Toon posts:

[T-mobile] SMS Tarieven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Beste Tweakers,

Ik ben vorige maand bij T-Mobile achter iets gekomen wat me totaal niet lekker zit.
Ik heb bij T-Mobile al jaren een abonnement. Prima provider!
In de loop der jaren uiteraard ook het abonnement uitgebreid, van een simpele belbundel naar een combinatie van:
Relax 35 - Sim Only
SMS Maximaal - 1000 SMSjes
Onbeperkt Web 'n Walk Internet

Prima. Tijd terug last gehad van die filevorming op het netwerk, maar ik moet zeggen dat na een keer dreigen bij de helpdesk dat netjes is opgelost.
Nu is er alleen het volgende euvel. Vorige maand had ik blijkbaar niet genoeg aan 1000 smsjes. Ik ging oer m'n bundel. Sowieso heb ik hier nooit bericht van gehad, maar ik snap dat dat m'n eigen verantwoordelijkheid is.

Helaas ontving ik Vrijdag een factuur van €121,-. Iets waar ik me natuurlijk de tering van schrok.
Ik ben er volgens die factuur met ongeveer ~400 smsjes overheen gegaan.

Alleen wat is nu de grap. Buiten mijn SMS bundel blijkt het opeens dat T-Mobile €0,30 cent per sms rekent.
Terwijl als ik in Duitsland buiten m'n bundel sms ik €0,13 cent SMS. Ik kan dus in theorie volgende keer beter even naar de grens rijden en vanaf daar gaan SMSsen want dat is goedkoper als vanuit m'n eigen land!

Kan iemand mij vertellen wat dit voor bizarre logica is ? Of is dit gewoon geldklopperij?
Ik heb ook al meerdere mails gestuurd naar de helpdesk die telkens netjes snel worden beantwoord, alleen beantwoorden ze niet de vragen die ik stel maar krijg ik een overzicht van de SMS kosten enzo.

Ik hoop dat iemand hier weer wat dit voor raars is! Ik ben het er tot nu toe echt niet mee eens :(

• funk-e
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 26-09 08:04
Welkom in de wereld van telecom.
Ik heb hier hetzelfde met mijn iPhone abonnement. Buiten de bundel is zo duur. De EU heeft maximum bedragen vastgesteld voor bellen naar andere EU landen, maar binnen de landen gelden deze regels niet.
|:(

maar goed, je hebt het contract zelf getekend

[Voor 66% gewijzigd door funk-e op 06-10-2010 10:51]

...less is more

funk-e schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:50:
[...]

Welkom in de wereld van telecom.
Ik heb hier hetzelfde met mijn iPhone abonnement. Buiten de bundel is zo duur. De EU heeft maximum bedragen vastgesteld voor bellen naar andere EU landen, maar binnen de landen gelden deze regels niet.
|:(

maar goed, je hebt het contract zelf getekend
Natuurlijk heb ik dat zelf getekend, maar het is toch belachelijk dat ik vanuit Duitsland goedkoper uit ben als vanuit m'n eigen land ? :P
Wat een onzin. T-Mobile is mij kwijt als klant!

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:02
Inderdaad is bellen en sms'en buiten de bundel schandalig duur. Wat je zou kunnen doen is om andere middelen gebruiken om te "sms"-en. Je hebt een HTC Desire wat ik uit je posthistory haal, probeer dan eens whatsapp & pingchat om contacten die ook deze apps gebruiken te bereiken.

Verder misschien handig om te kijken wie je vaak sms't en te kijken welke provider ze gebruiken; dan zou TMobile Family misschien een optie kunnen zijn.

[edit]
Bij elke provider zal je dit "probleem" hebben; bij overstappen naar een andere provider zou waarschijnlijk hetzelfde probleem zich voor kunnen doen.

[edit2]
Misschien ChompSMS ook een optie? Kun je credits kopen en via hun netwerk sms'en

[Voor 22% gewijzigd door Krypt op 06-10-2010 10:58]

Pvouput live

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

In de telecom is alles mogelijk. Ik heb een jaartje gebeld via VoipBuster.
Volgens de tarievenkaart was ik voor het bellen naar Mongolië mobiel €0,01 per minuut kwijt. Belde ik echter mobiel naar de buurman, dan was het ineens €0,25 per minuut

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DennusB schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Natuurlijk heb ik dat zelf getekend, maar het is toch belachelijk dat ik vanuit Duitsland goedkoper uit ben als vanuit m'n eigen land ? :P
Wat een onzin. T-Mobile is mij kwijt als klant!
Het jammere is dat T-Mobile nog de vriendelijkste provider is wat dat betreft. Bij Vodafone kost een sms buiten de bundel ook 0,30 en die hebben nog veel meer van dat soort nare dingen dan T-Mobile.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Krypt schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:56:
Inderdaad is bellen en sms'en buiten de bundel schandalig duur. Wat je zou kunnen doen is om andere middelen gebruiken om te "sms"-en. Je hebt een HTC Desire wat ik uit je posthistory haal, probeer dan eens whatsapp & pingchat om contacten die ook deze apps gebruiken te bereiken.

Verder misschien handig om te kijken wie je vaak sms't en te kijken welke provider ze gebruiken; dan zou TMobile Family misschien een optie kunnen zijn.

[edit]
Bij elke provider zal je dit "probleem" hebben; bij overstappen naar een andere provider zou waarschijnlijk hetzelfde probleem zich voor kunnen doen.
Ja ik heb inderdaad een HTC Desire. PingChat, WhatsApp & Google Talk gebruik ik al veel. Maar helaas hebben toch veel mensen nog geen van deze apps.
T-Mobile family werkt ook niet, want degene waarmee ik veel SMS heeft HI! :P

Toch bedankt voor je input!

• funk-e
DennusB schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Je moet dat wel iets anders zien: Waarschijnlijk was het sms-en buiten de bundel altijd al zo duur en was sms-en van of naar het buitenland nog veel duurder.

De EU heeft op een gegeven moment max-tarieven verplicht gesteld. Daar konden de providers niet onderuit. Maar daarna gaan ze natuurlijk niet de kosten buiten de bundel verlagen om de verhoudingen weer recht te trekken. Ze zijn niet gek natuurlijk :9

...less is more

funk-e schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:09:
[...]

Je moet dat wel iets anders zien: Waarschijnlijk was het sms-en buiten de bundel altijd al zo duur en was sms-en van of naar het buitenland nog veel duurder.

De EU heeft op een gegeven moment max-tarieven verplicht gesteld. Daar konden de providers niet onderuit. Maar daarna gaan ze natuurlijk niet de kosten buiten de bundel verlagen om de verhoudingen weer recht te trekken. Ze zijn niet gek natuurlijk :9
Ik zeg tijd dat de EU ook de tarieven in eigen land gaat limiteren want dit slaat compleet nergens meer op :)

• funk-e
DennusB schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:14:
[...]

Ik zeg tijd dat de EU ook de tarieven in eigen land gaat limiteren want dit slaat compleet nergens meer op :)
Ach daar schiet je ook niets mee op.

Dan worden de abonnementen wel weer aangepast en de subsidie op toestellen verminderd/afgeschaft.

...less is more

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee