Toon posts:

Welke software voor cablemanagement?

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stukje software (liefst webbased) dat geschikt is om patchcables in te administreren.
Momenteel gebruik ik Excel, maar sinds ik mijn taken aan het overdragen ben en Excel nog altijd niet multi-user is, begint dat een beetje te knellen.

De volgende velden administreer ik momenteel:

Region (AMEC/EMEA/APAC)
City
Site (<interne codenaam voor de site)
Suite
Switchname
Port (e.g. Gi9/1)
Switchport (Access of Trunk)
VLAN ID
Speed
Duplex
Name (naam van het aangesloten apparaat)
Port name (e.g. 1/05 of ETH0 of Gi4/3)
Cablenumber
Connection type (e.g. RJ45)
Portchannel (nee of ja + nummer)
Multiple MACs? (of er meerdere MAC adressen op de poort zitten)
Remarks (opmerkingen)

Zijn er mensen die deze soort software gebruiken? Graag wat name-dropping, zodat ik lekker kan gaan googlen en graag ook hoe het product je bevalt :)

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-09 18:33

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Ongeveer 4.900 resultaten
Volgens mij vroeg hij expliciet naar ervaringen, maar ik kan ernaast zitten.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Netformx gebruik ik primair om BOM's te maken, maar er zit ook een discovery tool in.

http://tweakers.net/ext/f/pbuSdWbwddo2Fc1RXI700JXA/thumb.png

http://tweakers.net/ext/f/IRtVdcWqYlGCz1vcF1Sqx2Tl/thumb.png

30 dagen evaluatie kan je hier aanvragen.

Na gratis registratie staan hier wat video's die je verder helpen. Export naar Visio behoort ook tot de mogelijkheden. IOS versies, PSIRT's kan je er ook mee boven water krijgen.

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Thanks keur, maar ik kan ook zelf de titel van mijn topic in google copy-pasten.

@Blackbird: die tool is nog te ingewikkeld. Ik ben eigenlijk op zoek naar een heel plat overzicht met wat handige knoppen om een patch toe te voegen, te verwijderen en in patches te zoeken.

Het is bijna zo simpel dat ik zelf een database met frontendje in elkaar zou knutselen. Maar aangezien ze bij mij op werk meer van kant en klare pakketjes houden en ik niet eeuwig die tool wil scripts ben ik op zoek naar een bestaand tooltje...

• mbaltus
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 15:27
_DH schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:07:
... Excel nog altijd niet multi-user is.....
Misschien beetje off-topic, maar:
Het geinige is dat Excel wel Multi User is (in ieder geval vanaf 2003). Kijk maar eens bij Tools > Share Workbook

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
_DH schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:15:
@Blackbird: die tool is nog te ingewikkeld. Ik ben eigenlijk op zoek naar een heel plat overzicht met wat handige knoppen om een patch toe te voegen, te verwijderen en in patches te zoeken.
Er is ook nog een eenvoudige variant van DesignXpert die alleen network discovery doet.

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
mbaltus schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:17:
[...]

Misschien beetje off-topic, maar:
Het geinige is dat Excel wel Multi User is (in ieder geval vanaf 2003). Kijk maar eens bij Tools > Share Workbook
Ik zit er ook aan te denken om mijn cablesheets op sharepoint te zetten, maar dit is vrij error-prone :|
Of misschien toch een webappje...

Oh, ik heb trouwens ook geen toegang tot de netwerkapparatuur...

[Voor 7% gewijzigd door JackBol op 07-10-2010 23:29]

• moppentappers
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:40
Ik gebruik zelf al GLPI en zag laatst Archires (https://forge.indepnet.net/projects/archires) dat wil ik binnenkort eens proberen, misschien dat dat is wat je zoekt. Het toevoegen en verwijderen van patches is in ieder geval erg makkelijk.

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-09 17:43
Hebben jullie niet een CMDB waar dit in geintegreerd zou kunnen worden?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:53
Is Racktables.org toe te passen op je omgeving?

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

• haze010
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-10-2015

haze010

jawatdan

Wellicht is het een overkill, maar kijk eens naar http://www.glpi-project.org/spip.php?lang=en

Boe.

• 92904
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-08-2012
Wij gebruiken voor onze Laag 1 administratie Itracks. Werkt op zich prima:

je kunt aan verbindingen verbindingsnummers koppelen
je kunt patchpanelen aanmaken in verschillende gebouwen
Koperpatches
Glaspatches
Eigenschappen van patch / verbindingen opgeven
etcetcetc

Het is geen wonder applicatie, maar goed het werkt wel. Ik geloof dat de nieuwste versie ook webbased is.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Hey dit is wel een interessant tooltje!!! Dat ga ik eens beter bekijken...

@xelnaga: heb je een linkje? mijn google-fu laat het afweten bij de zoekterm itracks. thanks!

• moppentappers
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:40
http://www.itracs.com/

Ik gok dat hij dat bedoelt, ziet er fantastisch uit.. maar nergens is iets te downloaden of een prijs te vinden helaas.

• 92904
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-08-2012
Yup die bedoel ik,

Kan niet worden gedownload, maar je kunt een prijs navragen. Ik weet niet precies wat wij betaald hebben.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee