Er is een verschil tussen wat juridisch kan en wat feitelijk mogelijk is. Zolang niemand zeurt of effectieve middelen inzet, is er geen reden om al te braaf te zijn. Telecombedrijven gaan vaak genoeg in de fout, ondanks hun juridische kennis.
Ik wil overigens alleen zeggen dat het niet vereist is dat een beding schriftelijk is vastgelegd voor toepassing de 7.2 Tw.
alex3305 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:47:
[...]
Dat zou dus ook betekenen dat mensen die nu nog (bij wijze van spreken) één jaar aan hun abonnement vastzitten hun abonnement kosteloos kunnen beëindigen. Lijkt mij stug, want dat zou Vodafone namelijk (veel) geld kunnen gaan kosten.
Dat maakt niets uit. Als het kan, en ik zeg
als het kan, dan is het voor iedereen nadelig, of diegene nu net zijn 2-jarig abonnement heeft afgesloten of net in de laatste 5 maanden zit. Het zou natuurlijk niet gelden voor mensen die al in de laatste 4 maanden zitten, daarvoor heeft de wijziging sowieso geen effect. Dat het Vodafone veel geld zou kunnen kosten, is niet van belang. Bovendien is overstappen naar een andere aanbieder misschien wel helemaal niet aantrekkelijk.
Cadezo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:40:
[...]
Je kunt het in ieder geval proberen door klachtenbrief te schrijven naar VF Special Services...
Bij KPN ligt het sowieso iets anders, aangezien KPN met de bezwaarmogelijkheid klanten een 'soort van' vetorecht verschaft.
[...]
Bij KPN moet je als gebruiker actief handelen (een sms-je sturen) om onder de huidige verlengingsvoorwaarden te blijven. Dat lijkt mij iets anders dan dat de voorwaarde niet wijzigt als je niet instemt. Die wijzigt immers zonder instemming wel.
[
Voor 56% gewijzigd door
haribold op 07-10-2010 00:56
]