Toon posts:

[Parallels] Aantal vragen in vergelijking met BootCamp

Pagina: 1
Acties:

• Khajas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10-10-2011
Hallo gebruikers van Tweakers,

Ik heb op dit moment een netwerkomgeving waar Mac gebruikt wordt in combinatie met Bootcamp.
Nou is het zo dat zodra ik de audiojack wil gebruiken op de Mac terwijl ik in de Windows OS zit, dan gebeurt dat niet. Ik heb gelezen dat dit komt door Bootcamp issues.

Nou wil ik graag Parallel uitproberen, maar vraag ik mij daar een aantal dingen bij af:
1: Wat wordt de main OS zodra ik dit installereer
2: Komt het op 1 partitie te staan
3: Is het een verbetering op Bootcamp
4: Kan ik hierop Office 2007 van Windows op gebruiken

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

• Herby
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07-09 15:26

Herby

Stalknecht

Parallel is VM software, dus maw het veranderd niets aan je host.

Wikipedia: Virtual machine

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• mstreurman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-01-2011

mstreurman

2b or not 2b

Parallels is feitelijk gezien gewoon een VM, zoals VMware en Virtualbox, deze word geinstalleerd IN MacOSX en start je vanuit OSX op... Zodra dit is opgestart is het alsof je een NIEUWE LEGE computer start dus zal je hierin ook Windows moeten installeren om er iets mee te kunnen... maar voor de rest zullen alle applicaties die in windows werken ook werken onder Parallels. Ik weet alleen niet hoe ver ze zijn met 3D ondersteuning voor evt. games.

Je hebt op dat moment dus 2 besturingssystemen TEGELIJK draaien wat voor beide systemen een performance hit zal opleveren, dus totaal zal je computer er langzamer van worden als je Parallels start.

[Voor 18% gewijzigd door mstreurman op 05-10-2010 16:55. Reden: verduidelijking]

Laptop Specs / Desktop Specs

• vgroenewold
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 17:42
Inderdaad. Parallels is een Virtual Machine. Wat moet je je daarbij voorstellen:

- Het is gewoon een grote file op je harddisk
- Parallels is software wat doet alsof het een gewone PC is, dus het doet echt een hardware-matige pc na, in een programma.
- Omdat het software-matig na-apen is, is het dus langzamer dan een echte PC. Dit valt mee, maar zal vrijwel altijd het geval zijn. Het 3D gebeuren bijv. is dan nog problematisch, spelletjes spelen kan maar zeker niet zo snel als met bootcamp.
- Parallels zorgt voor een prachtige integratie van Windows software in OSX. Dus je kan prima Office for Windows gebruiken (prefereer ik ook) zonder ook maar iets van Windows te zien, het lijkt dan net of Office gewoon in je OSX omgeving draait.
- Voor Office is het snel genoeg en dan erg handig aangezien je niet je computer hoeft te herstarten.

Veel geheugen is een grote pre, 4 GB minimaal, 2 voor OSX en 2 voor Parallels.

• mstreurman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-01-2011

mstreurman

2b or not 2b

http://forum.notebookrevi...not-working-bootcamp.html

ik lees in deze thread dat je gewoon de nieuwste drivers vanaf de realtek site moet downloaden om dat probleem in bootcamp op te lossen...

Laptop Specs / Desktop Specs

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-09 21:33
mstreurman schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:52:
Zodra dit is opgestart is het alsof je een NIEUWE LEGE computer start dus zal je hierin ook Windows moeten installeren om er iets mee te kunnen... maar voor de rest zullen alle applicaties die in windows werken ook werken onder Parallels. Ik weet alleen niet hoe ver ze zijn met 3D ondersteuning voor evt. games.
Parallels heeft ook een functie om je BootCamppartitie op te starten in een VM, dus Windows installeren hoeft de TS niet meer. Al zullen er waarschijnlijk wel activatie-issues komen ivm andere hardware (hardware in je Mac vs gevirtualiseerde hardware van Parallels).

Verder is 3D ondersteuning hard op weg. Met Parallels 5 kon ik in ieder geval Call Of Duty 2 spelen (vraag niet welke resolutie enzo, maar het was speelbaar!). Dit verbetert constant. Echter moet je er niet vanuit gaan dat je tegenwoordig even een gloednieuw spel kunt spelen onder een VM. Virtualisatiesoftware kan nog steeds niet zomaar je videokaartresources aanspreken (en da's ergens maar goed ook, denk aan conflicten tussen host- en guestOS).

@TS:
Als ik je vraag goed begrijp, heb je Windows dus via BootCamp geïnstalleerd, en wil je Windows en OSX tegelijkertijd kunnen gebruiken (gezien het werken in Windows maar de audiojack in OSX willen gebruiken)?
Zo ja, dan zijn Parallels en VMWare Fusion een goede optie. Beiden kunnen hun VM vanaf een BootCamppartitie laten starten. :)

• Siebelouis
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:37
Khajas schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:49:
Hallo gebruikers van Tweakers,

Ik heb op dit moment een netwerkomgeving waar Mac gebruikt wordt in combinatie met Bootcamp.
Nou is het zo dat zodra ik de audiojack wil gebruiken op de Mac terwijl ik in de Windows OS zit, dan gebeurt dat niet. Ik heb gelezen dat dit komt door Bootcamp issues.

Nou wil ik graag Parallel uitproberen, maar vraag ik mij daar een aantal dingen bij af:

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Waarom wil je windows op je mac? Alleen voor office 2007?

In dat geval kan ik je office 2011 beta 6 aanraden, ein-de-lijk een office pakket wat niet onder doet aan de windows office suites :D

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Inhaken op office, ik zou zo graag Onenote op de Mac willen hebben Parallels werkt welngoed maar copy paste werkt niet naadloos (bv url uit mac browser wordt niet meegenomen) iemand tips?

• CanonUser
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-12-2010
Copy Paste tussen OSX en Windows onder Parallels werkt perfect anders hier...

url's, bestanden teksten alles doet het gewoon....

• ToCuS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-09 13:47

ToCuS

It begins in the brain!

Gewoon MacOS, Windows zal gewoon op de achtergrond draaien als je die aanzet

Ja, tenzij je dat zelf niet wilt en/of 2 partities heb

Ik vindt persoonlijk van wel

Ja dat kan..
Zie mijn persoonlijke ervaringen hier boven..

• Tennisbal
CanonUser schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:02:
Copy Paste tussen OSX en Windows onder Parallels werkt perfect anders hier...

url's, bestanden teksten alles doet het gewoon....
Nee, Ik bedoel een tekst van een site copieren naar Onenote. De url die erbij hoort krijg je niet, wel de tekst, maar de bron is juist erg belangrijk.

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:29
adyta schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:48:
[...]

Parallels heeft ook een functie om je BootCamppartitie op te starten in een VM, dus Windows installeren hoeft de TS niet meer. Al zullen er waarschijnlijk wel activatie-issues komen ivm andere hardware (hardware in je Mac vs gevirtualiseerde hardware van Parallels).
Hoe ernstige activatie-issues moet ik me hierbij voorstellen? Moet je een tweede Windows licensie aanschaffen om Windows ook in Parallels te draaien?

• Tennisbal
JiMiHeNdRiX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:49:
[...]

Hoe ernstige activatie-issues moet ik me hierbij voorstellen? Moet je een tweede Windows licensie aanschaffen om Windows ook in Parallels te draaien?
dacht dat je max 4 vm machines mag maken met 1 licentie

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-09 21:33
JiMiHeNdRiX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:49:
[...]

Als je zorgt dat je licensie 2x te activeren is, dan zit je goed. Eén keer voor je 'originele' hardware, en één keer voor de gevirtualiseerde hardware. :)

• vgroenewold
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 17:42
adyta schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:46:
[...]

Als je zorgt dat je licensie 2x te activeren is, dan zit je goed. Eén keer voor je 'originele' hardware, en één keer voor de gevirtualiseerde hardware. :)
Maar hoe zorg je daarvoor, ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee