kpn draadloze verbindingsset 200 plus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Beste tweakers,

laatst heb ik een computer gekocht en zelf in elkaar gezet, en moet nu internet regelen. Op de site van kpn stond iets over een internet verbinding via je stopcontact: kpn draadloze verbindingsset 200 plus. Aangezien onze verbinding niet goed genoeg is om 2 verdiepingen omhoog te gaan, heeft een draadloze verbinding geen nut. Dus er zijn 2 opties: een draad spannen of internet via het stopcontact.
Een draad spannen kan altijd, dus heb ik wat vragen over dat "internet via het stopcontact".

Heeft het veel invloed op je latency?
Werkt het snel, en zoals het moet werken, vergeleken met LAN en WLAN , dus is het bijna net zo goed als LAN of niet?
Is het de kosten waard?

Alvast bedankt voor de moeite ;)

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324594

Ik heb geen directe ervaring met deze set, maar het makkelijkste is eigenlijk om het gewoon uit te proberen. Of het goed werkt hangt nl erg af van de locatie, bijv kwaliteit kabels, hoeveel apparaten er op dezelfde groep zitten enz.
Als ik het goed heb kan je bij de KPN-winkel zo'n set een bepaalde periode uitproberen en als je niet tevreden bent krijg je je geld weer terug (zou het wel even extra navragen, want het zou ondertussen veranderd kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02
Bedoel je internet of je infrastructuur binnenshuis?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Een draad spannen is altijd ONDER ELKE OMSTANDIGHEID, het beste. Het signaal is het meest stabiel, de latencies zijn het laagste van de 3 verbindingsmogenlijkheden en het is over het algemeen de goedkoopste oplossing.

Edit: En CAT5e / CAT6 is het snelste van de 3 (1Gb/s)

Imho: Nee, het is de kosten niet waard. Een kabel trekken heb je meestal meer plezier van als die stopcontact dingetjes. Het enige (grote) voordeel aan die stekkers, is dat je ten alle tijde zo een 3e of 4e kan plaatsen in een kamer waar je internet nodig bent -mits de set meer als 2 van die stekkers ondersteunt-

Als het trekken van een kabel dus gewoon kan, en niet problematisch is zou ik dit gewoon doen.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 06-10-2010 11:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02
D4NG3R NL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:13:
Een draad spannen is altijd ONDER ELKE OMSTANDIGHEID, het beste. Het signaal is het meest stabiel, de latencies zijn het laagste van de 3 verbindingsmogenlijkheden en het is over het algemeen de goedkoopste oplossing.

Edit: En CAT5e / CAT6 is het snelste van de 3 (1Gb/s)

Imho: Nee, het is de kosten niet waard. Een kabel trekken heb je meestal meer plezier van als die stopcontact dingetjes.
Bij de verbouwing van m'n huis heb ik alle kamers voorzien van loze leidingen, waar grotendeels nu ook UTP doorheen getrokken is. Zeker handig als je gbit snelheden wil hebben

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
Keiichi schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:12:
Bedoel je internet of je infrastructuur binnenshuis?
Nou eigenlijk alletwee. Het signaal moet 2 verdiepingen naar boven, wat ie dus niet/nouwelijks haalt, en qua infrastructuur, er moet dan een kabel 2 verdiepingen naar boven gespannen worden, dat moet wel kunnen maar het is volgens mij in ons huis niet het simpelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
Vandaag ben ik ff langs de kpn winkel geweest, en ik kan het internet via het stopcontact nu 8 dagen uitproberen. Het kostte 65 € (misschien wel veel maar het is het volgens mij wel waard). Wij hebben een internet verbinding met download 8mbit en upload 1 mbit. Op speedtest (na 1 test) kwam daar te staan: Down 7mbit en up 0.7mbit, dus niet al te slechte resultaten. De ping was 35 ms, wat ook ongeveer zoveel is op onze andere computer die draadloos heeft, dus niet overdreven slecht! Heb het net en ben tot nu toe zeer tevreden :)
vooral bedankt pvdvelde voor het idee om te vragen of je het uit kan proberen, en natuurlijk de andere mensen.
Er kan denk ik nu wel een slot op.

Pagina: 1