Toon posts:

Is dit werkelijk een active adapter?

Pagina: 1
Acties:

• Ruud033
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-09 07:17
http://nl.hardware.info/p...isplayport-to-vga-adapter

Ik vraag me zo af of dit werkelijk een active adapter is,
Ik wil graag 3x vga gaan draaien.. heb wat schermen ( oude ) teveel.
dus waarom niet! alleen vraag me af of het wel kan.

opstelling:

Videokaart 5870 vapor X:> DVI>adapter>VGA
DVI>adapter>VGA
DP>bovenstaande adapter

alvast bedankt! Ruud. _/-\o_

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:39
Volgens mij gaat dit altijd werken. Een actieve adapter voor je displayport had je enkel nodig indien je naar DVI of HDMI ging. Voor een vga voldoet een passieve ook nog.

Hoe het precies zit zou je nog kunnen googlen, maar dit is volgens mij de gangbare gedachte.

edit: De adapter is niet actief. Dan zou er ergens een voeding oid moeten zitten, welke ik niet tegekom op de foto.

[Voor 18% gewijzigd door Cornelison op 05-10-2010 19:10]

• Ruud033
Inderdaad, dat bedoel ik dus, verkoperspraat ofzo dat "active"
Ik ben bang dat het alsnog verkeerd gaat met timings.

De timings moeten gelijk zijn vanwege mijn 2 andere VGA schermen. Normaal regelt de videokaart dat, maar een active adapter timed zelf.

Ik heb al eens geprobeerd met een DVI (passive) adapter mijn derde scherm aan te sluiten op DP ( die had toevallig een DVI )

Die deed het niet, omdat de timings verkeerd waren van het aansturen van de schermen ( iets met ramdac? )

maar ik vraag me af of de videokaart dit zelf goed aanstuurt met een passive VGA omdat dit zegmaar niet veel anders zou moeten zijn dan het bestaande DVI>VGA

Ik neem aan dat hierbij alles wordt gerenderd in de videokaart zelf.

Ik weet het niet zo, ik zit met die timings. iemand ervaring hiermee?

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:34
Die zal 100% zeker werken.

• Ruud033
Oke, lets give it a shot.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee