Verwijderd

Topicstarter
Vannacht lijkt er nieuws te komen over het eerste apparaat dat met Google TV werkt.
http://news.cnet.com/8301-17938_105-20018619-1.html
nieuws: Logitech introduceert Revue-mediaspeler met Google TV
nieuws: Google geeft meer informatie over Google TV

Lijkt me een leuk apparaat, google browser op je TV. Verder erg leuk dat bediening met je Smartphone mogelijk gaat zijn.

Ben benieuwd wat de mogelijkheden verder allemaal zijn. Google TV gaat ook samenwerken met HBO, denk alleen niet dat dat hier beschikbaar wordt.

http://www.logitech.com/e..._googletv_redirect_052010

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1286446223.jpeg

Van de logitech site:
The details

It’s not here yet. But we’re sure you have a few questions. Here are a few answers.

Q: When will the product officially be announced?

A: We’ll be providing the full product details for our Google TV companion box later this fall. Feel free to sign up to get all the up-to-the-minute details.

Q: What is it?

A: We’re creating a system that includes a companion box – an external device that connects to your TV through an HDMI port – and an intuitive controller that’s been designed to take full advantage of everything the Google TV platform offers.

Q: What’s the big deal?

A: First of all, it’s Google TV – so you get seamless search and access to content anywhere on the Web, from your satellite or cable provider, even some compatible DVRs. Secondly, our companion box has our Logitech Harmony® technology built in – so you’ll have integration with your home-entertainment system. Third – we’ll be making a variety of options available right away, including video calling and a variety of controllers – even a Logitech smart-phone app -- and even more stuff we can’t talk about.

Q: I've heard of/seen a smartphone app that can control the companion box. How can a smartphone control my TV, set-top box and AV receiver?

A: The companion box from Logitech has Logitech Harmony Link, our IR signal translator, inside the box.

The Logitech Harmony smartphone app sends signals to the internal Harmony Link which in turn communicates with your entertainment devices.

Q: What is Logitech Harmony Link?

A: Harmony Link is a combination of hardware and software, currently built into every Harmony remote, which translates commands (such as a Volume Up button press) into infrared (IR) signals that can control many entertainment devices.

Our Google TV companion box will be the first product other than our advanced remotes to contain this technology.

Q: What will the Logitech Harmony smartphone app let me do?

A: There will be two versions of the app at launch: one for Android smartphones and one for iPhone and iPod Touch devices. The iPhone app will run on iPad devices as well; a version of the app optimized for the larger iPad screen is planned for a later software update.

You must have the companion box from Logitech for the app to actually control your home entertainment devices.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 17:07 ]

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23
Preorder is nu mogelijk. 299,99 USD (http://www.logitech.com/e...letv_email_annce01_100610).

Flink aan de prijs, maar het apparaat wekt nog steeds me interesse. Vooral het kunnen doorlussen van je huidige decoder of andere apparaten via HDMI in naar de Revue lijkt me een handige toevoeging. Met PiP kun je dan snel switchen tussen Google TV en wat je aan het kijken bent.

[ Voor 74% gewijzigd door DeOS op 07-10-2010 08:47 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Verwijderd

Dit lijkt me inderdaad een ontzettend leuk apparaat.
Vraag me alleen af hoe het werkt hier in NL, bijv. met "What's on TV".

Verwijderd

Topicstarter
Het idee is erg leuk. Ben alleen bang dat het nog even duurt voordat het naar Europa komt.

Ik was al een tijdje opzoek naar een makkelijk apparaat dat in een klein hotel te gebruiken is om gasten via de tv van internet op de kamer te voorzien.

Zelf wacht ik nog steeds op de dag dat ik via een soortgelijk apparaat abonnementen kan afsluiten direct bij de Amerikaanse zenders net als HBO Go. Dit komt wel icm Google TV maar ben bang dat dat hier niet gaat werken. Zou mooi zijn om je kabel tv eruit te gooien en zelf pakketten te kiezen die je via een soort uitzending gemist op je tv kan kijken. Dat zou echt perfect zijn.

Voor mij zeker iets om in de gaten te houden.

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46
Erg interessant en blijf het Google TV / Logitech Revue verhaal ook zeker volgen.

Ik ben ook zeer benieuwd of het apparaat ook out the box media streaming over het thuisnetwerk ondersteunt op basis van SMB. Dan kan mijn PS3 met PS Media Server richting mijn broertje. Die gebruik ik toch nergens anders voor :+

/post

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:36

psyy138

blackbulls.nl

als ik het allemaal goed begrijp kun je dit aansluiten op je TV ( net als een HTPC )
heb nu thuis een HTPC met windows vista + media center of course ;) en ook als afstandbediening de Logitech Harmony One, zou je deze dan kunnen gebruiken met GoogleTV want dat is handiger als een toetsenbord. ben erg benieuwd hierna omdat ik denk dat GoogleTV beter werkt als Microsoft's Media Center

O.R.C. Black Bulls Rugby

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Net zoals de ipad een grote iphone is, zo is google tv een grote htc nexus, je zou dr in weze mee kunnen bellen dus:) maar je kan ook gewoon de android apps draaien, van uitzending gemist en youtube, tot aan gamelofts asphalt racer 3D, maar ook een tekstverwerker, een office pakket of een video editor al verwacht ik dat de laaste 3 wel niet zo snel gebruikt zullen worden... Dat kan je beter op je wat krachtigere laptop..
Maar goed, die apps zijn er, dus je kan als je wil je boekhouding voortaan vanaf de bank op je plasma breedbeeld gaan doen:)
daarnaast blijft t gewoon een tv, dus je kan gewoon je kanalen blijven bekijken, maar ook de uitzendingen opnemen.
En dan natuurlijk internet.
In weze veranderd je tv in een all in one computer, maar dan zonder touchscreen (tenzij er iemand op t absurde idee komt een 42 inch touchscreen te bouwen)

Intern is googletv een atomprocessor met een power VR grafische chip , ( dezelfde als in de ipad de iphone en de samsung galaxy s en tenzij ze dr een restriktie opgooien kan je dus alles wat op die apparaten draait op je tv draaien, maar dan op een levensgroot tv scherm. Die grafische chip is ongeveer verglijkbaar met een playstation 2. Maar dan in Hd resolutie. Dus t is geen xbox of PS3, maar voor de casual gamer meer dan voldoende zou ik zeggen.

Ben benieuwd of ze dan ook de nintendo 64 emulator dr op aan de gang krijgen, dat zou wat zijn:) hopelijk bouwt iemand dan gelijk een goeie controller / afstandsbediening.

Je hebt ook al google smartphones met een hdmi uitgang, zodat je ze op tv kan aansluiten. In weze is dat hetzelfde, alleen bij googletv is alles wat meer geintregeerd en op elkaar afgestemd.

[ Voor 29% gewijzigd door verleemen op 13-10-2010 22:33 ]

The freedom of saying E=MC3

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 16:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

op een paar websites op internet (o.a. avs) zie ik dat dit kastje geen NTFS ondersteund, alleen maar FAT16 (misschien 32, weet ik niet). Als dit echt zo is (en blijft) dan is dat best wel een domper.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk apparaat :) En slim van Google, een telefoon is een perfect afstandsbediening en als ze dat zo kunnen combineren met een mediaspeler die ze met apps snel kunnen boosten tot iets groters.

Ook voor casual spellen zie ik er wel wat in dit platform (voor de toekomst) met je telefoon als remote (zit een g-sensor en alles in dus er moet best veel mogelijk zijn in theorie).
Rub3s schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:33:
op een paar websites op internet (o.a. avs) zie ik dat dit kastje geen NTFS ondersteund, alleen maar FAT16 (misschien 32, weet ik niet). Als dit echt zo is (en blijft) dan is dat best wel een domper.
Lijkt me dat er gewoon een linux bestandsformaat op kan en dat je ook wel netwerkshares kan maken zodat je er met windowsmachines bij kan. Dat kan mijn popcornhour van een paar jaar oud ook al :p

[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 19-10-2010 21:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 16:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

ja, maar dat is toch niet bepaald makkelijk als je (zoals ik) graag een ntfs externe hardeschijf eraan wilt hangen.

geen ntfs... diep triest vind ik.

