Ideeën Ultra kleine PC met eventueel linux of windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn werk maken we gebruik van dataloggers, zijnde heel kleine pc'tjes met daarop één of andere unix draaien met daarop waarschijnlijk software die dan instaat voor de datalogging. De signalen worden ofwel ingelezen via usb of rs232, etc... De interactie gebeurt via een browser, dus draait er ook een webserver op. FTP kan je er ook mee doen. Werkelijk alles. Maar voor die prijs mag dit wel. Het is namelijk een duur beestje.

Ik heb een kleine informatica-achtergrond en wil het eens proberen om zelf zo'n ding in elkaar te boxen. Ik ben namelijk op zoek naar een heel kleine PC (ik kwam terecht bij SBC, single board computer). Daarop zou ik één of andere linux distro willen draaien en daarboven dan mijn zelfgeschreven software, als ik ooit zo ver geraak.

Ik heb wel een duwtje in de rug nodig. Zowel op hardware als op software-gebied.

Weet er toevallig iemand naar wat ik op zoek ben, qua hardware. Een itx-moederbord is teveel van het goeie. Ik zou toch graag usb en rs232, eventueel rs485 hebben en alle extra's zijn natuurlijk ook welkom. Het toestel moet wel robuust zijn, dus geen HD. Dit had ik graag vervangen door een SD-kaartje.

Voor de software ben ik nog helemaal nergens. Ik dacht aan linux. Ik had graag een webserver opgesteld, alsook een FTP-service, usb en rs232 poorten aangesproken. Ik dacht dat dit met één of andere linux distro vrij gemakkelijk zou lukken.

Kan er mij iemand hierbij helpen, aub. Ik zoek enkel wat trefwoorden om te starten, de rest wordt googlelen.

Met vriendelijke groet,
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

kijk b.v. eens www.picco.nl ofzo, daar hebben ze ook nano en pico itx bordjes.. of google naar pc104 dat is een industriele formfactor voor hele kleine pctjes

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Is dit misschien iets voor je? Wikipedia: SheevaPlug

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ik denk dat dit ook wel precies is wat je zoekt: http://www.pcengines.ch/
Bijv. de Alix 6e2:
500Mhz geode, zit een CF-kaart op voor OS (dus tot x GB voor weinig). 2 lan poorten, rs232, mini PCI, mini pci-express en een simkaart slot.
Kan je dus een boel mee :)

Ze hebben ook met video, audio, meer comports, etc. Kijk maar e