Toon posts:

Laptop kopen (student) ("extra") korting mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me dus afvraag:
Ik studeer te Landstede Zwolle opleiding ICT programmeur, 2de leerjaar.

Nou wil ik een nieuwe laptop aanschaffen, de meeste zullen wel denken/zeggen: "koop via school 1, dan krijg je nog een subsidie ook".

Bij ons op school kan je alléén een laptop aanschaffen via school als je in het 1ste leerjaar zit. Nou had ik afgelopen jaar een betere laptop dan je via school kon krijgen dus heb dat maar niet genomen.

Nu kan ik dit schooljaar alsnog een laptop krijgen met een Core I3 processor erin o.a.
Echter wil ik graag een Core I5 of Core I7 processor met een Ati 5650 of vergelijkbare videokaart en uiteraard dus ook DDR3 geheugen (wat bijna standaard is tegenwoordig).

Nou ben ik al een week circa opzoek naar mogelijkheden en ben ik tal van winkels afgegaan.
De Core I7 laptops vallen net buiten mijn budget daar ik 800 tot 850 euro te besteden heb.

Via HCC (waar ik lid ben) krijg je 5% korting op laptops bij de Dynabyte, maar dan zit ik helaas alsnog over mijn budget heen & heeft dynabyte niet echt een breed assortiment.

Kennen jullie nog andere mogelijkheden om korting te krijgen op een laptop als student-zijnde?

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet geprobeerd heb af te dingen in de winkels, de reden hiervan was dat er eigenlijk geen laptop op voorraad was die aan mij eisen voldeed. Ze zijn er wel maar dienen besteld te worden.

Iemand die een idee heeft?

EDIT:
Ik hoef mijn eisen niet bij te stellen, er zijn meerdere laptops die voldoen aan mijn eisen en budget.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 16:54 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Via internet kopen is goedkoper dan in de winkel, verder is er nergens een studentenkorting.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Kun je de i3 laptop niet uitgraden en de meerprijs zelf bijbetalen? Overigens vind ik het persoonlijk niet logisch dat je op andere wijze nog extra korting zou kunnen krijgen, je krijgt als student immers ook al stufi :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:53:
Kun je de i3 laptop niet uitgraden en de meerprijs zelf bijbetalen? Overigens vind ik het persoonlijk niet logisch dat je op andere wijze nog extra korting zou kunnen krijgen, je krijgt als student immers ook al stufi :+
Nee, ALS ik kies voor de Core I3 processor laptop via school (een Lenovo btw), moet ik er 950 euro voor betalen. Hiervoor krijg ik van school elk schooljaar een subsidie van 75€ voor. Dus helaas te duur dan.

Offtopic: Stufi krijg je ook maar 3jaar op het MBO tegenwoordig, ik heb nog 2 jaar te gaan, dus helaas het laatste schooljaar zal ik geen stufi mogen ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:53:
Via internet kopen is goedkoper dan in de winkel, verder is er nergens een studentenkorting.
Op internet zijn de prijzen inderdaad wat lager dan in de winkels. Maar soms kan je nog wel aardig wat afdingen in winkels, zo kan het dus nog mogelijk zijn dat je in de winkel een aantrekkelijker aanbod hebt dan op internet.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:31
Tsurany schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:53:
Ben ik het niet mee eens:

ga maar is naar de apple store Klik

Daarnaast als je onderwijs instelling bij Surfspot is aangesloten dan kan je daar ook nog wel is korting krijgen op hardware.

Maar misschien dat je via Dell met actiecodes een mooie laptop binnen je budget kan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
krijn1985 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:59:
[...]

Daarnaast als je onderwijs instelling bij Surfspot is aangesloten dan kan je daar ook nog wel is korting krijgen op hardware.

Maar misschien dat je via Dell met actiecodes een mooie laptop binnen je budget kan vinden?
Helaas kan ik op school niet voor alles met een Mac overweg, dat is dus geen optie voor mij.
Ik heb redelijk wat afgezocht ook bij Dell & Xodd. Bij Dell heb je dan een langzamere videokaart & hoge verzendkosten. Waardoor Dell te duur wordt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

krijn1985 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:59:
[...]

Ja maar dat is Apple en als ICT'er in opleiding die programmeur wil worden en een laag budget heeft maar wel een i5 of i7 wilt dan neem je gewoon geen Apple. Afgezien van het feit dat naar mijn idee niemand een Apple zou moeten kopen en iedereen die het wel doet spontaan zijn geslachtsdelen zo u moeten verliezen >:)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ook al gekeken naar een Sony Vaio? Is niet al te duur en kan je via SonyStyle.nl zelf aanpassen aan je wensen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

Yorin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:33:
Ook al gekeken naar een Sony Vaio? Is niet al te duur en kan je via SonyStyle.nl zelf aanpassen aan je wensen.
niet duur?!?!!?!

overigens vraag ik me af waarom je een nieuwe laptop wil als:
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:51:
Bij ons op school kan je alléén een laptop aanschaffen via school als je in het 1ste leerjaar zit. Nou had ik afgelopen jaar een betere laptop dan je via school kon krijgen dus heb dat maar niet genomen.
als-ie minder dan 3 jaar oud ik zou ik geen nieuwe kopen, hoogstens wat extra garantie/RAM

• Tarkin
  • Laatst online: 22:14
Heb je een nieuwe laptop nodig voor de richting of gewoon voor de laatste games op te kunnen spelen? Anders zou ik voor dat laatste een desktop nemen als je de plaats hebt, dan kan je geleidelijk aan upgraden.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:57
Tarkin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:09:
Heb je een nieuwe laptop nodig voor de richting of gewoon voor de laatste games op te kunnen spelen? Anders zou ik voor dat laatste een desktop nemen als je de plaats hebt, dan kan je geleidelijk aan upgraden.
Voor het programmeren heb je inderdaad absoluut geen i7 nodig. Ik heb dezelfde opleiding als jij gevolgd (gestart in 2006, nog het oude gebouw aan het Dokterspad) en dit heb ik gedaan met een Intel Core Duo T2300, 2GB RAM en een ATI X1300. Notebook via school aangeschaft dat eerste jaar.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zullen we het niet af laten zakken naar wat voor laptop het moet worden en of hij wel een nieuwe nodig heeft? Dan gaat het topic aardig tijdig op slot en dat is zonde want TS wilde volgens mij vooral weten waar je studentenkorting kon krijen.

Verwijderd

Topicstarter
Yorin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:33:
Sony is toch wel duur. Tevens heb ik daar ook al een kijkje genomen.
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:54:
[...]

niet duur?!?!!?!

overigens vraag ik me af waarom je een nieuwe laptop wil als:

[...]

als-ie minder dan 3 jaar oud ik zou ik geen nieuwe kopen, hoogstens wat extra garantie/RAM
De laptop die we vorig jaar konden aanschaffen was uitgerust met een T4000 en 4GB DDR2, Simpele Ati videokaart. Ik had een laptop met een P8600, 4GB DDR3 Wifi N etc.etc. daarom besloot ik me eigen laptop te houden.
Ik wil dus ook een snellere processor etc.etc.
Tarkin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:09:
Ik wil er o.a. op gamen maar dat is niet prioriteit nummer 1. Wel moet de laptop geschikt zijn om games te kunnen draaien. Daarnaast ben ik ook bezig met videobewerking dus een leuke videokaart en processor moet de laptop zeker hebben.
Exception schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:17:
[...]

Voor het programmeren heb je inderdaad absoluut geen i7 nodig. Ik heb dezelfde opleiding als jij gevolgd (gestart in 2006, nog het oude gebouw aan het Dokterspad) en dit heb ik gedaan met een Intel Core Duo T2300, 2GB RAM en een ATI X1300. Notebook via school aangeschaft dat eerste jaar.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik voor programmeren een Core I7 processor nodig heb. Ik wil nu gewoon een laptop kopen waar ik circa de komende 3 jaar mee vooruit kan. Af en toe een spelletje spelen moet de laptop aankunnen. Vandaar ook de processor en videokaart eis(en).
Tsurany schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:32:
Zullen we het niet af laten zakken naar wat voor laptop het moet worden en of hij wel een nieuwe nodig heeft? Dan gaat het topic aardig tijdig op slot en dat is zonde want TS wilde volgens mij vooral weten waar je studentenkorting kon krijen.
Advies is uiteraard altijd welkom, maar inderdaad dit topic heb ik met andere bedoelingen geopend. En wat jij zegt is correct. Iemand nog ideén suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 19:35 ]

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2025
http://a.1y.nl/s/v.php?eHp3VzZEYEVuQWFVN1U6X0ZqUSMsd3F4eXs=

laat je nou net bij dynabyte 4 dagen lang geen btw betalen op verschillende laptops

http://tinyurl.com/5sdar8p

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:29
Ienni1983 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:34:

laat je nou net bij dynabyte 4 dagen lang geen btw betalen op verschillende laptops
Je betaald wel BTW, dus effectief krijg je 16% korting.

Verwijderd

Topicstarter
Ienni1983 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:34:

Helaas zit er tussen die laptops die de korting krijgen geen laptop tussen die aan me eisen voldoet. Maar toch Super bedankt !

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:02
Qua specs en prijs voldoet deze aan je eisen lijkt me: pricewatch: Samsung R580-JS07

Samsung geeft ook 2 jaar garantie wat ook wel handig kan zijn, hij heeft alleen wel een opvallende kleur :P

Ik geloof dat je via Slim.nl ook wellis kortingen kan krijgen op laptops, misschien dat je daar nog even kan kijken?

[ Voor 35% gewijzigd door Redblader op 06-10-2010 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Redblader schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:16:
Qua specs en prijs voldoet deze aan je eisen lijkt me: pricewatch: Samsung R580-JS07

Samsung geeft ook 2 jaar garantie wat ook wel handig kan zijn, hij heeft alleen wel een opvallende kleur :P

Ik geloof dat je via Slim.nl ook wellis kortingen kan krijgen op laptops, misschien dat je daar nog even kan kijken?
De samsung heeft een mindere videokaart vergeleken met de Ati 5650 (volgens GPUbenchmarks).
Daar is de Ati score het dubbele van de GT 330M.

Maar zeker bedankt voor de oplettendheid.

De 2 jaar garantie is zeker mooi meegenomen.
Op slim.nl wordt je naar campus doorgestuurd, daar is de laptop dan wel een stuk minder qua prestaties en de prijs een stuk hoger.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:22:
[...]

De samsung heeft een mindere videokaart vergeleken met de Ati 5650 (volgens GPUbenchmarks).
Daar is de Ati score het dubbele van de GT 330M.

Maar zeker bedankt voor de oplettendheid.

De 2 jaar garantie is zeker mooi meegenomen.
Op slim.nl wordt je naar campus doorgestuurd, daar is de laptop dan wel een stuk minder qua prestaties en de prijs een stuk hoger.
dat een 5650 2x zo snel is als een GT 330M is zeker niet waar, dat moet een fout zijn (die lijst bevat best veel fouten)
De 5650 is namelijk maar een beetje sneller 5650 vs GT 330m

Als je dan kijkt naar de game becnhmarks dan is de GT 330M soms zelfs sneller (bij SC2 en Left 4 Dead bijv.)

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 06-10-2010 20:29 ]

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:31
Tsurany schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:32:
[...]

Ja maar dat is Apple en als ICT'er in opleiding die programmeur wil worden en een laag budget heeft maar wel een i5 of i7 wilt dan neem je gewoon geen Apple. Afgezien van het feit dat naar mijn idee niemand een Apple zou moeten kopen en iedereen die het wel doet spontaan zijn geslachtsdelen zo u moeten verliezen >:)
Heb je helemaal gelijk in, was misschien ook niet helemaal wat de TS zocht, maar was meer om te laten zien dat er wel degelijk korting te krijgen is voor studenten op laptops.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Cashback korting van Mastercard
http://www.haalmeeruitjec...ere/Computers/2/score/ASC
moet je dus wel een creditcard hebben (en korting is meestal maar 1%-3%).

Verwijderd

Topicstarter
Redblader schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:26:
[...]

dat een 5650 2x zo snel is als een GT 330M is zeker niet waar, dat moet een fout zijn (die lijst bevat best veel fouten)
De 5650 is namelijk maar een beetje sneller 5650 vs GT 330m

Als je dan kijkt naar de game becnhmarks dan is de GT 330M soms zelfs sneller (bij SC2 en Left 4 Dead bijv.)
Ik gaf ook niet aan dat die videokaart 2X zo snel is(just to make sure) alleen heeft de GT 330M wel de helft minder in score.

Dank je wel voor de duidelijke informatielinks.
Wat wel direct opvalt is dat de 5650 directX 11 ondersteund & de GT 330M 10.1
Voorkeur gaat natuurlijk uit naar de betere, echter draait de GT 330M op 1066Mhz & de 5650 op 800Mhz.
Wat raden jullie aan?

Verwijderd

mhz zegt bijna nooit iets, al helemaal niet als je verschillende fabrikanten gaat vergelijken

FYI, de GT480m draait om 425mhz en rent rondjes om de 5650 :)

pak gewoon de 3dmark06 score erbij, en als de scores dicht bij elkaar liggen (3dmark is nogal een verouderde bench) neem je een kijkje bij de framerates bij diverse games.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 11:21

SeatRider

Hips don't lie

Check de winkel van SLIM: http://www.slim.nl

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:04:
mhz zegt bijna nooit iets, al helemaal niet als je verschillende fabrikanten gaat vergelijken

FYI, de GT480m draait om 425mhz en rent rondjes om de 5650 :)

pak gewoon de 3dmark06 score erbij, en als de scores dicht bij elkaar liggen (3dmark is nogal een verouderde bench) neem je een kijkje bij de framerates bij diverse games.
Zelf heb ik er ook niet ZOveel verstand van hoor.
Echter ligt de score van de 3Dmark06 van de 5650 toch hoger dan de GT 330M.

Rest mijn vraag nog steeds:
Welke kaart zouden jullie kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk je zelf ook even? Dan zie je dat je wordt doorgestuurd naar op Apple OF Campusshop.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor graka heeft die p8600 van je (tweak!) eigenlijk? Je kunt ook nog even wachten tot de verschillende nvidia 4xx laptops er zijn. Die lijken nogal voordelig uit te gaan vallen. De 425 zit al dicht in de buurt van de 5650.

[ Voor 11% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-10-2010 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de laptop met de P8600 zit een Intel HD9500 kaartje. Dus zeker niet genoeg.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Zoals eerder al werd opgemerkt door een gebruiker is het Shopping Forum is niet bedoeld voor het bespreken van producten en voor "wat moet ik kopen" vragen. De discussie over mogelijkheden om als student korting te krijgen is prima, maar dit is de laatste waarschuwing voor wat betreft de laptopkeuze-discussie. Als die alsnog weer oplaait dan hebben we geen andere optie dan dit topic te sluiten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Let op:
Alleen discussie over de mogelijkheden van studentenkorting. Discussie over de laptopkeuze hoort hier niet thuis!