Uit interesse vroeg ik mij dit laatst af en ik kan er niets over vinden op internet.
Ik heb een Samsung TV met een USB 2.0 aansluiting.
Een USB aansluiting kan maximaal 500 mA aan stroom leveren bij een spanning van 5,0 V. Mijn computer heeft (uiteraard) ook een USB 2.0 aansluiting.
Mijn 2,5 inch hdd heeft twee stekkertjes die op de USB ingang van mijn pc of tv aangesloten kan worden. Op mijn pc werkt deze hdd ook met maar één stekkertje aangesloten (nooit echt verschil met twee stekkertjes gemerkt). Op mijn tv werkt deze hdd niet met maar één stekkertje aangesloten. Het ledje gaat dan wel branden, maar de hdd gaat piepen en doet verder niets. Pas als ik beide stekkertjes aansluit doet hij het probleemloos.
Geen probleem, ik heb (nu nog) twee USB ingangen vrij op mijn tv, maar toch werd ik wel nieuwsgierig naar de reden hiervan.
Kennelijk levert de USB van mijn tv te weinig stroom per USB poort en daarom moet ik twee van die poorten parallel aansluiten? En waarom zou dat zo zijn?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.