Zonet dus de 3 gratis iso's gedownload van Solaris 8.0 for intel. Heeft iemand hier ervaring mee? Met name dan of het multi-boot eigenschappen heeft. Kan ik het bijvoorbeeld opstarten met lilo of heeft het een eigen bootloader nodig?
Verwijderd
Uit ervaring: SunOS8 kan met veeeeeeeeeel moeite dual booten en het verneukt je partities per definitie dus doe het op een bak waar je weinig om geeft...
Ik heb ze laatst ook gedownload.
In de documentatie staat dat een dual-boot met windows wel mogelijk is.
Ik was nogal huiverig en wilde m'n partities niet verneuken, dus heb het nog niet geprobeerd.
Eerste dat je moet doen is de iso sol-8-10_00-install-fcs-bin-ia-ml weer weggooien
Uit alt.solaris.x86:
Succes ermee en laat ff weten of het allemaal gelukt is; kan ik er ook nog van leren
Leander
In de documentatie staat dat een dual-boot met windows wel mogelijk is.
Ik was nogal huiverig en wilde m'n partities niet verneuken, dus heb het nog niet geprobeerd.
Eerste dat je moet doen is de iso sol-8-10_00-install-fcs-bin-ia-ml weer weggooien
Uit alt.solaris.x86:
Ik heb zelf de CD sol-8-10_00-fcs-bin-ia-v1 gebrand en die is bootable. Onder windows zie ik maar een paar bestanden op de CD staan, terwijl er wel >500 MB op is gebrand, dus weet niet zeker of het allemaal goed is gegaan. Binnenkort zal ik 'm nog eens proberen te installerenIf you check previous postings to this newsgroup, you'll find many
people convinced that not even Sun has figured out how to produce a
working Installation CD, and that you should just toss it out and
start from the "Disk 1 of 2" CD.
Succes ermee en laat ff weten of het allemaal gelukt is; kan ik er ook nog van leren
Leander
Ik denk dat je het met grub wel moet kunnen booten. Ik heb wel wat ervaring met solaris 8, maar dan de sparc-versie, niet voor intel.
http://www.sun.com/solaris/binaries/get.htmlOp dinsdag 13 maart 2001 19:35 schreef Bigs het volgende:
Waar kun je die images downloaden?
[quote]Op Tuesday 13 March 2001 15:52 schreef Leander het volgende:
Uit alt.solaris.x86:
[..]
Hmm, bij mij wou die install-cd wel booten.
Ik heb het nog niet verder uitgeprobeerd, om dat ik het niet om mijn eigen hd wil testen
Het branden van de tweede applicatie cd ging grandioos verkeerd. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Wat voor software staan er eigenlijk op die apps cd's?
Uit alt.solaris.x86:
[..]
Hmm, bij mij wou die install-cd wel booten.
Ik heb het nog niet verder uitgeprobeerd, om dat ik het niet om mijn eigen hd wil testen
Het branden van de tweede applicatie cd ging grandioos verkeerd. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Wat voor software staan er eigenlijk op die apps cd's?
Die bootdisk kun je bij de sparc edition ook beter niet gebruiken. De bootloader van software disk 1 geeft je veel meer customization mogelijkheden (w.o. package selection). Dus gewoon altijd die disk 1 gebruiken, ook bij de intel edition.
Als je trouwens een beetje lekker wilt werken met Solaris 8 voor intel kan ik je de gnu pakkketten van http://www.sunfreeware.com aanraden. Ikzelf zit overigens nog te wachten op KDE 2.1 packages voor Solaris 8 SPARC. weet iemand die ergens te staan?
Als je trouwens een beetje lekker wilt werken met Solaris 8 voor intel kan ik je de gnu pakkketten van http://www.sunfreeware.com aanraden. Ikzelf zit overigens nog te wachten op KDE 2.1 packages voor Solaris 8 SPARC. weet iemand die ergens te staan?
bij mij bootte die CD ook wel, maar ik had inmiddels gelezen dat je beter met CD1 kunt werken (vaagheid alom...).Hmm, bij mij wou die install-cd wel booten.
Nou, dat ligt wsch niet aan jouHet branden van de tweede applicatie cd ging grandioos verkeerd. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Kijk maar eens in de nieuwsgroepen, je bent zeker niet de eerste bij wie het niet zo vlot loopt. Ik heb inmiddels ook een paar pogingen achter de rug. Je moet het bestand een .iso extensie geven en branden (zeggen ze). De software die je daarvoor gebruikt, schijnt ook veel verschil te maken. Het is me nu gelukt om CD II succesvol te branden. CD I nog niet.
Als ik het probeer met NERO, gaat 'ie eerst oneindig lang rekenen (generating relocation information, geeft 'ie aan). Dan neemt 'ie al m'n processortijd in beslag (dual 500 MHz, beide procs in gebruik). Dat heb ik na 10 (!) minuten maar gecancelled
Enfin, ben benieuwd of het je lukt...
Leander
misschien hiero:Op Wednesday 14 March 2001 11:27 schreef jeroen het volgende:
D
Ikzelf zit overigens nog te wachten op KDE 2.1 packages voor Solaris 8 SPARC. weet iemand die ergens te staan?
ftp://66.65.87.136/pub/solaris/i86pc/kde
(host is nu niet online..)
Weet iemand waar ik wat online Solaris tutorials ken downloaden?
Er is een aparte documentatie CD beschikbaar.Op Wednesday 14 March 2001 14:46 schreef ger24 het volgende:
Weet iemand waar ik wat online Solaris tutorials ken downloaden?
Die is te downloaden op (o.a.) ftp.kando.hu/.9/solaris-cd/
Daar staan trouwens ook gewoon de andere CD images (dan hoef je niet de hele tijd alles via die SUN website te doen
Ik heb nog eens gekeken naar die ISOs en het probleem zit 'm in de filesystems.
Als ik de ISO van CD1 uitpak op een linux-doos en 'm dan mount met 'mount -o loop sol-blablabl /mnt/solaris' ziet alles er goed uit.
Er ontstaan voornamelijk problemen onder windows met het ISO9660 filesystem. Als ik 'm brand met NTI CD-Maker prof. krijg ik alles in max. 8 karakters en de symbolic links worden ook niet juist verwerkt.
Ik ga 'm nu eens proberen te branden onder linux (als ik dat aan de praat krijg
Leander
Uhm... ik zie daar i86pc in de url staan en ga er dus van uit dat dat Intel packages zijn. Ik ben op zoek naar de Sparc packages. Staan die daar ook?Op Wednesday 14 March 2001 14:46 schreef ger24 het volgende:
[..]
misschien hiero:
ftp://66.65.87.136/pub/solaris/i86pc/kde
Verwijderd
Dat dacht ik dus ook... maar blijkbaar kan je ze dus nu neerhalenOp Tuesday 13 March 2001 19:35 schreef Bigs het volgende:
Waar kun je die images downloaden? Op sun.com [kan|kon je eerst] alleen maar de cd's bestellen.
Is Solaris trouwens aan de praat te krijgen op een VMware 'machine' binnen Linux of Win2K? Dan kan je teminste wat met Solaris spelen zonder dat je gelijk kans loopt dat je partities vernacheld worden.... Op de site van VMware staat Solaris niet genoemd als supported guest operating system, maar BeOS staat daar ook niet bij terwijl dat toch aan de praat te krijgen is.
Iemand die dit heeft geprobeerd of gaat proberen? Please let me know, want ik heb geen zin om die CD images over 'n ISDN lijntje te neerhalen om er dan achter te komen dat het niet kan.
[ ASDL of kabel hebben we niet in het boeren
In zoverre is het gelukt dat ik Solaris 8.0 draaiende heb op een oude 2 gig. hd. Hij start grafisch op en wil graag de apps. 1 cd gebruiken, maar die heb ik nog niet gebrand. Dit lukte namelijk niet met Nero. Wie is het wel gelukt om deze cd's te kunnen branden? En zo ja, hoe dan (linux?)Op Tuesday 13 March 2001 15:52 schreef Leander het volgende:
I
Uit alt.solaris.x86:
[..]
Leander
Bij mij ging het ook niet zo lekker in NERO.
Uiteindelijk heb ik de sol-8-10_00-fcs-bin-ia-v1 en v2 CD gebrand met NTI Cd-Maker PRO onder windows en met X-CD-ROAST onder Linux.
Als het branden niet lukt, zou je eens kunnen kijken of het bestand wel in orde is.
Moet je 'm ff mounten onder linux of zo (mount -o loop sol-8-10_00-fcs-bin-ia-v1.iso /mnt/solaris)
Leander
Uiteindelijk heb ik de sol-8-10_00-fcs-bin-ia-v1 en v2 CD gebrand met NTI Cd-Maker PRO onder windows en met X-CD-ROAST onder Linux.
Als het branden niet lukt, zou je eens kunnen kijken of het bestand wel in orde is.
Moet je 'm ff mounten onder linux of zo (mount -o loop sol-8-10_00-fcs-bin-ia-v1.iso /mnt/solaris)
Leander
Pagina: 1