• Kuhrtje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:33
Dag mensen!

Sinds echt al een aantal weken heb ik last van een raar fenomeen.
Ik dacht eerst dat het lag aan UPC, maar na zo'n lange tijd twijfel ik eraan.

Hierbij eerst mijn Specs

AMD Phenom X4 940
MSI DKA790GX
8 GB DDR2
HD4890
Windows 7 64Bit Enterprise

Router: Sitecom 300N

Het probleem:
Scenario 1.
Zodra ik TS3 aanzet en ik regelmatig praat dan slaat mijn TS3 gewoon helemaal vast, mijn verbinding is dan ook helemaal weg. Ik heb dan even geen internet meer met TS, en daarom blijft Teamspeak 3 ook hangen.

Scenario 2.
Zodra ik met Teamspeak 3 aan ga internetten en een beetje praat, blijft mijn teamspeak soms in 1x hangen, omdat ik geen verbinding meer heb. Het vreemde is dat ik wel gewoon kan blijven internetten.. Misschien is de overlap zo kort dat het even weg is, dat je het met internetten niet merkt?

Scenario 3.
Dit keer als ik geen teamspeak aan heb staan.
Als ik gewoon een online game ga spelen. Zeg Zero Gear van Steam of Modern Warfare 2, dan disconnect hij zomaar en moet ik de game opnieuw opstarten wil ik weer connectie kunnen maken.
Ook hierbij geldt dus weer dat mijn internet gewoon uitvalt..

Scenario 4.
Als ik alleen maar internet, heb ik nooit problemen met het niet laden van websites. Zoals ik al zei kan het zijn de interval heel kort is dat de verbinding weg is, dat hij het snel weer oppakt.

Scenario 5.
Zodra ik alleen Teamspeak 3 aan heb staan en luister naar mensen en tegelijk internet, valt Teamspeak niet uit. Zodra ik zelf wel ga praten en dat een tijdje doe, natuurlijk niet in 1 stuk maar gewoon wat alinea's dan valt hij wel uit. Als ik dus niks zeg, dan blijft hij lopen.

Weten jullie misschien waar ik in moet zoeken? Het lijkt erop dat als het netwerk gestressed wordt ofzo, dat hij dan dus uit gaat vallen.
Zit er ergens in Windows 7 een beveiliging ofzo?

Als jullie meer details willen weten, of iets van settings willen weten, vraag het me gewoon. Desnoods even uitleggen waar ik moet kijken, ik weet natuurlijk niet alles te vinden.

EDIT: Misschien iets te maken met de Keep Alive Packet?

Alvast bedankt!

| PS5 PSN: Kuhr25

• bosgoed
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-03-2017
Ik denk dat je modem of router het niet kan bolwerken en je eraf gooit. Probeer eens een ander modem en/of router om dit uit te sluiten

Heb je dit op 1 pc of op meerdere in je netwerk?

Als op jouw pc internet eruit ligt geldt dit dan ook voor alle andere pc's?

Kun je dan nog wel je router en modem pingen?

Thanks Mate

• Kuhrtje
Ik heb niet de beschikking tot een andere Modem en ook niet tot een andere Router.. Ik denk persoonlijk niet dat het hieraan ligt. Ik heb het namelijk niet altijd gehad... Sinds een paar weken is dit zo.. Hiervoor nooit ergens last van gehad.

Mijn vader heeft er ook geen last van.
Ik speelde vandaag ook gewoon Medal of Honor Beta en werd helemaal niet gekicked. MW2 zal ik vanavond ook nog eens proberen.

Misschien zit de fout gewoon in Teamspeak 3? Al heb ik deze al paar keer opnieuw geinstalleerd...

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
Mijn ervaring met sitecom's is dat ze zomaar uitvallen bij belasting, met name bij apps die veel connecties openen, zoals torrents.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Kuhrtje
Hoe komt het dan dat ik er eerst helemaal geen last van had?

Misschien de Firmware van de router updaten? Of een instelling veranderen?

Ik heb bijna nooit torrents openstaan. 1 game en Teamspeak lijkt me niet teveel gevraagt?

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
Superkuhrtje schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:41:
Hoe komt het dan dat ik er eerst helemaal geen last van had?

Misschien de Firmware van de router updaten? Of een instelling veranderen?

Ik heb bijna nooit torrents openstaan. 1 game en Teamspeak lijkt me niet teveel gevraagt?
Nee, inderdaad, dat zouden ze moeten kunnen hebben.

Ook valt dat netwerk dan bij iedereen uit, niet bij 1 persoon.

Het is een vreemd iets; hoe zit het met de IP adressen na het netwerk uitvalt? Doe een ipconfig voor- en nadat het uitvalt. Kan je nog verbinding maken met de router-settings nadat het uitgevallen was?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Kuhrtje
Ipconfig.exe werkt niet... Hij komt heel even op, en dan valt hij uit.. Of is het zo dat hij een bestandje aanmaakt? Zoja, waar kan ik deze vinden?

Ik heb sowieso al moeite om met IE 9 in mijn Router instellingen te komen zie ik. Bij IE 8 kwam ik er meteen in...

EDIT:: Zoals ik al zei,, met IE 9 kom ik er gewoon niet in.. Bij Google chrome kom ik er meteen in.

Edit: Zojuist even de Firmware geupgrade van 1.2 naar 1.8. Schijnt bij 1.8 een issue van Windows 7 te fixen.. Hopelijk lost het iets op.. Morgen zal ik verder testen.

[Voor 72% gewijzigd door Kuhrtje op 06-10-2010 23:07]

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
start -> cmd (run as administrator)
ipconfig /all

• Kuhrtje
Ik zal zo even de gegevens posten hiero..

Gezien internet het nu doet, zal ik het openzetten. En als Teamspeak dalijk uitvalt ofzo, zal ik nog even checken..

Misschien is het wel opgelost door de Firmware update. Wie weet.

• Kuhrtje
Dit is een screen nu... Nu werkt internet gewoon normaal.. Aangezien ik even niet meer over usenet beschik, kan ik daar geen screen van posten, waarin je in het grafiekje kunt zien dat hij soms wegvalt..

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
Kun je niet gewoon even rechtstreeks op je UPC modem en je scenarios even testen. (wel firewall gebruiken ;) )
Als je dan de problemen nog steeds hebt weet je in ieder geval dat het niet aan de sitecom ligt. En andersom natuurlijk ;)
Is er niet toevallig iemand in huis die met torrents werkt (veel connecties)

owja wat je ook kunt doen maar dat is meer een bevestiging of je internet of je DNS het niet meer doet.
typ in de command prompt het volgende en laat dat aan staan
code:
1
ping 8.8.8.8 -t

Toets "ctrl+c" om het te stoppen

Valt je internet weg maar krijg je nog wel steeds antwoorden in je command prompt dan ligt het aan je DNS.
8.8.8.8 = DNS server van google

[Voor 38% gewijzigd door The-Source op 08-10-2010 18:22]

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• Kuhrtje
Ik zal het morgenochtend denk ik even testen.. Ik moet dit weekend werken en zondag heb ik familie dagje. Maandag zal het hoogstwaarschijnlijk worden..

Nu ik de router heb geupdate ben ik nog geen 1x van MW2 gedisconnect en bij andere online games ook niet... Zou dit de magische truc zijn geweest?

• Skinkie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Als je het kan checken: check de MTU tussen je Sitecom en je modem. Als dat niet 1500 is, maar iets van 576 heb je daar je probleem.

[Voor 32% gewijzigd door Skinkie op 08-10-2010 19:13]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Kuhrtje
Ik weet aardig veel van computers en hardware. Maar heb niet veel verstand an netwerken.

Waar kan ik de MTU checken?

• Kuhrtje
Via CMD dit intypen netsh interface ipv4 show subinterfaces

Komt er te staan dat mijn LAN netwerk, waarmee ik verbinding heb, de MTU op 1500 staat.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee