Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Tja.... een hub aansluiten lijkt me niet zo moeilijk.... volgens mij wil je meer dan een hub aansluiten... wees wat specifieker aub met complete gedetailleerde beschrijving (het hoe en het wat)...Op dinsdag 13 maart 2001 15:17 schreef skeletonman het volgende:
Hoe moet je een HUB aansluiten ?
Ik heb momenteel 2 pc's in netwerk staan, waarvan PC1 op het internet zit en de 2de pc aan pc1 gekoppeld is via een crossoverkabel en netwerkkaart. (alles werkt)
Nu wil ik een server installeren (3de pc)zodat onze 2 pc's los van elkaar hangen.
Aangezien alles (ADSL + HUB) aan de server zal hangen vroeg ik mij dus af welke bekabeling ik moet gebruiken ? (zie 1ste bericht bovenaan).
Alle 3 pc's werken met win98se. En het i-net sharing proggie is WINPROXY
Ben ik nog iets vergeten te vermelden ?
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Verwijderd
Dus geen crossover aan een hub!
Dan gaat het fout!
Aan de HUB mag dus NERGENS een crossover-kabel hangen ? allemaal UTP's dan ? zowel aan de uplink als aan de rest ?Op dinsdag 13 maart 2001 15:56 schreef FlameHeaD het volgende:
Je kan een cross-over zien als een mini hubje.
Dus geen crossover aan een hub!
Dan gaat het fout!
If it ain't broken, tweak it!
Verwijderd
'Vraagje, je mag dus een gewone PC cross aan een hub hangen? Als dat zo is, dammit laatst voor niets mijn hub meegenomen voor lanparty. [ze kwamen 1tje te kort :D].Op dinsdag 13 maart 2001 19:03 schreef FatalError het volgende:
Tuurlijk mag je wel cross-over kabels aan een hub hangen. Bijvoorbeeld om hem aan een andere hub aan te sluiten, of, als je een uplink poort hebt, een normale pc via crosskabel aan uplink hangen.
ps : ADSL modem = Alcatel Speed Touch Home
Ik heb mij laten vertellen dat deze modem een soort 'Router' is ...