Ik heb een ontzettend irritant probleem, namelijk dat mijn EVGA GTX460 EE zichzelf als hij "idle" is (gewoon in windows 7 met aero) dat hij zichzelf terugklokt naar een lagere snelheid. Opzich niet zo'n probleem alleen is de energie besparing bij mijn kaart een beetje doorgeslagen en vind hij het leuk om soms gewoon naar 0mhz te springen wat dus resulteert in een zwart scherm voor een seconde of 2 waarna hij weer naar 51mhz springt en soms naar 300mhz.
Ik heb CoolerMaster M1000 voeding, GPU is 38 graden, CPU is 25 graden. Instelling voor power management staat op "Prefer maximum performance" (duh!) ..

Zie hier, waar het grafiekje zo laag is stond: 51MHz!
Klik ik het schermpje aan klokt ie wat omhoog om vervolgens weer naar 51MHz (of 0MHz) te dalen
Onder het gamen heb ik het bijna nooit, heel af en toe dat hij terug clockt en dan ff 2 seconden gigantische lag en dan gaat ie weer vrolijk verder.
Ik heb de nieuwste drivers: 260.63, ook met 258.96 en 259.31 had ik dit probleem.
Een aantal dingen die ik ga proberen vanavond:
- beeldscherm verbinden via DVI ipv. HDMI
- 2e beeldscherm weer aansluiten
Iemand nog meer ideeën wat dit precies kan zijn of beter nog, hoe het op te lossen?
Update #1:
- Driver opnieuw geinstalleerd van 260.63 naar 259.32
- Videokaart geflasht naar nieuw bios (EVGA Free Performance Boost)
Update #2:
- Lopen spelen met snelheden, nog steeds het probleem.
- Nieuwe koeler (Accelero Xtreme Plus)
Ik heb CoolerMaster M1000 voeding, GPU is 38 graden, CPU is 25 graden. Instelling voor power management staat op "Prefer maximum performance" (duh!) ..

Zie hier, waar het grafiekje zo laag is stond: 51MHz!

Onder het gamen heb ik het bijna nooit, heel af en toe dat hij terug clockt en dan ff 2 seconden gigantische lag en dan gaat ie weer vrolijk verder.
Ik heb de nieuwste drivers: 260.63, ook met 258.96 en 259.31 had ik dit probleem.
Een aantal dingen die ik ga proberen vanavond:
- beeldscherm verbinden via DVI ipv. HDMI
- 2e beeldscherm weer aansluiten
Iemand nog meer ideeën wat dit precies kan zijn of beter nog, hoe het op te lossen?
Update #1:
- Driver opnieuw geinstalleerd van 260.63 naar 259.32
- Videokaart geflasht naar nieuw bios (EVGA Free Performance Boost)
Update #2:
- Lopen spelen met snelheden, nog steeds het probleem.
- Nieuwe koeler (Accelero Xtreme Plus)
[ Voor 18% gewijzigd door Ventieldopje op 29-11-2010 13:11 . Reden: Update ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8