Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378449

Topicstarter
Hee allen,

Voor mijn nieuwe tv wil ik mijn computer als mediacenter aansluiten op mijn televisie. Nu is het feit echter zo dat mijn computer geen hdmi uitgang heeft.

Toch heb ik op de website van ati gevonden dat mijn huidige videokaart, ATI Radeon HD4850, het op de videokaart ondersteunt om HD audio mee te sturen naar de DVI connector.

Nu schijnt er een DVI-HDMI converter te zijn bijgeleverd om hiervan gebruik te maken, echter kon ik deze niet vinden in mijn doos. Is het nu zo dat ik zomaar een andere DVI-HDMI converter kan kopen en deze hiervoor kan gebruiken zodat ook de audio mee wordt gestuurd of is die meegeleverde converter van ATI speciaal gemaakt zodat hij transport van audio mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
speciaal, je moet een ati adapter hebben anders heb je geen geluid.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378449

Topicstarter
Hmm, weet jij toevallig ook of je die nog apart ergens kan kopen. Ik heb namelijk flink zitten googlen, maar kon deze niet apart vinden in een shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

linkje
Het gaat er met name om dat je de HD3xxx/4xxx/5xxx HDMI adapter koopt. (een grijze HDMI adapter)
Zie linkje.
(HD2xxx adapter is niet compatible, een zwarte HDMI adapter)

[ Voor 10% gewijzigd door RoadKill21 op 06-10-2010 23:29 . Reden: info ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs