[iMac/MacBooks] Minidisplay port naar HDMI TV kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Sinds vandaag heb ik mijn iMac 27" op mijn Samsung LCD TV 1080p aangesloten via minidisplayport naar HDMI.

Ik zie een degelijk verschil tussen mijn Xtreamer (multimediakastje) naar mijn LCD TV. Het signaal van de iMac is niet heel slecht, maar je ziet wel wat korreligheid. Nu ben ik benieuwd hoe jullie het ervaren met je MacBooks/iMacs. Ik heb de kabel via Ebay gekocht voor 10 dollar. Zou het aan de kabel liggen? Of puur aan de output van Snow Leopard/iMac.

Mag het in theorie uitmaken? Is het signaal digitaal wat de iMac uitzendt? Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akadjuh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik heb zelf mijn macbook aangesloten aan een benq 24 inch monitor. Geen problemen..het beeld is gewoon scherp en helder in 1080p. Displayport en hdmi sturen beiden digitale signalen uit.

Hdmi kabels hoeven niet duur te zijn..dat is een fabeltje..wat van belang is, is dat het wel een goed werkend kabeltje is natuurlijk :-)

Ik daarom het proberen met een ander kabeltje..koop er 1 in de winkel of via een webshop (kabeltje.com bijv) en zo goedkoop mogelijk. Ben van overtuigd dat het dan moet werken. LET WEL dat het een hdmi 1.3a/b of 1.4 is..maar deze zijn standaard tegenwoordig