 ben gaan studeren in Leeuwarden wil het me maar niet lukken om een bijbaan te vinden. Ik woon gewoon thuis in regio Alkmaar (NH) en heb alleen in sommige vakanties tijdelijk werk.
Alkmaar-Leeuwarden is best een aardig stuk om dagelijks heen en weer te reizen, zeker als je van het OV afhankelijk bent. Mijn eerste gedachte is: heb je wel genoeg tijd voor een bijbaan? Als je erg weinig beschikbaar bent dan zullen de veel werkgevers eerder kiezen voor een sollicitant die vaker beschikbaar is om op te roepen.

• yeehaw
GoldenSample schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:50:
[...]

Eh, dan ga je bijvoorbeeld op zaterdag of zondag werken bij je ouders vandaan? doe ik ook
Verder hebben promotiebureau's juist werk vaak in heel Nederland en je zit nergens aan vast,
Als je je dus bij veel promotiebureau's inschrijft heb je veel keuze om te werken.
Het kantoor zit dan bijvoorbeeld in Adam, maar soms werk ik ook in de stad waar ik studeer (Enschede), dan weer bij m'n ouders in de buurt of ergens tussen m'n kamer en m'n ouders in.

Ik zelf haal vaak een auto op in Adam met spullen en ga dan 'ergens' in Nederland werken, daar komen dan m'n collega's heen die uit de buurt van de 'werklocatie' komen.
Zo heb ik afgelopen jaren in elke uithoek van Nederland gewerkt, van Maastricht tot Den-Helder van Middelburg tot Leeuwarden, steeds met mensen uit de buurt van die plaats dus.
Ik ga mij hier eens verder in verdiepen bedankt voor de tip. Zo had ik het nog niet bekeken.
t_captain schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:51:
[...]

Alkmaar-Leeuwarden is best een aardig stuk om dagelijks heen en weer te reizen, zeker als je van het OV afhankelijk bent. Mijn eerste gedachte is: heb je wel genoeg tijd voor een bijbaan? Als je erg weinig beschikbaar bent dan zullen de veel werkgevers eerder kiezen voor een sollicitant die vaker beschikbaar is om op te roepen.
Ik ben iedere dag rond half 4/ half 5 's middags thuis en ben op vrijdag vrij. Dus die dagen zou ik in principe kunnen werken. En in overleg kan ik ook vrijnemen van school, het is namelijk projectgestuurd werk.

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:16
Opties die ik zie:

1. Rijbewijs scoren. Vanaf Wieringerwerf ben je binnen het uur met een auto terug uit LWD.
2. Werk zoeken in Bolsward. Veel industrie daar (hoef je ook niet commercieel te zijn) en je kan met de Interliner weer de afsluitdijk over.

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:03
merauder schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:42:
Opties die ik zie:
2. Werk zoeken in Bolsward. Veel industrie daar (hoef je ook niet commercieel te zijn) en je kan met de Interliner weer de afsluitdijk over.
dan kan hij ook werk zoeken in leeuwarden. laatste 350 naar alkmaar gaat om 22.00

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:42

Rukapul

Moderator General Chat
t_captain schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:51:
Mijn eerste gedachte is: heb je wel genoeg tijd voor een bijbaan?
Ik zou het nog breder trekken en TS adviseren eens te denken of hij z'n leven niet efficienter in kan richten met duidelijke prioriteiten en een efficiente realisatie ervan. Inclusief de optie van verhuizen dus. Aan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat 16+ uur reistijd per week goed is voor de studieresultaten :Y)

offtopic:
titel onttagt

[Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 07-10-2010 09:43]

• yeehaw
merauder schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:42:
Opties die ik zie:

1. Rijbewijs scoren. Vanaf Wieringerwerf ben je binnen het uur met een auto terug uit LWD.
Rijbewijs moet ik nog mee beginnen en is nu niet realiseerbaar. Verder vindt ik Bolsward een goed idee en ga ik dat eens bekijken, mocht ik niet aan het werk komen via huidige solicitaties(zie beneden).
Carfanatic schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:37:
[...]

dan kan hij ook werk zoeken in leeuwarden. laatste 350 naar alkmaar gaat om 22.00
Jah, echter heb ik dat al geprobeerd en het enige wat ik naast callcenter werk kan vinden is Klantenservice werk. En daarvoor is een paar weken lang fulltime training vereist. Verder eindigt dat vaak om 22.00 uur en kan ik dan dus echt niet meer naar huis.
Rukapul schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:39:
[...]

Ik zou het nog breder trekken en TS adviseren eens te denken of hij z'n leven niet efficienter in kan richten met duidelijke prioriteiten en een efficiente realisatie ervan. Inclusief de optie van verhuizen dus. Aan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat 16+ uur reistijd per week goed is voor de studieresultaten :Y)

offtopic:
titel onttagt
Mijn prioriteiten zijn vrij duidelijk. Ik wil mijn studie in 4 jaar behalen en doe daar ook het nodige voor. Verder had ik zo maar eens berekend dat als ik in Leeuwarden ga wonen, dat mij meer tijd gaat kosten aan werken dan die 3 uur per dag die ik nu in de bus zit. :9 En in die drie uur kan ik idd ook aan school werken.

Ik heb echt veel gehad aan de tip van RobbertC, omdat ik altijd dacht dat die bedrijven uitsluitend via uitzendbureau's werken. Ik ben dan ook uitgenodigd voor een soliciatiegesprek bij de Mediamarkt in Alkmaar en heb nog een aantal sollicitaties waarvan ik op antwoord wacht.

Dus iedereen bedankt voor de moeite :) Van mij mag deze op slot.

• Rhy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-09 23:19

Rhy

Once a nerd; always a geek

Er is ZAT thuiswerk, alleen hebben de meeste NLers er geen goede ervaring mee. Er zijn ruim 100 bedrijven actief in Nederland. Edoch blijft de vraag, wat een goed bedrijf is met een goed betaalplan, goed product, etc. etc.

Thuiswerk is echter geen vervanging van een inkomen, maar altijd bedoeld als aanvulling op. Als student zou het mogelijk wel ideaal voor je kunnen zijn.

Laten we eens beginnen met wat je financiele verwachting is van een bijbaan.

• writser
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:51
Ga lekker studeren, leen maximaal nu het nog kan. Met je opleiding verdien je later zoveel meer per uur (hopelijk) dat je beter dan je studieschuld kan aflossen aan de IB-groep. Ze vragen ook niet veel rente.

Onvoorstelbaar!

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:51
writser schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:21:
Ga lekker studeren, leen maximaal nu het nog kan. Met je opleiding verdien je later zoveel meer per uur (hopelijk) dat je beter dan je studieschuld kan aflossen aan de IB-groep. Ze vragen ook niet veel rente.
En als je dan eindelijk begint te werken, wil je ruimer gaan leven en zijn je vaste lasten zo hoog dat je jaren doet over het terug betalen van je lening.

BlaBlaBla

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

writser schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:21:
Of je leent niet overbodig, en zorgt dat als je straks aan het werk gaat niet met extra onnodige lasten zit opgescheept. Als je gaat werken wil je immers ook een auto, woning, relatie. Dit kost allemaal geld, veel geld zelfs. Als je dan je studie niet meer hoeft terug te betalen scheelt dat toch al weer een slok op een borrel.

offtopic:
Inderdaad, ik heb het niet zo op "leen nu gewoon maximaal, want straks verdien je bakken met geld!" verhalen. Die verhalen komen dan ook vaak van studenten die meer uren in de kroeg dan aan hun opleiding besteden. Lenen is geen garantie voor problemen, maar het maakt de kans erop wel groter. Je weet immers niet wat er in de toekomst gebeurt. Ik heb nog steeds niemand gevonden die me een garantie voor de toekomst kan geven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee