Toon posts:

tv kabel geeft geen ontvangst

Pagina: 1
Acties:

• S1234
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-10-2010
Hoi! In mijn nieuwe woonruimte (kamer) komt er via een andere ruimte een tvkabel binnen.
Nu heb ik het idee dat dit een hele oude kabel is. (zie foto)

als ik hem probeer aan te sluiten op zo'n plaatje (met schroefje vastzetten) en plastic kapje eromheen krijg ik geen ontvangst. Ik lees op internet over zilverfolie/terugslaan etc, dat heeft deze kabel niet.

Is er een truc om het wél te laten werken? (Ik heb geen flatscreen, het is een oude televisie.)

Alvast enorm bedankt!!

[Voor 5% gewijzigd door S1234 op 05-10-2010 16:27]

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zou het eerst even op een andere TV proberen, om er zeker van te zijn dat het daar niet aan ligt.

Als dit niet werkt moet je de kabel gewoon vervangen door een goede Hirschmann ofzo.

• centr1no
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 16:32
Is die kabel in de andere kamer wel ergens op aangesloten?

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:58
S1234 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:26:
Ik lees op internet over zilverfolie/terugslaan etc, dat heeft deze kabel niet.
Zilverfolie terugslaan is niet zo interessant, de afscherming (die dunne koperen draadjes dus)wel. Die afscherming moet je terugslaan en zodanig dat ze contact maken met de buitenkant van de connector.

Heb je dan nog geen ontvangst dan is de kans groot dat:
a. het signaal te zwak is.
of b. de kabel wellicht niet aangesloten is.

edit: de kabel die je daar hebt is overigens een vrij crappy kabel als ik het goed zie.
De kern is zo te zien geen stevig koper, maar dunne in elkaargevlochten koper.

[Voor 15% gewijzigd door job op 05-10-2010 17:50]

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Paar dingen waar je op moet letten:

1. De kern mag geen contact maken met de mantel, dus die koperen kern die uit het harde plastic omhulsel komt in het midden moet nergens met het gevlochten koperdraad dat buiten die harde kunststof kern zit in aanraking komen.
2. De mantel kun je het best terugslaan (zoals je al hebt gedaan), waarna hij contact maakt met de klem waarmee je de kabel vastzet.
3. Je hebt nu waarschijnlijk van die goedkope witte stekkers, beter geef je een paar cent meer uit aan de volledig metalen connectors, die schermen veel beter af.
4. Als de kern niet massief koper is (is hij volgens mij wel) kun je de kabel beter vervangen door een met een dikke koperen kern. Kost vaak 20-30ct meer per meter, maar is zijn geld dubbel en dwars waard.

Als het met bovenstaande nog niet lukt, zit er ergens kabelbreuk, staat er geen signaal op de wandcontactdoos of doet je tv-tuner het niet meer.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• S1234
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-10-2010
Dank voor de reacties met hulp!

Het is inmiddels opgelost.
Alle stappen doorlopen zoals beschreven, nog steeds geen ontvangst.
Toegang gevraagd tot de kamer waar de kabel vandaan komt. Zat er wel in, maar in de (geen grap) radio uitgang met man/vrouw tussenstuk.. op de ander gezet mbv een splitter en nu werkt het. Fijn!!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Op de radio- en de tv-uitgang staat toch gewoon hetzelfde signaal? Een overgang minder ertussen is altijd goed natuurlijk, maar voor zover ik weet wordt daar niks tussen gefilterd :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• simonr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-09 14:23
Sommige kastjes hebben ingebouwd filter. Sommige hebben zelfs een schakelaar om het filter aan of uit te zetten.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:27:
Op de radio- en de tv-uitgang staat toch gewoon hetzelfde signaal? Een overgang minder ertussen is altijd goed natuurlijk, maar voor zover ik weet wordt daar niks tussen gefilterd :)
Zeker wel, de relatief laage frequenties worden gescheiden van de hoge. heb je gelijk zo min mogelijk vermogenverlies bij de afdracht van het singaal van een tv en een radio. Dat het tegenwoordig normaal is om 4-5 tv's thuis te hebben waar door je eigelijk altijd een versterker nodig hebt, stja ...

Iperf

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee