Toon posts:

Richtantenne

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sevenhunt
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-06 17:34
Om mijn verbinding naar de desktop wat te versterken, werkt zoiets als dit?

http://www.alternate.nl/h...ireless+LAN&l3=Toebehoren

En waar moet je dan op letten? Zo hoog mogelijk dBi?

Het gaat erom dat mijn router het prima doet, erg tevreden, maar wil een net iets sterker bereik hebben.

• allure
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 13:14

allure

Titaan fase 2/3

Ik denk dat je nog beter een sterker AP kunt inzetten.

Zoiets:
http://www.wlanshop.nl/pr...client-bridge-router.html

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je geeft wel erg weinig info in de startpost. Wat wil je precies? Hoe ziet de rest van het netwerk er uit en wat voor apparatuur gebruik je nog meer?

Wat ik ook erg mis is wat je zelf al hebt gedaan om een antwoord te vinden naast het helpdesken hier...

Frontpagemoderatie Forum

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
Wat Bor de Wollef zegt.

@Allure: Sterkere AP's kunnen voor andere problemen zorgen en in Nederland mogelijk niet legaal zijn.
Een goede antenne maakt meer verschil dank je zou vermoeden.

• Bor

Bor

Een sterker AP heeft ook weinig zin in de meeste gevallen gezien je praat over 2 weg verkeer. Het AP kan wel sterker gaan zenden (zorgt ook voor versterking van ruis op het signaal waardoor je mogelijk een slechter signaal netto krijgt) maar de client zal ook moeten kunnen antwoorden. Hetzelfde geldt voor een richtantenne overigens. Dit heeft vooral zin als je dit aan beide kanten plaatst.

Frontpagemoderatie Forum

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
@Bor de Wollef: Dat eerste ben ik het helemaal mee eens, dat tweede niet: Antennes worden namelijk zowel voor zenden als ontvangen gebruikt. De S/N-ratio geld ook voor beide, onder andere omdat het ruis-domein bij richtantennes kleiner is.

• luccie
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13-09 01:20
Pringles richt antenne
http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448 _/-\o_

[Voor 34% gewijzigd door luccie op 06-10-2010 23:11]

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Bloodshot schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:25:
Wat Bor de Wollef zegt.

@Allure: Sterkere AP's kunnen voor andere problemen zorgen en in Nederland mogelijk niet legaal zijn.
Een goede antenne maakt meer verschil dank je zou vermoeden.
Met een antenne versterk je het signaal net zo goed dus ook daarmee kan het illegaal worden. Bij de vraag of het legaal is gaat het over de combinatie van zendvermogen van het AP en de gebruikte antenne.

• Sevenhunt
Sorry voor mijn slechte startpost, ik zal het iets verduidelijken.

In mijn huis heb ik als router een TP-Link TL-WR1043ND welke op zich prima werkt.
Op een verdieping hoger heb ik een desktop staan achter een aantal muren en onder een bureau. De locatie van de router is achter een plasmascherm en boven een AV receiver.
De desktop heeft ontvangst, maar gemiddeld 2 uit 5 waardoor naar mijn mening de verbinding af en toe kort wegvalt. Op de laptop beneden heb ik er geen last van.
De desktop heeft een TP TL-WN951N kaart.

Mijn idee is nu om middels een antenne het signaal van de router iets te versterken zodat de desktop iets beter ontvangst heeft.
Hiervoor had ik zelf gevonden op tweakers en andere sites dat een andere antenne iets zou kunnen verbeteren. Nu is mijn vraag dus of dat werkelijk zo werkt, en wat een betere antenne definieert.
Wat ik zelf had gevonden op alternate was ( van hetzelfde merk als mijn router en kaart )

http://tweakers.net/price...t2408cl-tl-ant2408cl.html
voor bij de router,
Is trouwens veel en veel goedkoper dan:
http://www.tweakers.net/p...nna-10dbi.html#tab:prices
Scheelt 2 dbi, is maar 1/5e van de prijs, kan ik alle antennes van mijn router vervangen en ben ik nog voordeliger uit dan 1 sitecom 10dbi antenne.

of deze voor bij de desktop:
http://www.tplink.com/pro...nt=spe&pmodel=TL-ANT2408C

Is dit een mogelijkheid?
Is dan een richtantenne de way to go of gewoon een 360 antenne.

[Voor 53% gewijzigd door Sevenhunt op 07-10-2010 08:49]

• Bor

Bor

Bloodshot schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:06:
@Bor de Wollef: Dat eerste ben ik het helemaal mee eens, dat tweede niet: Antennes worden namelijk zowel voor zenden als ontvangen gebruikt. De S/N-ratio geld ook voor beide, onder andere omdat het ruis-domein bij richtantennes kleiner is.
Je hebt gelijkt. Ik bedoelde te zeggen dat een richtantenne ook aan 2 kanten zou moeten staan ivm 2 weg verkeer. Ik heb het een beetje ongelukkig gepost zie ik.

[Voor 4% gewijzigd door Bor op 07-10-2010 22:30]

Frontpagemoderatie Forum

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
Weet niet of je dat had gezien maar die antennes zijn wel ~30 cm! Hoe heb je de antennes nu dan gericht? Omnidirectionele antennes hebben bijna/nauwelijks verticale polarisatie. Om ze dus omhoog te laten stralen moet je ze niet haaks op de horizon zetten.

• Sevenhunt
Nivk schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:52:
[...]

Weet niet of je dat had gezien maar die antennes zijn wel ~30 cm! Hoe heb je de antennes nu dan gericht? Omnidirectionele antennes hebben bijna/nauwelijks verticale polarisatie. Om ze dus omhoog te laten stralen moet je ze niet haaks op de horizon zetten.
Ik zag dat ze bijna 30cm waren, maar dat is geen probleem voor mij op de plaats waar ze komen.

Ze staan nu idd recht omhoog gericht, ik zal die positie eens wat veranderen.

• Roconda
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 18:33
Probeer anders eens met tools als Kismet te kijken naar stoorzenders op jouw kanaal. Vaak zitten er WLANs op het zelfde kanaal wat tot veelvuldige disconnecties en voor slecht bereik zorgt.

• Sevenhunt
Roconda schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:32:
Probeer anders eens met tools als Kismet te kijken naar stoorzenders op jouw kanaal. Vaak zitten er WLANs op het zelfde kanaal wat tot veelvuldige disconnecties en voor slecht bereik zorgt.
Heb ik gedaan, er zit niemand op hetzelfde kanaal.

Wel heb ik na wat zoeken nog een andere mogelijkheid gevonden, misschien dat dat iets voor me is, is dan alleen wel weer 60 euries, maar iets als dit, een powerline setje:
http://tweakers.net/price...arter-kit.html#tab:prices

Geen kabels en geen wifi,
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee