Toon posts:

USB/VGA oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• tomo-dj
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-08 16:23
Dag,

Ik ben opzoek naar een oplossing om er voor te zorgen dat ik een lang USB bereik heb.

Onze situatie is zo: PC staat in server ruimte en deze pc willen we vanaf de studio bedienen 30Meter.

Nu zijn wij dus opzoek naar een oplossing om dit te kunnen doen, je kunt USB en VGA over een UTP kabel sturen maar wat zijn hier de verschillende mogelijkheden in?

Ook heb ik gelezen dat USB via glass kan (Licht)?

Welke optie is nu het best? Wat kost die optie? Heb je een ander ideé?

Laat even weten wat je denkt!

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:43
Remote Desktop is geen optie?

Via glas lijkt me onzin en onzinnig duur, en lijkt me alleen nuttig als je 30KM verderop zit ofzo.

Ampera-e (60kWh)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:44

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Waarom niet gewoon iets van een Thin Client kopen om deze in de studio te gebruiken? En dan via iets van Remote Desktop gebruiken om verbinding te maken met de PC in de serverruimte? Lijkt me iets makkelijker te bewerkstelligen dan gaan werken met VGA over UTP en dergelijke, zeker over 30 meter lengte. Idem met de muis en het toetsenbord: die kan je gewoon aansluiten op de Thin Client in de studio. Hoef je ook niet met draadloos te gaan werken over 30 meter afstand.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• tomo-dj
Dit is helaas geen optie aangezien we in de studio geen PC willen hebben staan het is namelijk een radio studio dus om de PC waar de muziek in staat te gaan besturen via Remote lijkt me niet echt een ideé..

Dit is bijvoorbeeld de optie via glass: http://industrialcomponent.com/opticis/opm210030.html

Optie over UTP: http://www.allekabels.nl/...SB-Verlenger-via-UTP.html

De UTP optie lijkt me hier dus niet duur?

[Voor 5% gewijzigd door tomo-dj op 06-10-2010 09:22]

• ajakkes
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:21
Je bedoelt cat5e? Dat is een UTP kabel. Ik heb me er niet zo in verdiept maar volgens mij heb je twee varianten. Of de zender en ontvanger gebruiken een eigen signaal of ze gebruiken een tcp/ip protocol.

Edit: Ah je was er zelf al achter. Vandaar je edit.

[Voor 11% gewijzigd door ajakkes op 06-10-2010 09:25]

👑

• tomo-dj
Klopt.

Ik denk inderdaad dat de cat5e optie het goedkoopst is en aagezien het gaat om 30 meter is glass misschien wel overdreven..

Bij conrad heb ik hem ook gevonden: http://www1.conrad.nl/scr...=sub1&aktiv=1&navi=oben_1

Bij kabeltje heb ik hem ook gevonden:
http://kabeltje.com/könig-usb-verlenger-via-utpftp-netwerkkabel-p-1701.html?zenid=75a0fa3937e5957943fc91202a8c7167

De optie gaat dus ongeveer €28.95 kosten?

[Voor 16% gewijzigd door tomo-dj op 06-10-2010 09:34]

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tomo-dj schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:21:
Dit is helaas geen optie aangezien we in de studio geen PC willen hebben staan het is namelijk een radio studio dus om de PC waar de muziek in staat te gaan besturen via Remote lijkt me niet echt een ideé..
"Lijkt" :?

Wat is concreet het bezwaar? Gaat het om geluidsproductie? Zo ja zou een thin client (of zelfs zuinige volle PC) zonder bewegende delen toch een uitkomst bieden, en veel flexibeler zijn dan een USB hub...

Als het om EMI gaat is USB ook een probleem, je zult sowieso alles tegen overspraak moeten beschermen (minimaal STP, niet UTP in dat geval)

Soittakaa Paranoid!

• tomo-dj
Je bedoelt wat er op die USB moet worden aangesloten? Dat is toetsenbord en muis. Of bedoel je wat de PC zelf doet? (het is eigelijk een server) Deze draait een programma waarmee de DJ kan draaien dat systeem draait verder gewoon 24/7.

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:43
Je moet even concreet maken waarom er geen PC in de studio gewenst is. Of dit vanwege geluidsproductie is, of vanwege storingsgevoeligheid (de genoemde overspraak e.d.). Of simpelweg ruimte gebrek voor een pc kast.

Ampera-e (60kWh)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

tomo-dj schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:08:
Je bedoelt wat er op die USB moet worden aangesloten? Dat is toetsenbord en muis. Of bedoel je wat de PC zelf doet? (het is eigelijk een server) Deze draait een programma waarmee de DJ kan draaien dat systeem draait verder gewoon 24/7.
Een thin client is gewoon een heel klein PC'tje welke zijn data ect van een "Server" afhaalt.

Deze kan zo achter de meeste schermen worden gemonteerd (de la:)

Via deze thin clients kan je zo een remote desktop starten, of USB data ect streamen.

• tomo-dj
Ok het probleem is dus dat we geen PC in de studio willen wegens het geluid maar ook omdat we nu alle audio's dus geluidskaart etc nu ook direct in de server ruimte hebben.

De PC waarmee we draaien heeft twee beeldschermen hoe wil je dit dan oplossen?
En als je gaat kijken naar de inserstering en kwaliteit? Wat gaat deze oplossing kosten? En is het snel genoeg? Het gaat om een radio en hier mag natuurlijk geen vertraging inzitten normaal gesproken is met remote altijd wel een vertraging?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

http://h10010.www1.hp.com...0406-3640406-3996155.html

Deze trekt 2 schermen, kost ook wat (350) maar zo ben je wel in 1x klaar.

Vertraging krijg je altijd, hoe je het ook doet.
Edit: Vertraging op lan is eigenlijk minimaal, hooguit 1 sec.

[Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 06-10-2010 11:32]

• tomo-dj
Ja oke maar dan nog blijft UTP de goedkoopste oplossing en dat gaat ook goed werken? Ook heb je dan minder stroomverbruik minder warmte.

Dus het gaat niet alleen om het geluid maar ook warmte etc..

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Let wel op dat er idd vertraging in kan zitten en je niet van een vloeiende desktop omgeving uit kan gaan aangezien video en snel wisselend beeld altijd nog wat problemen kan geven.

USB over 30 meter is opzich geen probleem, maar hoe wil je dat met beeld doen? Ook een 30 meter kabel? Opzich kan het wel, maar dat zal zeker duurder worden dan een paar tientjes.

[Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 06-10-2010 11:39]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
tomo-dj schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:36:
Ja oke maar dan nog blijft UTP de goedkoopste oplossing en dat gaat ook goed werken? Ook heb je dan minder stroomverbruik minder warmte.

Dus het gaat niet alleen om het geluid maar ook warmte etc..
Snap je uberhaupt wat er met remote desktop bedoeld wordt ? NOFI, maar dat is volgens mij namelijk precies wat je nodig hebt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Remote desktop wil je niet als het een kritiek station is waarbij je geen vertraging wilt aangezien remote desktop lang niet altijd snel genoeg is mbt geluid doorsturen en beeld doorsturen. Tenzij je natuurlijk Citrix HDX of RemoteFX gaat gebruiken, dan moet dat wel lukken opzich, maar zou het niet aanraden zonder uitgebreid te testen.

[Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 06-10-2010 11:40]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• tomo-dj
Remote desktop wil je niet want dan moet je weer een nieuwe client gaan gebruiken.
Er licht voor de VGA al een kabel voor 30 meter, usb licht er momenteel ook ik dacht 12 meter nu haalt hij het nog maar we gaan onze servers verplaatsen en dan is het niet meer haalbaar op de manier hoe we nu werken..

Vandaar dus een oplossing en om dan meteen een nieuwe client aan te schaffen lijkt mij eigelijk niet de manier de client moet ook 24/7 draaien en het is dan allemaal via een omweg, de snelheid en zo zijn er nog mee nadelen.

En een nieuwe client kost 350 en de USB oplossing zou maar +/- 30 kosten? Dan is de beslissing natuurlijk snel gemaakt?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

30m ga je met VGA echt niet redden.. Tenzij je er een repeater tussen stopt. (Welke je weer 100+ euro kost)

USB wil je liever ook niet over die afstand hebben.

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Op een beetje goede VGA kabel kan je toch wel 30m halen (coaxiale signaallijnen 75Ohm +afscherming)?
Voor USB om de 10m een powered USB hub?

(Wat moet er overigens over USB, alleen je input devices?)

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Kompaan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:30:
Op een beetje goede VGA kabel kan je toch wel 30m halen (coaxiale signaallijnen 75Ohm +afscherming)?
Voor USB om de 10m een powered USB hub?

(Wat moet er overigens over USB, alleen je input devices?)
VGA kabel ga je op 30m echt niet redden, met een A kwaliteit kabel krijg je op 20m al zeer slecht beeld (ruis) laat staan op 30m...

1 powered USB hubje in het midden moet volstaan.

[Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 06-10-2010 13:33]

• tomo-dj
D4NG3R NL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

VGA kabel ga je op 30m echt niet redden, met een A kwaliteit kabel krijg je op 20m al zeer slecht beeld (ruis) laat staan op 30m...

1 powered USB hubje in het midden moet volstaan.
De VGA kabel licht er al hoor word al een aantal maanden gebruikt je ziet het in de hoeken van het beeld wel daar vlekt het een beetje maar dat ik niet erg er word niks met de grafix gedaan..

USB lukt niet op de huidige manier aangezien de muis en toetsenbord niet meer goed reageert..
Vandaar de oplossing via cate5.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Wat dacht je van een draadloze set dan? Beetje goede bluetooth set en je kan makkelijk 50m overbruggen.

• tomo-dj
Dat is inederdaad ook een optie maar als er 2pc's zijn die bluetooth gebruiken kan dit geen probleem? Het gaat namelijk om studio 1 en studio 2?

Wat gaat een goede draadloze bluetooth set kosten?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt me sterk dat de afstand 30 meter in een rechte lijn is, als ze tussen de servers staan dan is draadloos al hopeloos aangezien het dan echt niet tussen een (paar) muren heen gaat. VGA over 30 meter is opzich best mogelijk hoor, dat moet wel kunnen.

• tomo-dj
VGA is ook gelukt het gaat nu meer over de USB..

Draadloos heb ik ook nog niet zoveel vertrouwen in bij moet door 2 gips muuren en een hoop apparaten.

Deze optie gaat ook zo rond de 100,- kosten? http://www.gadgetgarden.nl/2009/09/gyration-air-mouse-elite/

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-09 22:30
Niet om het één of ander, maar zou je werkelijk willen zoeken naar goedkope oplossingen ?
Zo'n studio kost het nodige, en als je "probleem" zo kritisch is voor je bedrijfsvoering / werk, dan moet je imho ook het juiste budget daarvoor hebben.

Heb het hier in een ziekenhuis en de OK gezien, dat ze voor de goedkoopste optie gingen, en er vervolgens 3 keer per week werk aan hadden omdat het niet werkte.
Best vervelend lijkt me.

Dat gezegd hebbende, via UTP zijn daar inderdaad mogelijkheden voor.
Hoewel de kans dan wel groot is dat je meerdere UTP kabels moet hebben liggen.

Black Box was destijds een leverancier met dat soort oplossingen, maar Ingram Micro zal het ook vast hebben.

Abort, Retry, Quake ???

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
tomo-dj schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:12:
VGA is ook gelukt het gaat nu meer over de USB..
Als het alleen over muis en tobo gaat, zal 1 of 2 powered USB hubjes voldoende zijn om die afstand te overbruggen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En gaat niet werken, maar dat snap je nu wel hoop ik.

• ajakkes
Wat ik niet helemaal snap is waarom niemand het heeft over KVM over UTP.

Wordt volgens mij vaak toegepast als de PC in een andere ruimte staat dan de monitor, toetsenbord en muis.

De afstand is daar prima mee te overbruggen.

Maar daarnaast zou TS inderdaad prima kunnen kijken naar 2 simpele thin clients. (Voor de beide monitoren.)

👑

• tomo-dj
ajakkes schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:36:
Wat ik niet helemaal snap is waarom niemand het heeft over KVM over UTP.

Wordt volgens mij vaak toegepast als de PC in een andere ruimte staat dan de monitor, toetsenbord en muis.

De afstand is daar prima mee te overbruggen.

Maar daarnaast zou TS inderdaad prima kunnen kijken naar 2 simpele thin clients. (Voor de beide monitoren.)
Klinkt ook interessant KVM is toetsenbord, muis en VGA? Wat zijn hier de mogelijkheden in?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoek dat zelf eens uit? Je doet zelf weinig moeite moet ik zeggen.

• tomo-dj
Tsurany schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:27:
Zoek dat zelf eens uit? Je doet zelf weinig moeite moet ik zeggen.
Weinig moeite? Tuurlijk niet ondertussen ben ik nog steeds op google aan het zoeken! Maar ik vraag jullie mening er gewoon over en niet alleen aan jullie maar ook in de buiten wereld vraag ik rond over wat we het beste kunnen gaan doen..

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:57
Er zijn toch van die doosjes die Beeld/Geluid/USB/PS2 enzo over het netwerk sturen?
Soort van KVM doosje maar dan over het netwerk?
Ik weet ze zo even niet te vinden.

Edit: Hebbes: Wikipedia: Remote graphics unit

[Voor 25% gewijzigd door jeroen3 op 06-10-2010 15:34]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zoek je op Google wat de mogelijkheden zijn van KVM over UTP. Je vraagt geen mening, je wilt een volledige oplossing hebben aangedragen. Je wilt gewoon bevestiging van je USB theorie en staat verder niet open voor andere oplossingen, er zijn al genoeg dingen aangedragen waar je verder op kan gaan zoeken.
jeroen3 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:32:
Er zijn toch van die doosjes die Beeld/Geluid/USB/PS2 enzo over het netwerk sturen?
Soort van KVM doosje maar dan over het netwerk?
Ik weet ze zo even niet te vinden.
Lees eens een paar posts boven je?

[Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 06-10-2010 15:33]

• ajakkes
tomo-dj schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:24:
[...]

Klinkt ook interessant KVM is toetsenbord, muis en VGA? Wat zijn hier de mogelijkheden in?
Over deze opmerking doet Tsurany een terechte opmerking. google
Volgens mij heb je daar hele duidelijke antwoorden staan.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=KVM

Voor je reactie eerst zelf kijken of je het antwoord kunt vinden wordt heel erg gewaardeerd.

👑

• Dnytje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-09-2012
Wij maken hier gebruik van BlackBox USB Micro Extender.

Een set bestaat uit 2 units, 1 komt bij de server, de andere op je werkplek. Via het netwerk kunnen we hiermee 2 maal VGA, 4 maal USB en audio in en uit versturen.

Kost wel wat, maar uit onze ervaring, presteerden de goedkopere langzamer. Dit was terug te zien in het haperen van het geluid.

Afstand die overbrugd word is ruim 80 meter

Intel Pentium 4 3.2 @ 3.6 GHz, 2048MB DDR400, XFX 7800GS Extreme, 200Gb :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee