Toon posts:

Database views exporteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• TbRVV
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10-03-2013
Beste Tweakers,

Na een tijd alleen een 'lezer' van het forum te zijn heb ik me dan toch maar eens geregistreerd.

Momenteel ben ik voor m'n werk op zoek naar een tool en hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Het zit namelijk zo: Bij een externe partij staan dagelijks een aantal views klaar (mySQL) die wij wij ophalen en daar een aantal rapportages / exports over draaien dmv Access.

Omdat deze views dagelijks opnieuw geimporteerd worden betekend dit dat wij ook dagelijks opnieuw de relaties en veldtypen moeten definiëren, en hier gaat dagelijks toch wat (wellicht onnodige) tijd in zitten.

Nu hebben we al met een aantal verschillende tools geprobeerd de views op te halen en te exporteren naar Access. Maar telkens worden relaties en door ons ingesteld veldtypen overschreven.

Weten jullie of er een manier bestaat om dit probleem te verhelpen? Dus dat te tabellen opnieuw opgehaald worden en de door ons ingestelde relaties behouden blijven.

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

• Boss
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21-09 15:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als de structuur van die views (velden etc) hetzelfde blijft dan zou ik niet steeds de volledige tabel opnieuw importeren, maar alleen de data. Maak eerst de huidige tabel leeg, en importeer daarna de nieuwe data in de tabel. Dan kan je de relaties gewoon behouden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Marko_J
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-08 14:22
Dit kan je inderdaad prima automatiseren. Tabellen in Access leegmaken en vervolgens data ophalen van mySQL database. Is een real-time koppeling overigens geen mogelijkheid, bijvoorbeeld met ODBC? Dan ben je van het hele importeren af, en heb je altijd recente gegevens.

• TbRVV
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10-03-2013
Heren,

Het is ons gelukt met bovenstaande tips. Hartelijk dank voor jullie hulp.

@Marko_J
Gegevens worden inderdaad opgehaald via een ODBC koppeling. Het probleem is dat de rapportages nogal tijdrovend zijn en de externe partij liever niet heeft dat dit ten koste gaat van hun servercapaciteit.

Topic mag gesloten worden.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee