Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330959

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn Qnap TS-210:

Als ik met mijn laptop wil inloggen (via netwerk -> en dan de Qnap) op mijn NAS, om bij mijn bestanden te komen dan vraagt hij steeds om een wachtwoord. Ik krijg het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/8225/39218104.jpg

Wat voor wachtwoord moet ik invullen?
Het wachtwoord waarmee ik ook inlog in het scherm bij 'Administration', als ik via de 192.168.1.64:8080 site inlog pakt hij niet? :S

Mijn desktop pc heeft hier geen last van.. ?
(Zowel Laptop als Desktop zijn bedraad aangesloten met de NAS via een Sitecom Gigabit Switch).

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 330959 op 05-10-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 15:13

Sosabowski

nerd

"Enter network password"

Dus een geldige username / password combi van een gebruiker op de nas.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sosabowski schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:14:
"Enter network password"

Dus een geldige username / password combi van een gebruiker op de nas.
Dat pakt hij dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Je zal vast wel iets van ntfs rechten oid op de nas kunnen toepassen. En als je het op de andere pc niet krijgt is dat waarschijnlijk alleen omdat je het wachtwoord daar hebt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Craven87 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:18:
Je zal vast wel iets van ntfs rechten oid op de nas kunnen toepassen. En als je het op de andere pc niet krijgt is dat waarschijnlijk alleen omdat je het wachtwoord daar hebt opgeslagen.
Het rare is dus, dat de laptop soms wel om het wachtwoord vraagt (zoals nu), en soms niet, zoals vanmiddag bijvoorbeeld.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Antwoord blijft staan daan. Zorg dat je die rechten even checkt en zo nodig verbeterd. En wis even alle onthouden wachtwoorden. Staat bij alle versies van windows wel ergens onder gebruikersaccount. En is volgens mij ook wel te wissen met ccleaner bvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Craven87 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:02:
Antwoord blijft staan daan. Zorg dat je die rechten even checkt en zo nodig verbeterd. En wis even alle onthouden wachtwoorden. Staat bij alle versies van windows wel ergens onder gebruikersaccount. En is volgens mij ook wel te wissen met ccleaner bvb.
Bedankt, maar ik heb alles gechecked, en ik heb de wachtwoorden gewist: maar het probleem blijft..
Kan het niet liggen dat de software van de Qnap misschien niet helemaal 100% is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, mijn desktop had net even hetzelfde probleem en ik schrok me het .... ,
Maar na in te loggen op 'admin' met bijhorend password, kom ik gewoon bij m'n bestanden en kan ik alles doen.

Als ik op de laptop precies hetzelfde inlog, zegt ie dat de gegevens fout zijn? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 17:16

Bergen

Spellingscontroleur

Als je twijfelt over de gebruikersnaam die je moet invullen, heb je dan wel gebruikers aangemaakt via de Qnap gui? Bij "access right management" kun je gebruikers beheren en onder het submenu "share folders" kun je vervolgens gebruikers toegang geven tot je shares. Kijk die instellingen eens na. Maak een gebruikersnaam en wachtwoord voor jezelf aan en geef jezelf toegang tot de shares. Dat is de normale manier. Het admin account is alleen bedoeld om in de gui te komen, niet om toegang tot de shares te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bergen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:29:
Als je twijfelt over de gebruikersnaam die je moet invullen, heb je dan wel gebruikers aangemaakt via de Qnap gui? Bij "access right management" kun je gebruikers beheren en onder het submenu "share folders" kun je vervolgens gebruikers toegang geven tot je shares. Kijk die instellingen eens na. Maak een gebruikersnaam en wachtwoord voor jezelf aan en geef jezelf toegang tot de shares. Dat is de normale manier. Het admin account is alleen bedoeld om in de gui te komen, niet om toegang tot de shares te krijgen.
Dit heb ik geprobeerd (met alle mappen een Read/Write enabled) maar nog steeds kan ik erop niet inloggen.
Waarom kan de Desktop pc het wel via het admin account eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 17:16

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je er via FTP wel op inloggen met die gebruikersnaam en dan ook in die mappen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kijk ook even naar de username waarmee je inlogt. In je screenshot zie ik namelijk dat hij die al voor je gekozen hebt. Ik zou dan ook eens klikken op "Use another account" en daar dan zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord van de NAS invoeren.

Even algemeen als je wilt zorgen dat Windows automatisch in kan loggen zorg er dan voor dat je op de NAS een gebruiker aanmaakt met dezelfde credentials als de user op je Windows machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329968

Ik zou ook voor je gebruikersnaam de hostname van de nas zetten, dus NAS\gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Bergen, Ik kan er via FTP wel gewoon in komen, via het admin account.

@ik222, Heb ik vanmiddag geprobeerd, werkte niet.

@Olivier.s, Heb ik geprobeerd nadat dat van 'ik222' te hebben geprobeerd, werkte ook niet.

Okee dit is het rare nu:
Als ik de kabel eruit haal en via WiFi verbinding maken met mn NAS kan ik er gelijk inkomen, geen wachtwoorden nodig niets. .. Wil ik het daarna via de kabel doen (met WiFi) uit, vraagt hij weer om wachtwoord en pakt hij niks.

EDIT: Nog meer raars: De laptop doet het nu ineens wel weer bekabeld terwijl ik niets veranderd heb ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-06 21:40

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb dit ook wel eens met mijn Qnap219P, de pc opnieuw opstarten is hier de remedie.

Ik moet elke keer nadat de pc opnieuw opgestart heb de inloggegevens opnieuw ingeven, als ik dit eenmaal de gegevens heb ingevoerd onhoud hij deze tot de eerst volgende reboot.

[ Voor 51% gewijzigd door allure op 06-10-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarschijnlijk wel maar jij probeert in te loggen met een voor jouw laptop lokaal account ipv een account op de NAS. Use other account klikken en een geldig account opgeven zonder JR NOTEBOOK\ ervoor. Heb je de handleiding wel gelezen? Dit is echt basic hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
allure schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:04:
Ik heb dit ook wel eens met mijn Qnap219P, de pc opnieuw opstarten is hier de remedie.

Ik moet elke keer nadat de pc opnieuw opgestart heb de inloggegevens opnieuw ingeven, als ik dit eenmaal de gegevens heb ingevoerd onhoud hij deze tot de eerst volgende reboot.
Hmm, oke.. Gebeurd dit vaker met Qnap's ? Ik vind dit namelijk wel zeeeer irritant!
Bor de Wollef schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:16:
[...]

Waarschijnlijk wel maar jij probeert in te loggen met een voor jouw laptop lokaal account ipv een account op de NAS. Use other account klikken en een geldig account opgeven zonder JR NOTEBOOK\ ervoor. Heb je de handleiding wel gelezen? Dit is echt basic hoor.
Nee, heb ik al geprobeerd ;) .. JR_NOTEBOOK doet hij automatisch.. en ik heb het wegkunnen halen door de naam van de server in te toetsen, dus JR-STUDIOS-NAS\admin .. en dan pakt ie dat goed over, maar nog kan ik er niet mee inloggen ;)..

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 330959 op 06-10-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Anoniem: 330959 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:55:
[...]

Hmm, oke.. Gebeurd dit vaker met Qnap's ? Ik vind dit namelijk wel zeeeer irritant!

[...]

Nee, heb ik al geprobeerd ;) .. JR_NOTEBOOK doet hij automatisch.. en ik heb het wegkunnen halen door de naam van de server in te toetsen, dus JR-STUDIOS-NAS\admin .. en dan pakt ie dat goed over, maar nog kan ik er niet mee inloggen ;)..
Ja, tenzij je je inloggegevens gelijk maakt aan die van je windows, dan vraagt ie er niet meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
allure schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:45:
[...]

Ja, tenzij je je inloggegevens gelijk maakt aan die van je windows, dan vraagt ie er niet meer om.
Dus ik zou dan volgens jou eigenlijk een account op de Qnap moeten aanmaken met naam:

JR_Notebook\admin met dan het wachtwoord van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 330959 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:17:
[...]

Dus ik zou dan volgens jou eigenlijk een account op de Qnap moeten aanmaken met naam:

JR_Notebook\admin met dan het wachtwoord van de laptop?
Nee, je moet gewoon inloggen met een non lokaal windows account. De JR_Notebook moet er dus gewoon voor weg. Dergelijke lokale accounts zijn niet bekend op de QNAP: deze kan daar niets mee.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:28:
[...]

Nee, je moet gewoon inloggen met een non lokaal windows account. De JR_Notebook moet er dus gewoon voor weg. Dergelijke lokale accounts zijn niet bekend op de QNAP: deze kan daar niets mee.
Ik heb net een User aangemaakt op de Qnap met de gebruikersnaam en wachtwoord van de laptop, maar hij wilt het nog steeds niet doen.. In Qnap heb ik de user wel gewoon Read/Write rechten gegeven op alle mappen.

PS: Draadloos doet de laptop het nog steeds gewoon, zonder te zeuren over wachtwoorden en dergelijke ..
Ik begin zelf steeds meer te denken dat het aan de laptop zelf ligt? Foutje ergens in windows gekomen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

hij werkt draadloos dus wel en bedraad niet?

druk je draadloos eens uit en start m eens opnieuw op met een kabel en ga dan nog eens naar je Qnap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
allure schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:02:
hij werkt draadloos dus wel en bedraad niet?

druk je draadloos eens uit en start m eens opnieuw op met een kabel en ga dan nog eens naar je Qnap?
Precies.
Heb ik geprobeerd, vraagt de laptop toch weer om wachtwoord |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

vreemd, welke apparatuur gebruik je in je netwerk naast je NAS? Meerdere routers mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
allure schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:32:
vreemd, welke apparatuur gebruik je in je netwerk naast je NAS? Meerdere routers mischien?
De NAS en de computers worden verbonden met elkaar door een Sitecom Gigabit Switch (8-port).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Welk os op beide machine's ?
Welke versie firmware Qnap ?
Heb je een ww om in te loggen op je machine ?
Je werkt toch niet als Admin op je werkstation ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aZuL2001 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:31:
Welk os op beide machine's ?
Welke versie firmware Qnap ?
Heb je een ww om in te loggen op je machine ?
Je werkt toch niet als Admin op je werkstation ?
Op beide computers zit Microsoft Windows 7, Ultimate Edition, beide 64-bit.
Op de Qnap zit de nieuwste firmware versie; 3.3.3 - Build 0928
Om in te loggen op de machine heb ik als username admin nodig met het daarbijhorende wachtwoord,
En hoe bedoel je adminop je werkstation? bedoel je hiermee de qnap of de overige computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Het admin account van je Qnap is om het beheer erop te doen. Niet om verder mee te werken.

Hoe log je in op je werkstation (je pc's) ?

Gokje : als joeri.
Heeft dat account op je werkstations een wachtwoord ? Of is dat leeg (=niet handig)?

Heb je op je Qnap al een joeri aangemaakt ? met een wachtwoord (zelfde ww als op je pc)?

Het Samba deel van je QNap, via je netwerkomgeving zeg maar, zou je, als je username op je pc matcht met de username op je QNap, en dan ook de wachtwoorden matchen, gewoon toegang moeten geven tot de (QNap)share's waar je toegang tot hebt.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aZuL2001 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:19:
Het admin account van je Qnap is om het beheer erop te doen. Niet om verder mee te werken.

Hoe log je in op je werkstation (je pc's) ?

Gokje : als joeri.
Heeft dat account op je werkstations een wachtwoord ? Of is dat leeg (=niet handig)?

Heb je op je Qnap al een joeri aangemaakt ? met een wachtwoord (zelfde ww als op je pc)?

Het Samba deel van je QNap, via je netwerkomgeving zeg maar, zou je, als je username op je pc matcht met de username op je QNap, en dan ook de wachtwoorden matchen, gewoon toegang moeten geven tot de (QNap)share's waar je toegang tot hebt.
Ik heb de Qnap nu al een tijdje, en eigenlijk altij dmet het admin account gewerkt: is nooit verkeerd gegaan eigenlijk?

Ik log in op de werkstations met account met bijhorend wachtwoord.
Op de Qnap heb ik ook al zoals voorgaande mensen hebben geadviseerd een account aangemaakt met matchende inloggegevens; dit werkte niet.

Verder nog een update eigenlijk: Ik ben 2 dagen geleden weer van Online teruggestapt naar Ziggo (120 mbit/s download, 10 mbit/s upload), en heb hierbij de router weer ingesteld als DHCP (Dit was bij Online niet nodig doordat het modem al een router was).
Verder heb ik niets aan de bekabeling gedaan tussen de laptop of de qnap (via switch), maar de laptop kan er nu gewoon ineens weer in bij de qnap (via kabel) zoals de desktop dat kan zonder te zeuren voor een wachtwoord of dergelijke.

Hierbij is denk ik dan mijn probleem opgelost, als het probleem weer optreedt zal ik dit topic weer openen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Check maar eens of Everyone / Public niet alle rechten heeft.

Heb het al eens meegemaakt met iemand waar opeens data verwijderd was door een mediaplayer device.
Omdat Everyone / Public alle rechten had.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem met een QNAP TS-212.

Als ik hem aansluit met een router met DHCP ertussen, werkt het prima.

Sluit ik de NAS direct aan met handmatig ingesteld IP's, moet ik een wachtwoord invoeren.
En de goede logingegevens worden gewoon nooit geaccepteerd... er is met geen mogelijkheid op dat ding te komen via windows shares... alleen via FTP.

Ik vermoed dat het een of andere windows 7 beveiligingsfeature is.

Maakt de NAS wel lekker waardeloos :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Reanimeer even een topic van anderhalf jaar oud ;)

Of je hetzelfde probleem hebt is op basis van deze summiere info niet te zeggen.
Zeker als je denkt dat het aan Windows 7 zou (kunnen) liggen, lijkt me niet dat je QNap nas daar wat aan kan doen.

Los daarvan, als het via dhcp wel goed gaat, lijkt het toch een instelling die je vergeet te doen als je de zaak handmatig instelt.
Maak een reservering in je dhcp range op je router, zodat je QNap altijd hetzelfde ip adres toch van dhcp krijgt,
Dan ben je en het meest flexibel, en heb je gelijk je settings ook op je dhcp "gedocumenteerd" staan.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Welke instelling dan?

Ik denk dat Windows 7 gewoon de boel blokkeert omdat hij direct met de NAS verbindt. Win7 zit wat dat betreft vol met idiote 'veiligheidsfeatures'. Al helemaal als het om toegang tot netwerkshares gaat.

Ik ben er inmiddels al achter dat het tonen van een dergelijk user+pass scherm zo'n beetje 20 verschillende oorzaken kan hebben, waarvan er maar eentje daadwerkelijk is dat je de verkeerde user+pass gebruikt.

Bijzonder ongebruiksvriendelijk OS;
In plaats van een melding "u kunt niet verbinden, OMDAT: <werkelijke oorzaak>",
krijg je bij ieder mogelijk veiligheidsissue gewoon een login prompt en moet je het maar uitzoeken..

En in de windows logs staat ook al niks
hoe krijg je het voor elkaar om zo'n OS op de markt te brengen :')

Via winxp en linux kom ik er zonder problemen op. Met zelfde user+pass...
Met win7 alleen met een router ertussen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter op 19-03-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Dan mail je Bill Gates of support@microsoft.com

Ik probeer je te helpen, je geeft te weinig info, begint op windows 7 te bashen terwijl het een QNap issue zou zijn, en het aan je router ligt. :?

Wat wil je nu dat ik doe ? Bij je langs komen om het te fixen ? Heb je budget ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik geef anders best veel informatie;

- NAS direct aangesloten op PC
- PC draait win 7
- static IP's
- netwerkshares op NAS geven login prompt
- login prompt accepteert de (correcte) inloggevens niet
- via FTP verbinden onder win 7 werkt wel (zelfde login)
- windows shares bereiken via winxp en linux werkt ook (zelfde login)
- met router ertussen werkt ook

Ik heb overigens nergens gezegd dat het puur een QNap issue zou zijn.
En hoe je erbij komt dat ik gezegd zou hebben dat het aan de router zou liggen is me een raadsel.

Het probleem treedt blijkbaar op bij directe aansluiting van een QNap NAS op een win 7 PC.
Dus het lijkt me een combinatie van factoren. Waarbij Win 7 er nagenoeg zeker een is.

Maargoed. Ik heb hier eigenlijk helemaal geen tijd voor. Het ding staat op m'n werk en ik heb daar betere dingen te doen. Ik heb inmiddels alles kunnen backuppen via een Linux Boot CD. Op dezelfde NAS, met dezelfde verbinding en dezelfde shares.

Ik heb een halve dag gespendeerd aan het instellen van user accounts, security policies, registry settings, netwerkinstellingen, etc. Heb er een dozijn fora en knowledgebases voor doorzocht en ben er wel een beetje klaar mee. Het is ook nooit iemand gelukt het probleem van de oorspronkelijk TS te verhelpen, dus ik laat het lekker voor wat het is.

Het bashen op win7 doe ik omdat dit soort gezeik met netwerkshares alleen bij windows 7 optreedt. Een aantal maanden geleden kreeg ik ook loginschermen voor een netwerkshare, dit bleek toen een 'veiligheidsfeature' te zijn; er was geen geldige login. Wel een paar registry hacks.

Met een veiligheidsmodel als:

- als logingegevens nodig zijn: toon loginscherm
- ieder mogelijk ander probleem is: toon loginscherm

ben je in de praltijk gewoon vaak je tijd aan het verdoen met trial and error.. en dat is wel een beetje frustrerend.

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter op 20-03-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blijkbaar wil je geen hulp, prima dan sluiten we het topic.

Vergeet niet dat jíj degene bent die een topic van een anderhalf jaar omhoog schopt, en vervolgens begin je inderdaad een potje windows te bashen waarbij ik persoonlijk de indruk krijg dat het eerder aan je kennis ligt dan aan Windows.

Op deze manier een oud topic omhoog schoppen om alleen maar te zeiken is iig niet de bedoeling.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.