Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Ik heb een erg vreemde, ongewone levensloop. Dit heeft mijn werk- en studie enorm beïnvloed.

Ik zal in het kort mijn studiecarriere beschrijven:

* basisschool (citotoets: 100% vwo)
* Gymnasium (2 jaar)
* Atheneum

(verhuisd naar Curaçao)
* VWO

(terug naar Nederland)
* Atheneum (blijven zitten in de 3e en 5e klas)

(gewerkt)

* MBO bedrijfsadministratie (niveau 4, 3 jaar in 1)
* Commerciële Economie (propedeuse niet behaald, gestopt na 1,5 jaar)

(gewerkt)

* MER (deeltijd HBO, propedeuse behaald)
* CE (deeltijd instroom jaar 2, afstuderen in 2011)

Mijn werkervaring:
* Vandervalk (ober/receptie in Curaçao en later in Nederland)
* zelfstandig ondernemer (3 jaar eigen cd/multimedia winkel)
* webdesigner (diverse sites gemaakt "semi professioneel")
* marketingmedewerker, dtp-er, webdesigner (bedrijf van mijn vader... inmiddels opgeheven)
* financieel medewerker justitie (ondersteuning van teams crediteuren/debiteuren na een interne reorganisatie)
* financieel medewerker bij een gemeente (senior functie -niet officieel vastgesteld-, waarbij ik enkele controlling taken had)
* telefonische verkoper/servicemedewerker bij een telecombedrijf

Vaardigheden/kenmerken:
* analytisch
* creatief
* leergierig
* goede beheersing Nederlandse en Engelse taal
* goede 'computerskills'
* brede algemene ontwikkeling

Zwakte:
* ik vraag niet gemakkelijk om hulp

Het is voor mij momenteel moeilijk om te bepalen waar ik op kan solliciteren. Met mijn opleiding CE die ik volgend jaar af hoop te ronden heb ik eindelijk een HBO diploma. Maar ik ben dan niet te vergelijken met de 'normale' HBO schoolverlaters van begin 20 (ik ben begin 30).

Kan iemand mij helpen met het bepalen waar ik momenteel sta? Waar ik op zou kunnen solliciteren?

I'm just taking care of business

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat een HBO startfunctie hetgeen is waar je recht op hebt zodra je je diploma behaald hebt. Dit diploma staat namelijk voor een bepaald kennisniveau en vaardigheden, hetgeen impliceert dat je een functie op dit niveau uit zou kunnen voeren. Mocht vervolgens blijken dat je snel kunt groeien dan zal een werkgever (mits je de goede kiest) daar uiteraard op inspelen.

Je kunt ook via een detacheringsbureau solliciteren, laat hen het werk voor je doen en inschatten welke functies bij je passen.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je studietraject is een rommeltje, maar uiteindelijk gaat het om je huidige capaciteit.
je zegt dat je analytisch sterk bent. kijk eens voor een job in de consultancy waar ze een assessment hanteren bij de sollicitatieprocedure gericht op analytische skills. rol je daar goed doorheen dan is het vast goed af te spreken een gerichte korte cursus te doen waarna je inzet kan beginnen en daarmee jouw carrière weer de goede kant op gaat.

d:)b :henk d:)b

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Misschien grof gezegd maar gezien hetgeen wat je gedaan hebt zou je bij ons niet veel verder komen dan administratief medewerker. Enerzijds een waardeloze CV anderzijds heb je weinig aantoonbaars behaald tijdens je studietijd. Ik zou dan ook zo snel mogelijk iets concreets behalen dan heb je iets op zak.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:53:
Persoonlijk denk ik dat een HBO startfunctie hetgeen is waar je recht op hebt zodra je je diploma behaald hebt.
Je hebt nergens recht op, maar een HBO functie lijkt me het meest praktische. Pak je ervaring op een handige manier in op je CV, dat wil ook helpen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

In mijn vakgebied (schuldhulpverlening) zijn er een aantal detacheringsbedrijven die vaak mensen op stagebasis aannemen, of juist mensen met een "vlekje" aannemen: mensen met een afwijkend CV, herintreders, mensen die laat zijn afgestudeerd etc.
Juist dat soort bedrijven bieden je veel mogelijkheden als je de juiste skills hebt, maar dan is er wel een kei-harde voorwaarde wil je 'n beetje vooruit komen: je moet het zelf doen. Je moet zorgen dat je de beste bent in je vak/on the job.
Ik weet niet of er ook iets dergelijks is voor jouw vakgebied, maar wellicht dat dat iets voor je is?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1