Toon posts:

Exchange 2007 vraagt bij WS om gebruikersnaam en wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• cpusaparts
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-04-2012
Goedemorgen Tweakers,

Ik zit op het werk met een probleem. Twee weken geleden hebben we een nieuwe server geplaatst en hebben een migratie van Windows SBS 2003 naar Windows SBS 2008.

Het probleem wat zich nu nog voordoet is dat er continue in outlook een venster komt dat de gebruiker zijn gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven. Zodra ze dit doen blijft dit alsnog terug komen en de mensen worden hier gek van.

Ik kan er weinig tot niets over vinden op internet en daarom stel ik de vraag hier.

Even ter extra aanvulling er word gebruikt gemaakt van POP Connectors.

Graag informatie of een oplossing wat ik hier kan doen.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:22

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe heb je de werkplekken gemigreerd?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• cpusaparts
Hoe bedoel je exact?

De domeinnaam alles is hetzelfde gebleven alleen dat ze op w2k8-sbs01 aanmelden en niet meer op w2k3-sbs01. Exchange 2003 is vervangen door exchange 2007.

Voor de rest zijn alle werkplekken hetzelfde gebleven en hebben we pop accounts laten aanmaken door onze hostingprovider en deze als POP3 connectors ingesteld.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:22

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

cpusaparts schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:41:
Hoe bedoel je exact?

De domeinnaam alles is hetzelfde gebleven alleen dat ze op w2k8-sbs01 aanmelden en niet meer op w2k3-sbs01.
Leuk dat je een domain hebt met dezelfde naam, maar dat zegt niets. Als je een nieuw domein opbouwt moeten de werkplekken ook lid gemaakt worden van dat nieuwe domein. Ongeacht de naam van het domein.

Dus nogmaals: welke migratiestappen heb je nu doorlopen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wilhelmstroker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-05-2012

wilhelmstroker

Space is the Place

Wat is er waar als `pop3 connectors' ingesteld?

• cpusaparts
@Question Mark
De migratie is afgerond. Dit document heb ik gebruikt:
http://www.microsoft.com/...4f5c1de13b&DisplayLang=en

Alles draait al volledig op de nieuwe server, dit is nog namelijk de enige issue wat niet werkt.

Heb ook bij Herion de cursus etc. gevolgd maar wordt hier niet wijzer van. De gebruikers zijn tevens opnieuw aangemeld aan het nieuwe domein. Dit is namelijk ook gebeurd, sorry voor het onduidelijk zijn.

@wilhelmstroker
De POP3 accounts zijn aangemaakt bij onze hostingprovider.
De POP3 accounts zijn ingesteld in het Windows SBS console, daarna bij de Windows SBS POP3 Connector zijn alle emailadressen ingevuld.

EDIT: De POP3 connectors zijn gekoppeld aan de Exchange Mailbox

[Voor 4% gewijzigd door cpusaparts op 06-10-2010 11:59]

• cpusaparts
Iemand een idee?

• Remco
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-09 23:36
Verwijder anders eens het Outlook profiel en maak deze opnieuw aan.
Verwijder ook eventueel achtergebleven .ost bestanden op de lokale client.

Als je een nieuwe user aanmaakt, gebeurd er dan hetzelfde ?

Voor de rest kunnen de users zonder problemen browsen over het domain ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 17:30
(jarig!)
Zijn je certificaten goed? Is het niet het downloaden van het adresboek dat problemen geeft? Ik kan mij herinneren dat zelfs indien je annuleren doet, deze nog steeds verbonden is.

Download eens de Exchange BPA en doe de SBS BPA eens.

[Voor 13% gewijzigd door tc982 op 06-10-2010 17:25]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Steve87
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-04-2011
Ik heb dat onlangs ook gehad bij een klant met een nieuwe installatie van SBS2008, ik kan me zo niet meer 1-2-3 voor ogen halen wat daar de exacte oplossing voor was maar als ik het me nog goed herinneren maar het heeft iets te maken met IIS , ik denk dat je basic authentication moet enablen, maar het kan ook zijn dat ik er nu naast zit en dat het voor een andere case was..
Maar je kan het maar proberen !

• wens
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:27
Zijn alle Windows Updates geïnstalleerd op de werkplek?
Er kan anders een (versie) mismatch zijn van authenticatie-protocollen en de afhandeling daarvan.

• cpusaparts
@Steve87
Onder IIS en dan Authentication heb ik het volgende staan:
- Active Directory Client Certificate Authentication (disabled)
- Anonymous Authentication (enabled)
- ASP .NET Impersonation (disabled)
- Basic Authentication (disabled)
- Digest Authentication (disabled)
- Forms Authentication (disabled)
- Windows Authentication (disabled)

Weet niet of je hier iets aan hebt?

@wens
Zover ik weet zijn alle updates gedraaid op de werkstation. Wat ik tevens raar vind ik als ik mijn Outlook opstart en geef mijn wachtwoord in dan komt dit de hele dag niet bij andere komt die echt om de paar minuten.

Zeg je iets dat ik deze update moet draaien?
Exchange 2007 SP1 RollUP 9

Graag reactie hierop.

• Zoetjuh
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 11:03
Wat gebeurt er als je via Verzenden en Ontvangen kiest om het Adresboek te downloaden?
Verder, heb je de URL's gecontroleerd die binnen Exchange staan ingesteld en bekeken of het certificaat dat geïnstalleerd staat binnen IIS ook overeenkomt met die URLs?

Vaak zit daar het probleem. Ik neem trouwens aan dat het om Outlook 2007 clients gaat die de problemen geven?

Nog een paar zaken die je kan checken (maar gaan er wel van uit dat je een certificaat gebruikt):
--
- Geef "Geverifieerde gebruikers" lees rechten op de "C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\ClientAccess\OAB\web.config"
- Controleer binnen IIS dat de "Autodiscover" -> SSL Instellingen; "128-bits SSL vereisen" aan staat en clientcertifcaten op "Negeren" staat
- Controleer binnen IIS dat de "Autodiscover" -> Verificatie; dat alleen Basis en Windows verificatie aan staat
- Controleer binnen IIS dat de "EWS" -> SSL Instellingen; "128-bits SSL vereisen" aan staat en clientcertifcaten op "Negeren" staat
- Controleer binnen IIS dat de "EWS" -> Verificatie; dat alleen Windows Integrated verificatie aan staat
- Controleer binnen IIS dat de "OAB" -> SSL Instellingen; "SSL vereisen" uit staat en clientcertifcaten op "Negeren" staat
- Controleer binnen IIS dat de "OAB" -> Verificatie; dat alleen Windows verificatie aan staat

• Steve87
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-04-2011
Ik weet het niet meer wat het was , ik vind het ook niet meer terug in m'n mailbox maar ik had het ook meteen na de installatie, Outlook bleef continu vragen naar een gebruikersnaam en wachtwoord, ik heb het toen vrij snel gevonden op Google hoe het op te lossen , waarschijnllijk heb ik toen gezocht op een eventid in de Application Log, kijk daar eens of er niet iets met een vast interval wordt gelogd hierover ?

In IIS manager select the default website
Open Authentication
Enable windows authentication
Click Advanced settings
Uncheck “Enable kernel-mode Authentication”
IISRESET

[Voor 18% gewijzigd door Steve87 op 07-10-2010 22:16]

• cpusaparts
@Steve87

Bedankt het is opgelost met deze actie. Heel erg bedankt iedereen voor de relply's.
Geen last meer van de vervelende popup vensters voor het gebruikersnaam en wachtwoord!

• mrb
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-08 21:04
Wat nog de makkelijkste optie is :
Gewoon Exchange 2007 SP2 installeren, heb je gelijk geen last meer van dit probleem.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee