Toon posts:

Vraag over requirements laptop/starcraft II

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

Onderwerpen

• Faerun
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-10-2010
Goededag!

Ik ben de bezitter van een HP pavillion DV5-1010ed
Dit zijn de specs:
DV5-1010ed features:

* 1,9 GHz Athlon64 X2 QL-60 processor
* 3 GB werkgeheugen
* 320 GB harde schijf
* ATI Radeon HD 3450-videokaart met 256 MB geheugen

Nu heeft Starcraft II als minimum requirements
* Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Updated with the latest Service Packs) with DirectX® 9.0c
* 2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor
* 128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video card or better
* 12 GB available HD space
* 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7 users)
* DVD-ROM drive
* Broadband Internet connection
* 1024X720 minimum display resolution

Nu is op zich alles volgens mij wel ok, maar ik snap het hele processor gebeuren niet. Minimum requirements is 2.6 Ghz. Mijn processor is 1.9, maar het is een Dual Core volgens mij (daar staat die X2 voor toch?). Betekent dat dan dat ik het spel zou moeten kunnen draaien?

Sorry voor de waarschijnlijk iets domme vraag, maar ik krijg het antwoord niet gevonden met google.

Heel erg bedankt alvast!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Faerun schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:10:

Nu is op zich alles volgens mij wel ok, maar ik snap het hele processor gebeuren niet. Minimum requirements is 2.6 Ghz. Mijn processor is 1.9, maar het is een Dual Core volgens mij (daar staat die X2 voor toch?). Betekent dat dan dat ik het spel zou moeten kunnen draaien?

Sorry voor de waarschijnlijk iets domme vraag, maar ik krijg het antwoord niet gevonden met google.

Heel erg bedankt alvast!
ja

• slashhead89
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:31
Zou misschien nét kunnen werken. Je videokaart is namelijk iets langzamer dan de genoemde 9800 pro en de 6600GT.
De rest van je specs zullen geen probleem vormen. De cpu loopt rondjes rond een 2,6 ghz P4, en bij de HDD en RAM kan je simpelweg nummertjes vergelijken.

• keejoz
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 28-08 11:44
Wat zeg jij nou? Tuurlijk niet.

2.6 GHz is al het MINIMUM dat je moet hebben om het spel te kunnen draaien. Dat wil nog niet zeggen dat het vlot zal draaien. En al zeker niet met een cpu die trager is.

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:09
Waarom draai je het spel niet gewoon even? Dan weet je het zeker :)

edit:
keejoz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:15:

2.6 GHz is al het MINIMUM dat je moet hebben om het spel te kunnen draaien. Dat wil nog niet zeggen dat het vlot zal draaien. En al zeker niet met een cpu die trager is.
Ehh, het aantal hertz is niet bepalend voor de snelheid van de processor.

[Voor 75% gewijzigd door Mint op 05-10-2010 23:19]

• slashhead89
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:31
keejoz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:15:

:X
Snap jij echt niet dat klokfrequentie vergelijken tussen CPU's uit verschillende series nergens op slaat?

• Faerun
adyta schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:16:
Waarom draai je het spel niet gewoon even? Dan weet je het zeker :)
Het probleem is dat ik het zou moeten kopen, en daarna misschien niet zou kunnen spelen!
Erg bedankt voor de reacties. Het is dus alles behalve zeker blijkbaar.

Dan maar proberen te lenen van iemand :)

Heel erg bedankt!

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

het fijne is dat je bij starcraft 2 de singleplayer gratis kan spelen, je hebt alleen geen archivements :)

ik denk dat hij hem wel draait, ik draai hem op mijn laptop (2.4ghz p8600, HD4570, 1080p scherm) met low met 25 fps met een paar carriers op het scherm...

[Voor 42% gewijzigd door Darkstone op 05-10-2010 23:31]

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Faerun
darkstone schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:29:
het fijne is dat je bij starcraft 2 de singleplayer gratis kan spelen, je hebt alleen geen archivements :)

ik denk dat hij hem wel draait, ik draai hem op mijn laptop (2.4ghz p8600, HD4570, 1080p scherm) met low met 25 fps met een paar carriers op het scherm...
Huh? Gratis? Hoe, wat, waar? :]

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
darkstone schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:29:

Een P8600 is wel even wat andere koek dan een QL60. Daarnaast is een HD4570 ook wel even wat krachtiger dan een HD3450....

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

mad-dog schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:36:
[...]

Een P8600 is wel even wat andere koek dan een QL60.
klopt, maar ik heb alle effecten dan ook op "ultra" staan, en nog kom ik niet aan de 80% cpu
Faerun schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:31:
[...]

Huh? Gratis? Hoe, wat, waar? :]
ik weet niet waar.. maar volgens mij kan je hem met een battle net account downloaden:
https://us.battle.net/log...index.xml&app=bam&cr=true
zoals dat ook bij wow het geval is, als de game draait klik je op play as guest.
mocht het niet lukken, een torrentje is legaal, als je maar geen crack toepast.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:59

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Volgens mij werkt Play as Guest pas nadat je eerst met een battle.net account met daaraan SC2 gekoppeld bent ingelogd. En dan nog schijn je regelmatig in te moeten loggen met je battle.net account, om Play as Guest te kunnen blijven gebruiken. Dat gaat dus zeker niet werken.

@Faerun
Als je iemand kent met SC2 met de boxed editie, kun je hem misschien vragen om een trial key. Dan kun je de game 7 dagen uitproberen. Genoeg tijd om te bepalen of het goed genoeg draait op je systeem :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Faerun
Nogmaals erg bedankt voor de reacties! Ik ga op zoek naar een trialkey! :]

• DutchSjors
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-07 23:30
Wat ik altijd gebruik is:
www.canirunit.com
Hier kan je aanklikken welk spel je zoekt, in dit geval starcraft.
En zo kan je precies zien wat je tekort schiet.
Ik hoop dat het helpt,
alleen moet je volgens mij wel de laatste versie van flashplayer hebben.
succes!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Het spel draait goed op mijn laptop met de settings op High (Ultra is toch echt te traag voor multiplayer).

Ik heb zelf een ruim 3 jaar oude laptop met een Intel T7300 (2.0Ghz dualcore), 4GB RAM en een NVidia GeForce 8600 GT 512MB, 1440x900 beeldscherm.

Wellicht heb je daar wat aan?

[Voor 3% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 07-10-2010 13:45]

Xbox360 gamerprofile

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18:24

psychoclown

Back in black

Ik denk dat je op dit moment genoeg voer heb om uit je vraag te komen. Het topic gooi ik dan ook maar dicht :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee