Toon posts:

[VBA] Dynamische Excel upload to sharepoint

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Saiya_Jin_Vegeta
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-08-2020
Ik zoek een manier waarmee ik een dynamisch gegenereerde excel file kan uploaden naar sharepoint.

Nu heb ik dus een excel opject:

code:
1
Dim ObjWb As excel.Workbook

Hierna gebeurd natuurlijk iets om hjet workbook te vullen.
Daarna wil ik het uploaden, liefst zonder eerst lokaal op te slaan. Nu heb ik gevonden dat als je hem opslaat je dit kan door de volgende functie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Function WebUploadFile(file, url, user, pass)
  Dim objXMLHTTP
  Dim objADOStream
  Dim arrbuffer
  Set objADOStream = CreateObject("ADODB.Stream")
  objADOStream.Open
  objADOStream.Type = 1
  objADOStream.LoadFromFile file
  arrbuffer = objADOStream.Read()
  Set objXMLHTTP = CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
  objXMLHTTP.setOption(2) = SXH_SERVER_CERT_IGNORE_ALL_SERVER_ERRORS
  objXMLHTTP.Open "PUT", url, False, user, pass
  objXMLHTTP.send arrbuffer
End Function

Zoals je kan zien, zie je dat hier een stream wordt gecreerd, liefst wil ik nu het workbook ier rechstreeks in laden. Hoe kan ik dit bereiken?
Heb hier en daar wat gevonden, maar dit werkt niet:

http://community.infragistics.com/forums/p/8775/34410.aspx

• Saiya_Jin_Vegeta
Niemand die me hiermee zou kunnen/willen helpen?

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Mja, ik snap die code niet echt in deze context. Kijk eens naar dit. Excel heeft gewoon aparte methodes voor (can)check[in|out], en Sharepoints kan daarnaast als network gemound worden, dus ik snap niet helemaal waarom je überhaupt iets met http wil. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

• Saiya_Jin_Vegeta
Hier heb ik naar gekeken, alleen zit ik met 2 problemen:
- De server is HTTPS;
- Credentials moeten via de code geaccepteerd worden;
- Mappen van de sharepoint in windows 7 lukt niet en in sharepoitn krijg ik de error dat webdav er niet is:
"Explorer View requires Internet Explorer 5.0 or greater and Web Folders."
Hiervoor heb ik al naar oplossingen gezocht.

Misschien dat je me dan naar een betere optie kan redirecten (sowieso zou ik liever via een checkin/checkout werken). Kan hiervoor nergens goede info vinden.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee