• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:31
Beste tweakers,

Vandaag kwam ik een bizar geval tegen. Al enkele jaren maak ik, naar volle tevredenheid, gebruik van de Canon MP600 (all-in-one printer). Echter, ik heb sinds 2 weken een nieuwe PC en nu ontstaan er problemen. Allereerst even de specs:
- AMD phenom 2 1055t
- ASUS crosshair III formula
- OCZ 4GB dual channel kit
- Intel x25M 80GB SSD

Ik gebruik bovenstaande setup met een legale windows 7 home premium 64bit installatie. Nu is het zo dat de scanner van de all-in-one niet overweg kan met de standaard windows drivers. Ik heb daarom netjes, zoals ik altijd al moest doen, via de canon site de nieuwste drivers gedownload. Het scanprogramma werkt nu, echter wanneer ik wil gaan scannen (modus/kwaliteit maakt niets uit) krijg ik een foutmelding :

Er kan geen communicatie met de scanner plaats vinden. De kabel is niet goed aangesloten of de scanner is uitgeschakeld. Controleer de status. Het scanprogramma wordt nu afgesloten. Code : 2,155,0

Het programma welke ik gebruik voor het scannen wordt standaard door canon geleverd en heet : MP navigator. De nieuwste versie is geinstalleerd. Ook heb ik geprobeerd via Paint te scannen, echter deze geeft geen foutmelding maar toont geen afbeelding op het scherm.

Ik hoor jullie denken ; die printer is gewoon kapot, een nieuwe kopen ;)! Nou, dat is dus niet zo. Laptop erbij gepakt, USB kabel van de printer in mn Laptop geinstalleerd en wederom de juiste Canon drivers en programma's geinstalleerd. Wat blijkt? Via de laptop scant hij wel.

Specs laptop:
Dell 630
- Intel T7200
- Intel chipset 965
- WD black 320GB 7200rpm

Mijn laptop heeft dus een Intel Chipset, dat had mijn vorige PC ook, mijn nieuwe PC heeft een AMD chipset en nu komen er problemen boven.

Op internet kom ik enkelen tegen die hetzelfde probleem hebben, zoals hier : klik

Nu ben ik ook daarmee aan de slag gegaan. Via de ASUS website de nieuwste drivers eraf gehaald voor mijn chipset en die geinstalleerd. Voor de zekerheid ook de Canon drivers en programma's opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht allemaal niet baten.

Hebben jullie nog ideeen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Heb je de printer op verschillende poorten geprobeerd? Ik lees net ook van iemand dat het opgelost was door hem aan te sluiten op een usb poort aan de voorkant van de pc ipv aan de achterkant.

Desktop | Server | Laptop

• Hammetje
Rupie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:13:
Heb je de printer op verschillende poorten geprobeerd? Ik lees net ook van iemand dat het opgelost was door hem aan te sluiten op een usb poort aan de voorkant van de pc ipv aan de achterkant.
Dank voor je snelle reactie!

Even geprobeerd, echter geen verschil. Ik heb het geprobeerd op zowel de standaard USB poorten van het moederboard, las met een Bracket die op een interne USB aansluiting staat aangesloten als op de voorkant, die ook op een interne USB port aansluiting is aangesloten. Allemaal hetzelfde resultaat.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Hammetje
Een kleine 30 uur later, echt niemand????

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

even heel stom hoor, 64 bit, je laptop is 32 bit? dat zou het verschil soms willen maken.
heb je altijd al op 64 bit gedraait? of is dit de 1ste x?

...

• Hammetje
gekke-gerrit schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:28:
even heel stom hoor, 64 bit, je laptop is 32 bit? dat zou het verschil soms willen maken.
heb je altijd al op 64 bit gedraait? of is dit de 1ste x?
Nee, altijd 64 bit gedraaid op mijn PC. Ook mijn laptop maakt gebruik van een 64 bit versie.

• ThomasJ
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 25-09 13:36
En je laptop draait ook Win 7? Anders zou het gewoon kunnen dat hij niet ondersteunt wordt onder 7.

• Hammetje
Misschien ben ik daar niet duidelijk over geweest, op mijn Oude Intel PC en op mijn laptop draai ik al windows 7 sinds de beta beschikbaar werd. Eigenlijk vanaf het eerste moment heb ik de printer perfect kunnen gebruiken.

Ook via de Canon support site staat bij de betreffende driver duidelijk vermeld : geschikt voor windows 7 (64 bit).

Het heeft dus altijd gewerkt op mijn pc, echter nu niet. Printen gaat dus wel gewoon goed, maar scannen niet!

• Hammetje
De problemen bestaan nog steeds!?! Iemand?

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

hoe staan je USB instellingen in je bios?

Hardware.info Overclock Team

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee