Beste Tweakers,
Ik wil mijn eigen systeem in elkaar sleutelen, het assembleren zal zeker geen probleem zijn. Echter mijn kennis op het gebied van processoren en moederborden is vrij klein. Jullie advies wordt zeer gewaardeerd!
Het te bouwen systeem:
- Mini ITX systeem
- RAM: 4Gb intern
- HDD: Samsung 1,5tb F3 spinpoint.
- 5,25" DVD brander
- Behuizing: desktop formaat te plaatsen achter 21" LCD (bxdxh = 20x35x30)
Doel, bouwen van een energie zuinig en zo goedkopelijk mogelijk systeem dat:
- digital coaxial RCA audio out heeft(zowel aanwezig bij Asus als Zotac)
- Vloeiend afspelen media (HD files, DVDs) ik ben allergisch voor schokkend beeld
- HDMI out
aus at3ntna-i
Zotac variant met socket 775
Als ik voor de asus kies met de atom processor zouden mijn eisen gehaald kunnen worden, maar kan ik niet beter voor een paar tientjes extra de Zotac kiezen? Ik begreep dat Zotac een dedicated processor heeft voor de video. Wat doet zo'n Intel dual core process dan nog? Wordt er dan maar 1 core gebruikt van de processor?
Graag wat achtergrond informatie van iemand die het wel weet.
Met vriendelijke groeten van een wannabe techie
Ik wil mijn eigen systeem in elkaar sleutelen, het assembleren zal zeker geen probleem zijn. Echter mijn kennis op het gebied van processoren en moederborden is vrij klein. Jullie advies wordt zeer gewaardeerd!
Het te bouwen systeem:
- Mini ITX systeem
- RAM: 4Gb intern
- HDD: Samsung 1,5tb F3 spinpoint.
- 5,25" DVD brander
- Behuizing: desktop formaat te plaatsen achter 21" LCD (bxdxh = 20x35x30)
Doel, bouwen van een energie zuinig en zo goedkopelijk mogelijk systeem dat:
- digital coaxial RCA audio out heeft(zowel aanwezig bij Asus als Zotac)
- Vloeiend afspelen media (HD files, DVDs) ik ben allergisch voor schokkend beeld
- HDMI out
aus at3ntna-i
Zotac variant met socket 775
Als ik voor de asus kies met de atom processor zouden mijn eisen gehaald kunnen worden, maar kan ik niet beter voor een paar tientjes extra de Zotac kiezen? Ik begreep dat Zotac een dedicated processor heeft voor de video. Wat doet zo'n Intel dual core process dan nog? Wordt er dan maar 1 core gebruikt van de processor?
Graag wat achtergrond informatie van iemand die het wel weet.
Met vriendelijke groeten van een wannabe techie