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 07:43
Zover ik kan zien kan het kastje dus ook flash sites laten zien / flash filmpjes.
Zouden er dan ook de mogelijkheid op zijn om zelf streams toe te voegen? (RTMP streams bijvoorbeeld?)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rub3s schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:08:
ja, maar dat is toch niet bepaald makkelijk als je (zoals ik) graag een ntfs externe hardeschijf eraan wilt hangen.

geen ntfs... diep triest vind ik.
Daar zal dan wel een app voor komen (mijn eerder genoemde popcornhour ondersteunt het niet, maar vanuit de community is er wel wat gemaakt dat het werkt), persoonlijk zou ik er geen schijf aanhangen en alles via het netwerk doen. NTFS is nou eenmaal een Windows bestandssysteem, met het Apple bestandssysteem zul je hetzelfde probleem hebben.
Mattie84 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:38:
Zover ik kan zien kan het kastje dus ook flash sites laten zien / flash filmpjes.
Zouden er dan ook de mogelijkheid op zijn om zelf streams toe te voegen? (RTMP streams bijvoorbeeld?)
Als dat niet kan lijkt het me een vrij waardeloos apparaat. Niemand zit er op te wachten alleen wat door Google geselecteerde diensten te kunnen zien en dat snapt Google zelf ook wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 24-10-2010 20:44 ]

/▌

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Mattie84 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:38:
Youtube is toch ook flash?

Misschien dat iemand hier iets meer van weet:
Buiten dat misschien de EPG dan al niet afgestemd is met de internet kanalen (maar die heb ik dan alsnog met een doorgeluste decoder, kan ik dit kastje gewoon oppikken straks uit de USA??? Zonder problemen werkend omdat mijn internetverbinding uit NL is hier natuurlijk, of hebben ze daar geen restricties aan gebonden??? Want in dat geval neem ik m mee, het heeft alles wel waar ik op wachtte in de televisie.

[ Voor 37% gewijzigd door martincm op 25-10-2010 14:01 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 07:43
Marzman schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:43:
[...]
Als dat niet kan lijkt het me een vrij waardeloos apparaat. Niemand zit er op te wachten alleen wat door Google geselecteerde diensten te kunnen zien en dat snapt Google zelf ook wel.
Nou ...
Denk maar eens na; Heel veel set top boxen (of media players /nmt's) ondersteunen flash als in; flv bestanden. Maar hoeveel set top boxen ondersteunen nou flash streams? Of hoeveel zijn er waarbij je zelf streams kan toevoegen? (RTP/RTSP/RTMP), dat ligt volgens mij vrijwel op 0? Zoek voor de gein maar eens een set top box die overweg kan met Flash Media Server, als je iets vindt, dan vind ik dat knap.

Dus heel gek lijkt het mij niet als dit niet mogelijk is.

Maargoed, ben zeer benieuwd wat er allemaal mogelijk is met deze set top box.

• AkL
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-01-2023

AkL

Als je er ook muziek mee kunt afspelen zonder dat je tv aanstaat lijkt me het een mooi compleet apparaat. Oftwel.. integratie met de Squeezeboxsoftware. Wellicht eens als suggestie aandragen bij Logitech.

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet iemand wanneer de release in NL is?

Verwijderd

Je kunt de revue op ebay wel kopen, maar heb je daar hier ook iets aan?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mattie84 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:14:
[...]

Nou ...
Denk maar eens na; Heel veel set top boxen (of media players /nmt's) ondersteunen flash als in; flv bestanden. Maar hoeveel set top boxen ondersteunen nou flash streams? Of hoeveel zijn er waarbij je zelf streams kan toevoegen? (RTP/RTSP/RTMP), dat ligt volgens mij vrijwel op 0? Zoek voor de gein maar eens een set top box die overweg kan met Flash Media Server, als je iets vindt, dan vind ik dat knap.

Dus heel gek lijkt het mij niet als dit niet mogelijk is.

Maargoed, ben zeer benieuwd wat er allemaal mogelijk is met deze set top box.
0 weet ik niet, maar alle mainstreamapparaten die ik ken die kunnen er inderdaad niet mee overweg. Google heeft ook nog MP4 dacht ik en nog wat andere dingen (voor mobieltjes enzo). Misschien had ik de vraag een beetje verkeerd gelezen.

Het zelf toevoegen van streams is volgens mij niet het probleem (ik voeg zo vaak streams to op mijn pch en dat zal bij googletv ook wel kunnen), maar hij moet natuurlijk overweg kunnen met het formaat.

/▌

Pagina: 1