Toon posts:

Resonantie in Sennheiser HD595

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:29
Ik heb nu een tijdje mijn Sennheiser HD595 maar nu hij ingespeelt is (2 maand, dus kan dat wel zeggen) en ik vanmiddag op bed lag om echt te luisteren hoorde ik een zeer vervelende resonantie aan voornamelijk de rechterkant. Nu heb ik voor de zekerheid getest met mijn oude HD485 maar die heeft nergens last van. Het zijn beide open modellen.

Waar ik het voornamelijk merk is de lossless versie van dit nummer:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lOXHoQc1s5I]
Moby - Inside

De youtube versie heeft er minder last van, maar ik kan me voorstellen dat die niet alle tonen heeft en het wss 128kbit is geweest. Mijne heeft er 647 volgens Winamp.

Maakt verder niet uit, het is er overduidelijk aanwezig op een normaal volume. Als ik hem zachter zet dan wordt het wel wat minder. Wat voor mij normaal is kan ik niet objectief meten, maar hij staat niet asociaal hard. Ik hoor de muziek niet eens als ik de koptelefoon 40cm voor me houdt.

Vreemde is wel dat bij een ander nummer (geen lossless versie van) dat ook een stevige basslijn heeft heb ik zeer weinig last hiervan. Op hetzelfde geluidsniveau hoor ik het echt minimaal (zo goed als niet). Dat is dit nummer:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xgcY4Ts5VEo]

Trentemøller - Vamp

Nu ben ik benieuwd of dit hoort. Op google lees ik er wel meer over, maar ik kan me voorstellen dat als dit geen productiefout is (meerderen hebben het) of ik alsnog een klacht kan maken. Bij de MediaMarkt heb ik wel geluisterd maar dan hebben ze niet echt mijn muziek en was hij 90% duurder dus heb hem online gekocht.

Nu klinkt hij op normaal volume bij sommige nummers alsof er enkelglas in zit wat niet stevig in het kozijn zit...

Linkje: http://webcache.googleuse...&ct=clnk&client=firefox-a

EDIT:

Oja, ik ben er altijd heel netjes mee omgegaan. Hangt altijd netjes aan het houdertje. Bureaustoel rijdt er niet overheen e.d. alleen het draadje zit een klein beetje gewikkeld.

[Voor 13% gewijzigd door Nox op 05-10-2010 20:28]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:43

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Probeer eens de stereokanalen om te draaien, zodat je kunt bepalen of het echt aan de (rechter) oorschelp ligt of aan het aangeboden materiaal.

Specs

• Nox
DeBolle schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:33:
Probeer eens de stereokanalen om te draaien, zodat je kunt bepalen of het echt aan de (rechter) oorschelp ligt of aan het aangeboden materiaal.
Done. De linker heeft er overigens ook wel last van, alleen in iets mindere mate.

Andere ingang op de versterker hielp ook niet. Direct in mijn PC steken is een beetje lastig, levert niet echt veel vermogen op om de drivers fatsoenlijk aan te spreken. Maar dan nog, mijn 485 heeft helemaal nergens last van. Zelfs als ik die tot over acceptabele geluidsniveaus heendrijf... Er zit gewoon iets los in die koptelefoon :/

[Voor 5% gewijzigd door Nox op 05-10-2010 20:52]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• W.Zijlstra.
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-08 12:06
Klinkt als een hardware fout, lekker opsturen voor garantie imho :)

• Marcel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:15
Check eens of er niet een haartje in de driver terecht is gekomen, dit kan vaak voort dit soort geluiden zorgen. Hoe je dat doet bij deze koptelefoon? Geen idee...

• Doppert
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-06 20:11
Wanneer ik het eerste nummer ff op mijn z2300 set afspeel hoor ik ook een resonantie. En net ff geprobeerd op de hd570 van sennheiser en ook die geeft ook maar wel in mindere mate een resonantie. BTW. bij het 2e nummer hoor ik ook geen ongebruikelijke bijgeluiden.

http://raptr.com/Doppert/about

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 26-08 06:50
Ik zal het vanavond ook eens op mijn HD595 gaan testen. Ik heb die van mij al ruim 2 jaar. Ik luister overigens ook veel naar Trentemøller, vette dj :).

[Voor 13% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 06-10-2010 12:02]

• Nox
Doppert schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:57:
Wanneer ik het eerste nummer ff op mijn z2300 set afspeel hoor ik ook een resonantie. En net ff geprobeerd op de hd570 van sennheiser en ook die geeft ook maar wel in mindere mate een resonantie. BTW. bij het 2e nummer hoor ik ook geen ongebruikelijke bijgeluiden.
Misschien heeft alleen de 5-serie er last van :X dat je hem bij een speakerset afspeelt en resonantie constateert is logisch. Dan kan er zoveel resoneren maar in dit geval ligt het probleem bij de koptelefoon zelf, wat niet moet. Je subwoofer zelf zou ook niet moeten resoneren.

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 26-08 06:50
Bij die van mij heb ik geen last van resonantie. Overigens gebruik ik hem al ruim 2 jaar intensief en had ik ook nog nooit iets afwijkends gehoord.

• Killer
  • Laatst online: 29-08 13:30

Killer

Hatseflats!

Marcel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:32:
Check eens of er niet een haartje in de driver terecht is gekomen, dit kan vaak voort dit soort geluiden zorgen. Hoe je dat doet bij deze koptelefoon? Geen idee...
Dit is een hele goede tip en is vaak de oorzaak. Haren die door het schuim van de schelp steken en tegen de driver aankomen. De opstaande schuimrand kun je eenvoudig verwijderen door hem eraf te trekken en dat komt ook direct het 'afdekschuim' van de driver mee. Deze goed checken, de driver ook.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Doppert
  • Laatst online: 22-06 20:11
NoxiuZ schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:21:
[...]

Misschien heeft alleen de 5-serie er last van :X dat je hem bij een speakerset afspeelt en resonantie constateert is logisch. Dan kan er zoveel resoneren maar in dit geval ligt het probleem bij de koptelefoon zelf, wat niet moet. Je subwoofer zelf zou ook niet moeten resoneren.
Het is ook niet dat ik het kraakje in de subwoofer hoor maar in de rechter (satteliet) speaker.

http://raptr.com/Doppert/about

• Killer
  • Laatst online: 29-08 13:30

Killer

Hatseflats!

Heb je al gecheckt op haartjes in je driver?

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee