Toon posts:

[DIY] Mini versie stereo UCD400HG (SMPS powered)

Pagina: 1
Acties:

• TonioRoffo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-09 17:41
In 2005 had in mijn eerste contact met Hypex - ik was op zoek naar 2de hands versterkers om mijn toenmalige Nautilus 804 speakers deftig te kunnen aansturen, maar het zijn uiteindelijk zelfbouw versterkers geworden.

Voor "de fun" heb ik deze toen in een vintage AKAI AM-55 versterker gebouwd, waar ik de guts had uit gehaald.

Onlangs heb ik de N804's kunnen upgraden naar een setje 804S, waarbij ik terug eens heb gekeken naar die class-d Akai... het was tijd voor een deftige behuizing!

Als tijdelijke oplossing heb ik een kleine alu ITX behuizing welke ik nog had liggen aangepast om er een test in uit te voeren van de hypex 400HG modules.

Uiteindelijk wordt het een HiFi2000.it kast met 5-kanaals UCD, maar ik wou toch even op foto's meegeven hoe klein je een stereo UCD wel kan bouwen! Als iemand dit wil herhalen zou ik wel aanraden om voor een UCD180HG te gaan in zo'n kleine box, want de koelvin wordt toch vrij heet...

Afwerking van de fastons e.d. is ondertussen al beter, dit zijn oudere foto's - echter 100% zal het nooit zijn, want deze kast moet maar een tweetal maand meegaan.

Ik zal vanavond de foto's aanvullen met de "afgewerkte" versie, met XLR connectoren etc.

http://picasaweb.google.be/Tonio.Roffo/LightroomExportsUCD#

• Super®
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-08-2014
Ziet er leuk compact uit. Wat is het merk van dat kastje? Ik heb interesse in dergelijke kleine behuizingen. Als je hem over twee maanden kwijt wil hoor ik het graag :) Verder leuk project natuurlijk. Wat voor een voorversterker heb je gemaakt?

• TonioRoffo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-09 17:41
Nja, deze 2 moduletjes + SMPS ga ik natuurlijk hergebruiken in de 5 kanaals setup.

De behuizing was een Lexcom NEO - dit waren ITX barebone systeempjes die rond 2005 in België te vinden waren. Alles er uitgesloopt & de hypex er in gezet.

Heb wel een rommetje gemaakt van de koelvin waar de UCD's opzitten, dus die kast is klaar om naar de vuilbak te verhuizen.

"Voorversterker" is een Denon 4306 die zeker en vast nog voldoet voor mij (van de HDMI 1.1 tijd, maar met m'n fat PS3 heb ik nog steeds alle mogelijke geluidsformaten via multi PCM) - echter waren de ingebouwe amps niet echt in staat de N804's deftig aan te sturen, klonk voor geen meter. Nu moet de Denon enkel een B&W HTM2 center + N805's achter aansturen en dat lukt wel goed.

Ideaal wil ik in de toekomst naar een processor, maar ben er nog niet uit welke... Integra, Marantz heeft ook een leuke nu (AV7005) of misschien een Denon 4311 of 4811 met uitgeschakelde power amps.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee