• Kuubs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 11:43
Hoi Tweakers,

Als nieuw lid wil ik ook mijn bijdrage leveren aan dit mooie tweakers forum. Dit word mijn eerste post dus er zal vast iets zijn wat beter zou kunnen. Ik sta open voor alle tips and tricks van ervaren tweakers!

Wat is mijn doel
Mijn Silverstone LC17 kast ombouwen zodat er een BTX moederboard in past en in de voorkant van de kast een LCD scherm plaatsen.

Hoe kom ik op het idee
Op dit moment heb ik een pc die word gebruikt als HTPC. Deze heeft echter een verschrikkelijke kast en het is nu toch echt tijd voor een mooie(re) kast! Alleen er is een probleem; Ik heb een BTX moederboard. Aangezien er geen kasten meer worden gemaakt voor BTX moederboarden en er (bijna) geen te vinden zijn voor een HTPC ga ik de Silverstone LC17 verbouwen. En omdat het toch een beetje hobbiën word, wil ik hem meteen een beetje pimpen door middel van een klein lcd scherm aan de voorkant in te bouwen.

Nou heb ik meteen een mooi request; heeft iemand een aanrader betreft LCD scherm (maximaal 7 inch). Ook zit ik namelijk met het volgende en weet er geen steek van; Welke mogelijkheden bestaan er tot het aansluiten van een (intern) LCD schermpje?
-VGA
-DVI
-PCI (express)
-PATA???
andere manieren?

Vanavond zal ik de uitgewerkte ideeën en foto's posten.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Intern een schermpje aansluiten kan via USB, parallel, s-video, composite en natuurlijk via VGA, DVI en HDMI. Hangt helemaal van je scherm af. Via PCI(e) zal het niet gaan (daar kun je hooguit een kaart inprikken die het kan).
PATA is een aansluiting voor harde schijven en opticals, daar kun je geen video mee aansturen.
Als je een beetje zoekt vind je vast zat 7" USBschermpjes die je ervoor kunt gebruiken.

30" monitor te koop

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Ik weet wat jij wil maken.

Ik heb een LC17 maar ik heb ook een versie (LC18) met LCD scherm er in.
Misschien dat je hier wat aan hebt :

http://www.silverstonetek...s/p_contents.php?pno=lc18

Het scherm is trouwens gewoon een VGA kabel die via het chassis naar buiten gaat en dan op een video kaart moet worden aangesloten.
Ik heb zelf een video kaart met een VGA en een DVI aansluiten welke allebij het zelfde beeld uitsturen.

[Voor 36% gewijzigd door tlpeter op 06-10-2010 17:41]

• HellMoH
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-08 15:10
Ik heb wel 2 aardige schermpjes gevonden:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42032

En
http://www.chinavasion.co...0-degree-swiveling-black/

Deze kan ook wel leuk zijn zit Afstandsbediening bij. Hangt er vanaf hoe handig je bent en tot hoever je het uit wil zoeken er is natuurlijk van alles mogelijk.

Je zult wellicht zelf wat electronica in elkaar moeten sleutelen om het voor elkaar te krijgen.

Erg leuke uitdaging zal het gaan volgen ;)

• Kuubs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 11:43
Gisteren avond de Silverstone LC17 ontvangen maar helaas geen tijd gehad om foto's te schieten. Wel zag ik al meteen een probleem, op mijn Dell BTX moederbord zit namelijk geen gewone aansluiting voor de powerbutton, LED's, aansluiting voor front usb en audio porten. Tijdens het testen welke punten met elkaar verbonden moesten worden om de PC aan en uit te zetten heb ik per ongeluk het frontpaneltje van mijn oude kast gesloopt, dus testen zit er niet meer in.

Dan maar een nieuw ATX moederbordje (vanavond binnen) waardoor verbouwen dus niet meer nodig is qua ATX - BTX. Blijft er nog 1 ding over;

Het LCD schermpje! Door de post van tlpeter ben ik weer op een nog mooier idee gekomen: "een touchscreen"

Ik heb er al een gevonden op internet voor $126 incl verzendkosten met VGA en RCA aansluiting. Mocht iemand anders nog een aanrader hebben, dan hoor ik het graag!

PS, vanavond schetsen en foto's.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eens op dealextreme kijken, die hebben vaak ook wel 7" schermpjes voor schappelijke prijzen :)

30" monitor te koop

• Xtrafris
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-07 21:48
Een echte aanrader is het scherm van Mimo:

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10155945-1.html
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee