Toon posts:

Externe hardeschijf probleem

Pagina: 1
Acties:

• Vincitore
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-08 21:58
Ik heb een probleem met mijn Toshiba externe HDD van 500 gb met een Western Digital Caviar green WD5000AAVS schijf erin. Wanneer ik de stroom aansluit dan geeft hij een mooi blauw lampje om aan te geven dat alles goed gaat. Wanneer ik de usb kabel aansluit dan wordt hij soms ook rood dit lampje. Wanneer ik de schijf probeer te openen dan wordt het de hele tijd rood.

De schijf is nog wel toegankelijk voor me als hij aangesloten is, maar kan er verder niks mee doen. Eerst speelde die een film schokkerig af, en als je dan wou spoelen toen hield ie er mee op. Wanneer ik nu iets selecteer en wil verwijderen dan doet ie er heel lang over, en uiteindelijk doet ie het wel maar dat wel 15 minuten voordat alles klaar is.

Toen heb ik op GoT gezocht en op veel raadde aan om hem in de computer te hangen, dus dat heb ik nu gedaan. Zelfde verhaal dat ik wel in de schijf kan komen, maar niets er mee kan doen.
Vervolgens HDtune pro geïnstalleerd en deze een scan laten maken. Daar kwamen 3 gele lijnen uit waaronder 'Spin retry count".

Klik voor plaatje

edit Net nadat ik dit verhaal heb getypt ging ik nog eens aan de slag met wat openen/verwijderen. Als ik nu selecteer en iets probeer te verwijderen, dan doet hij dat automatisch goed. Maar het baart me wel zorgen dit allemaal... tijd voor een nieuwe?

[Voor 10% gewijzigd door Vincitore op 06-10-2010 14:34]

Stats

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee