Toon posts:

Netwerkkaart zien netwerk Universiteit Wageninge niet meteen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mantamiep
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-06 23:37
Waarom ziet mijn netwerkkaart een bepaald netwerk niet meteen maar pas naar ongeveer 20 minuten?
Mijn laptop (Medion Akoya mini E1315 160GB) ziet op mijn studeerlocatie (Forumgebouw, universiteit Wagenigen) geen netwerk. Als de laptop 20 minuten aanstaat, ziet hij op een gegeven moment in een keer wel het netwerk, en maakt dan ook meteen automatisch verbinding, zoals ik de instellingen ook netjes geconfigureerd heb.
Het is niet dat het netwerk op dat moment niet beschikbaar is, want andere mensen maken wel gewoon verbinding.
Ik maak ook thuis en op nog een andere locatie gebruik van een draadloos netwerk, en dan heb ik dit probleem niet. Zelfs in andere gebouwen van universiteit werkt het wel prima en meteen.. Rara hoe kan dit??

• bosgoed
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-03-2017
herb je het voorkeurs netwerk al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?

Kun je wel handmatigh in de eerste 20 minuten verbinding maken?

Thanks Mate

• mantamiep
Het voorkeusnetwerk heb ik al eens opnieuw toegevoegd, maar ik zal het vanmiddag nog een keer doen.

Ik kan ook de eerste 20 minuten handmatig geen verbinding maken, want hij ziet het netwerk niet, het verschijnt niet in mijn lijst "beschikbare netwerken". Er zijn ook andere netwerken aanwezig, voor medewerkers universiteit en gasten (heb ik geen toegang toe) en die ziet hij wel gewoon.

• bosgoed
En wat zegt systeembeheer op de uni?

Thanks Mate

• mantamiep
De systeembeheerders hebben geen tijd/middelen om iedereen met een eigen laptop te helpen, dus daar ga ik maar niet meer heen sinds het laatste gebeuren:

WiFi Verbinding Universiteitsnetwerk(WUR) en windows 7error

Ik wordt al weer droevig als ik daar aan terug denk... maar goed, ik heb nu een andere laptop mee naar school (met XP) en hoop oprecht op beterschap...en nu zit ik dus met dit recente probleem (netwerk ziet netwerk pas na ongeveer 20 minuten 8)7 )

[Voor 10% gewijzigd door mantamiep op 06-10-2010 11:04]

• mantamiep
De netwerkkaart begon nu eigenlijk thuis ook steeds slechter te werken, de verbinding viel telkens weg. Ik heb nu de drivers opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het wel. De verbinding is tot nu toe nog niet weggevallen. Ik ben een positief mens en hoop nu ook dat de problemen in Wageningen nu ook misschien wel zijn opgelost. Ik moet er vanmiddag heen en dan merk ik het wel...... op hoop van zege _/-\o_

• mantamiep
Sing Halleluja! Het werkt. Ik klap het ding hier in Wageningen open, en.. jawel!! meteen verbinding.

Probleem dus opgelost :)

• mantamiep
:O te vroeg gejuicht.... het zijn nu geen 20 minuten meer, maar "best wel een aantal" minuten.. grrrrrr

• bosgoed
misschien rare vraag maar is dit vanaf het moment op de aan druk knop tot aan er is verbinding gemeten?
of vananaf volledig opgestarte os?

Heb je voor thuis of de uni speciale inloggegevens nodig en special ipsettings?

Thanks Mate

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:03

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

IP adress ect statisch instellen misschien..?

• mantamiep
Dit is geteld vanaf het moment dat hij klaar is met opstarten. als hij dan eindelijk het netwerk ziet en verbinding maakt werkt het. als ik vervolgend mijn laptop even in de slaapstand zet (of uit) en weer aan, begint het weer opnieuw...meer als een kwartier/20minuten wachten. de verbinding valt tussentijds niet uit zich zelf weg.

Er zijn voor de uni speciale inloggegevens verreist, en dat geeft geen problemen, want ALS het netwerk eindelijk gezien wordt, maakt hij gewoon verbinding...

ik ga eens even googlen wat[ "IP adress ect statisch instellen" precies is. klinkt wel interessant maar ik heb echt geen idee

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het houd in dat je je laptop een statisch (Vast) adres geeft binnen het netwerk, wat zou moeten inhouden dat hij vrijwel direct het netwerk ziet/gezien word door het netwerk.

Doe dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
1, Maak verbinding met het netwerk (Wacht 30 mins als dit nodig is)
2, Druk op start -> Uitvoeren en typ hier "CMD" (Win7 typ je CMD in het zoekbalkje) druk op enter
3, Als het goed is verschijnt er nu een command screen, hier typ je: ipconfig /all

Hier staan een aantal adressen, schrijf de getallen achter deze over:

IPv4 Adres: (IP Adres)
Subnet Masker: (Subnet masker adres)
Standaard Gateway: (Standaard gateway adres)

DSN-Server: (DSN Adres)

4, ga nu naar je WiFi verbinding, klik hier op "Adapterinstellingen wijzigen"
5, Rechtermuisknop op de WiFi verbinding / WiFi adapter -> Eigenschappen
6, Op het volgende scherm selecteer je IPv4 (TCP/IP) en druk je op Eigenschappen
7, In het volgende scherm selecteer je "Het volgende IP adress gebruiken" in de 3 velden typ je het IP adres, Subnetmasker en de Standaard gateway in die je eerder opgeschreven hebt. Onderaan selecteer je "Het volgende DSN-Server adres gebruiken". Hier typ je het overgeschreven DSN adres in.

8, Druk nu op OK.

Klaar is kees :)

Voordat ik het vergeet, probeer eerst in het CMD scherm eens dit te typen: (Direct nadat je de laptop aan hebt gezet, en niet na 30 mins ofzo)

Ipconfig /release
Paar seconden wachten tot je weer kan typen
Ipconfig /renew
Paar seconden wachten tot je weer kan typen

Dit ververst je IPconfig namenlijk.

• mantamiep
ok! Super. ik ben morgen vrij, hieperdepiep, maar ik ga het maandagochtend meteen proberen

• mantamiep
Hoi! Het probleem is opgelost met het toekennen van een statisch adres. Hartelijk dank!! :)

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

*O* *O* *O*

Beetje basic dingetje om te proberen, ik nam aan dat de DHCP server behoorlijk traag is door alle connecties die er gemaakt worden. Als jij dan een statisch adress neemt, hoeft de router niet constant een IP adress toe te kennen.

• mantamiep
nogmaals: Dank!!

• mantamiep
Hmmm :( :( :(
ik heb toch weer iets te vroeg gejuigd.... Vandaag ik moet weliswaar geen 20 minuten meer wachten voor ik verbinding krijg, maar 14 minuten....

Het is weer het zelfde: ik krijg geen verbinding; ik kijk bij "beschikbare netwerken" en het netwerk dat ik moet hebben (en dat wel uitzend) wordt niet gezien. Na 14 minuten krijg ik in één keer verbinding...en staat het ook in één keer wel bij beschikbare netwerken..

toegevoegd:

ik zie nu ook dat als ik ipconfig/all invoer het ip adres iedere dag anders is.... dat is ook niet handig!

[Voor 12% gewijzigd door mantamiep op 04-11-2010 12:59]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee