Ik heb een discussie gehad met mijn senior developer, waarin ik aangaf dat ik het raar vond dat in al bestaande code/objecten (gemaakt door een oud-collega) er niets gedisposed wordt. Ik heb het over unmanaged objects zoals sql-objecten etc.. Ik ben gewend deze altijd te disposen (using-statement), maar dit vond mijn senior totaal overbodig. Zijn onderbouwing was dat disposen in ASP.NET geen zin heeft omdat het stateless is en omdat de GC het wel zou opruimen. Daarnaast worden de connections met de SQL-server bewaakt door de application pool dus ik hoefde me nergens druk over te maken.
Maar toch bekruipt mij het gevoel dat dit onzin is. Is het echt onzin om objecten te disposen in ASP.NET? Worden unmanaged objects ook opgeruimd nadat de request is afgerond? En hoe kan ik onderbouwen (test-code, feiten) waarom ik gelijk heb?
Natuurlijk hoop ik dat mijn senior gelijk heeft
Maar toch bekruipt mij het gevoel dat dit onzin is. Is het echt onzin om objecten te disposen in ASP.NET? Worden unmanaged objects ook opgeruimd nadat de request is afgerond? En hoe kan ik onderbouwen (test-code, feiten) waarom ik gelijk heb?
Natuurlijk hoop ik dat mijn senior gelijk heeft