Toon posts:

[win7] executables blijven draaien maar zijn er niet*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:25

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Nee dit gaat niet om Norton Ghost!, ook niet over geesten .. Nee beste menschen. Ik heb last van heuze spook executables, even een kleine uitleg.

Ik werk als programmeur hele dagen met visual studio en bouw dan vaak een programma om het daarna te debuggen, programma weer te stoppen en verder te gaan met schrijven. Nou gaat dit normaal gesproken goed alleen heb ik op deze laptop het probleem dat ik na het stoppen van het programma voor een minuut of 5 geen schrijf rechten heb op het bestand en het ook niet kan verwijderen. Nou is dit niet alleen met programma's die ik zelf geschreven heb, ook met alle andere executables van andere programma's heb ik daar last van (alleen .exe voor zover ik weet).

Nu is dit zeer frustrerend omdat er bij het bouwen van een programma dus de melding komt dat hij de executable niet kan weg schrijven dus kan ik eerst koffie gaan pakken, mijn zegje op de wc gaan doen en weer nieuwe koffie gaan pakken voordat ik weer schrijf rechten heb op het bestand.

Wat ik al heb gedaan:
- Gekeken met een process explorer of de executable nog draaide -> niet het geval :/
- Virus scanner uitgeschakelt (Avast Free Antivirus 5) -> geen verschil :/
- Windows defender uitgeschakelt (inclusief de complete service) -> geen verschil :/
- Gekeken met een 'file in use' scanner, die gaf aan dat de executable in gebruik was door 'System Process' -> Nee daar hebben we wat aan :F
- 8)7 -> Was ook geen success :'(
- FUUUUUUUU -> keken me collega's wat raar van op :/

Conclusie tot nu toe :/
- Het ligt niet aan visual studio
- Het gebeurt met ALLE executables, op welke plek dan ook
- Het ligt niet aan de beruchte vshost processen
- Het ligt niet aan de search indexer, die staat uit
- Het ligt niet aan de virus scanner