Toon posts:

Dvi-D dual link vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• bommenkop
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-07-2020
Ik heb een nieuwe computer gehaald met een nieuwe videokaart (radeon 5850)

normaal gebruik ik altijd een blauw vga kabel. nu heeft deze videokaart 2x dvi (en hdmi).

vraag 1: is een hdmi naar dvi-d duallink beter kwaliteit dan dvi naar dvi-d duallink?

vraag 2: ik heb dus een dvi-D duallink kan dat wel met deze videokaart?

vraag 3: is van dvi (videokaart) naar vga (voor mijn monitor) slecht voor het kwaliteit? is er erg veel kwaliteits verlies?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. maakt geen klap uit. Maar HDMI naar duallink DVI moet wel kunnen, dat wordt pas vanaf HDMI 1.4 ondersteund EN moet ook geïmplementeerd zijn.

2. Ja, mits je nog de analoge signalen hebt kun je gewoon naar VGA gaan.

3. Ja, analoog is aanzienlijk mindere kwaliteit op hoge resoluties (en gezien je het het hebt over duallink DVI neem ik aan dat je hoger dan 1920*1200 gaat draaien) dan digitale kwaliteit. Als je de kans hebt, je monitor gewoon digitaal aansluiten. De kwaliteit hangt voor een groot deel af van je kabels en filters op de videokaart als je analoog gaat werken.

30" monitor te koop

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Je hebt het over het aansluiten van monitoren op videokaarten, dat hoort in Videokaarten & Beeldschermen

Move OH -> VB

Soittakaa Paranoid!

• bommenkop
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-07-2020
sorry beetje dom van me, ik dacht aan kabels niet aan monitoren.

@terw dan

dankje wel voor je antwoord. tis niet zo zeer dat op zulke hoge resoluties ga spelen (wel af en toe) maar ik wist niet zeker of vga en dvi een groot kwaliteits verschil was.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Let goed op of het DVI-D of DVI-I is. Je kan namelijk geen analoge VGA aansluiten op een DVI-D (Digitaal), maar wel op een DVI-I.

Xbox360 gamerprofile

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee