Toon posts:

[Vodafone] Verkorting verlengtijd van 6 naar 4 maanden

Pagina: 1
Acties:

• Sijhtam
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
In navolging van KPN heeft vodafone deze wijziging nu ook doorgevoerd.

http://www.nu.nl/internet...rkort-verlengtermijn.html

Staat niet duidelijk in of dit ook voor de huidige abonnees geldt.

In iedergeval zijn de zakelijke abonnementen en de abonnementen hoger dan 50 euro per maand hiervan gevrijwaard. Lijkt mij een beetje een kromme oplossing of niet?

[Voor 27% gewijzigd door Sijhtam op 05-10-2010 15:49]

huidige opstelling

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ik over beide verkortingen (KPN en Vodafone) al (vanochtend over VF) geschreven op Mobile Cowboys. Zie http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13007 (de reacties zijn verdeeld, maar de meeste reageerders begrijpen de reden van VF niet).

Vodafone-woordvoerder Richard Mes liet mij in een reactie weten: "Deze wijziging is alleen van toepassing op verlengende klanten (...)". Dat is niet helemaal duidelijk, maar zover ik het nu inschat geldt het per direct voor alle (bestaande) klanten. Ik heb hier nog een vraag over uitgezet bij VF-woordvoering, maar daar moet ik nog een reactie op krijgen.

• wberkel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03-07 08:40
Als dit per direct geldt voor alle (bestaande) klanten, zou dit dat dan een rede kunnen zijn om per direct kostenloos van je abonnement af te kunnen?
Het is tenslotte een wijziging die niet in het voordeel van de klant is...

• Cadezo
  • Niet online
wberkel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:27:
Als dit per direct geldt voor alle (bestaande) klanten, zou dit dat dan een rede kunnen zijn om per direct kostenloos van je abonnement af te kunnen?
Nee, want Vodafone laat tevens weten: "Het betreft geen aanpassing van de algemene voorwaarden." Dus helaas...

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:04
wberkel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:27:
Hoezo is dit niet in het voordeel? Opzegtermijn is juist verkort dus als je wilt opzeggen dan ben je nog maar een kortere tijd bij ze verplicht te bijve dan voorheen.

• TMPJ
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09-09 12:07
Hier kwam ik vandaag ook 'the hard way' achter. De afgelopen maanden kon ik verlengen, alleen wenste ik er toen nog niets mee te doen. Na veel wikken en wegen een aboo'tje gevonden wat bij mijn behoeften paste, eindelijk de tijd gevonden het te bestellen... Kan ik mijn deal vergeten, want ik mag nu dus nog een maandje wachten!

Echt weer des Vodafone's om dit zo door te voeren, er zitten daar echt mensen met 0.0 gevoel voor communicatie richting de klant. Die verlenging zou wel eens een opzegging kunnen gaan worden, ik ben er wel klaar mee eigenlijk met dit soort fratsen...

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cave_Boy schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:02:
[...]

Hoezo is dit niet in het voordeel? Opzegtermijn is juist verkort dus als je wilt opzeggen dan ben je nog maar een kortere tijd bij ze verplicht te bijve dan voorheen.
Euh nee, de verlengtermijn en opzegtermijn zijn verkort, je abonnementslooptijd niet. Dit betekent dat je pas dichter bij het einde van je abonnement mag opzeggen en/of verlengen.

En dit is geen schending van de algemene voorwaarden omdat het er, heel slim, niet in staat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• wberkel
Cave_Boy schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:02:
[...]

Opzegtermijn verkort?
Ik moet toch gewoon mijn abo uitzitten?
En ik mag nu later verlengen dan voorheen...
Dus dat lijkt me een verslechtering.

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:34
wberkel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:13:
[...]

Opzegtermijn verkort?
Ik moet toch gewoon mijn abo uitzitten?
En ik mag nu later verlengen dan voorheen...
Dus dat lijkt me een verslechtering.
Maar er staat niks in de algemene voorwaarden over verlengtermijnen, dus geen reden om op te te zeggen :|

• Neo_TGP
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11-09 20:24
Ik merk in veel reacties op dit bericht (niet zo zeer hier op het forum) dat mensen niet snappen wat er bedoeld wordt.. Het gaat om te tijd VOOR het verlopen van je contract waarop je je verlenging mag aanvragen.

• wberkel
Toch vind ik het vaag.
Het mag dan misschien niet in de algemene voorwaarden staan, toch is het een verslechtering van voorwaarden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee dat is het dus niet, aangezien het geen voorwaarde is van je contract. Dan kan je wel zeggen dat het toch zo is maar dat is natuurlijk dom gezwets. Het is heel simpel, jij tekent een contract voor twee jaar tijd, eerder mogen verlengen is een gunst van Vodafone, die gunst verstrekken ze niet langer of die gunst zwakken ze nu af. Voor jou verandert er niks, behalve dat je een nieuw contract pas later kan afsluiten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sijhtam
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
De wettelijke opzegtermijn is momenteel 1 maand. Vodafone geeft de mogelijkheid om 3 maanden voor deze termijn je contract te verlengen. Vroeger was dit 6 maanden (toen was de opzegtermijn ook 3 maanden). Eigenlijk wordt er dus niks raars veranderd. Alleen is het niet slim van vodafone om dit door te voeren terwijl de verandering van 3 maanden naar 1 maand al een paar jaar bestaat.

Het probleem blijft bij vodafone gewoon de communicatie richting de klant! Dat moet nou gewoon eens op orde worden gesteld. Veel blijven klagen schijnt gewoon niet te werken.

Ik vindt het persoonlijk wel een verslechtering van de voorwaarden van mijn contract, vodafone denkt hier helaas anders over.

huidige opstelling

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dat maakt dit altijd zo lastig, mensen hebben geen zak verstand van contracten en de rechten er omheen en ze willen direct moord en brand schreeuwen. Nogmaals, het zijn GEEN voorwaarden van je contract. Van verslechtering van de voorwaarden kan dus NOOIT sprake zijn.

• Bart0n
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:30
Ah, dit is zuur! Mocht volgens de oude regeling eind oktober verlengen (zat al met smart te wachten op de Desire HD/Z).

Nu nog maar 2 maanden extra wachten, en verdergaan met me oude Nokia.

• haribold
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:22:
En dat maakt dit altijd zo lastig, mensen hebben geen zak verstand van contracten en de rechten er omheen en ze willen direct moord en brand schreeuwen. Nogmaals, het zijn GEEN voorwaarden van je contract. Van verslechtering van de voorwaarden kan dus NOOIT sprake zijn.
Het is waarschijnlijk geen onderdeel van je contract. Er is immers in het normale geval niets over overeengekomen, dus geen onderdeel van de overeenkomst en de voorwaarden. Maar... stel je hebt bij de Vodafone-winkel gevraagd of je alvast zes maanden voor het einde van het af te sluiten contract kunt verlengen, zodat je weer een telefoontje kunt krijgen, en de medewerker heeft toegezegd dat dit zo is... dus zeg nooit nooit.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat kon onder het huidige beleid, dat beleid is aangepast. Tenzij ze het uitdrukkelijk bij het afsluiten van het contract hebben gemeld en daadwerkelijk in je contract hebben gezet, ja dan kan je er op terug komen.
Maar als jij nu een Vodafone winkel binnenloopt en daar zeggen ze dat het 6 maanden voor het einde kan dan zijn dat absoluut geen bindende voorwaarden aan het contract aangezien het een beleid is los van het hele contract gebeuren.

• shockme
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2015
Zolang de algemene voorwaarden niet wijzigen is dit geen reden om je contract te mogen opzeggen...

Overigens lijken alle mobiele telefonie aanbieders behoorlijk de regeltjes aan te scherpen. Eerst al met het dataverbruik en nu met de verlengtermijn. Gelukkig zit ik al binnen de 4 maanden termijn dus kan er gewoon nog steeds verlengt worden eventueel.

• Cadezo
  • Niet online
haribold schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:06:
[...]
Maar... stel je hebt bij de Vodafone-winkel gevraagd of je alvast zes maanden voor het einde van het af te sluiten contract kunt verlengen, zodat je weer een telefoontje kunt krijgen, en de medewerker heeft toegezegd dat dit zo is... dus zeg nooit nooit.
Hoe wilde jij dat gaan bewjizen? Als je het niet eens bent met de wijziging, dan kun je altijd een klant indien bij Vodafone Special Services, maar of dat wat zal uithalen...

• wberkel
@Tsurany: Je kunt wel hard roepen dat het geen onderdeel van het contract is, maar een gunst.
Maar een gunst die verdwijnt (of wordt afgezwakt) is toch wel degelijk een verslechtering voor de klant. Deze gunst (zoals jij het dan noemt, maar what's in a name?) gold wel degelijk bij het afsluiten van het contract en ook ik ben daar specifiek op gewezen door de medewerkver van, in dit geval, de phonehouse.
Als dat al nodig zou zijn is de bewijslast in deze natuurlijk vrijwel onmogelijk.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wberkel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:45:
@Tsurany: Je kunt wel hard roepen dat het geen onderdeel van het contract is, maar een gunst.
Maar een gunst die verdwijnt (of wordt afgezwakt) is toch wel degelijk een verslechtering voor de klant.
En dat ben ik helemaal mee eens, het is een verslechtering voor de klant, echter niet voor het contract van de klant.
Deze gunst (zoals jij het dan noemt, maar what's in a name?) gold wel degelijk bij het afsluiten van het contract en ook ik ben daar specifiek op gewezen door de medewerkver van, in dit geval, de phonehouse.
Als dat al nodig zou zijn is de bewijslast in deze natuurlijk vrijwel onmogelijk.
Echter is het nooit als onderdeel van je contract opgenomen, het was gewoon het beleid op dat moment en zo is het je verteld. Als ze je zouden garanderen dat je 6 maanden van te voren kon verlengen zou dat in je contract moeten staan.

• HDL
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-10-2010
Ik weet niet of het echt relevant is dat het niet in de voorwaarden staat.
Feit is dat het voor een hoop klanten een teleurstelling is en ik vind dat je niet zo met je klant omgaat.
Als je het al doet, communiceer je het ten minste eerst en zouden klanten het waarderen als ze bezwaar kunnen maken. KPN doet dat beter.
Voor mij is dit de spreekwoordelijke druppel. Zit al weken te wachten tot op het moment dat ik eindelijk kan verlengen, omdat mijn toestel helemaal gaar is. En nu is het bijna zo ver, komen ze met deze grap aan.
Beter geven ze me coulance of ik ben weg bij Vodafone.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-09 02:29

Flappiewappie

Hier nog meer

HDL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:09:
Feit is dat het voor een hoop klanten een teleurstelling is en ik vind dat je niet zo met je klant omgaat.
Als je het al doet, communiceer je het ten minste eerst en zouden klanten het waarderen als ze bezwaar kunnen maken. KPN doet dat beter.
Voor mij is dit de spreekwoordelijke druppel. Zit al weken te wachten tot op het moment dat ik eindelijk kan verlengen, omdat mijn toestel helemaal gaar is. En nu is het bijna zo ver, komen ze met deze grap aan.
Die 4 maanden van te voren verlengen is al een coulance. Jij bent een veel eisende klant. Dat zijn twee verschillende dingen die je hier door elkaar haalt.

Hier staat wat

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is het wel als je gaat kijken naar contract ontbinding. Het was een gunst die ze nu inkorten, dat het niet netjes is dat is natuurlijk ene ander geval. Maar als je ziet dat KPN het ook doet en die het nog verder intrekt dan valt het nog best mee wat Vodafone doet.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beter ga je dan gewoon lekker weg. Wat is dat nu voor een onzin?

Ter info, Zakelijke abbo's geld een 3 maanden termijn, 'gevrijwaard' is daar niet het juiste woord voor.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HDL
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-10-2010
Tsurany schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:19:
[...]

Dat is het wel als je gaat kijken naar contract ontbinding. Het was een gunst die ze nu inkorten, dat het niet netjes is dat is natuurlijk ene ander geval. Maar als je ziet dat KPN het ook doet en die het nog verder intrekt dan valt het nog best mee wat Vodafone doet.
Contract technisch gezien is het relevant, maar daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan.
Het gaat mij er om dat ze zonder bericht naar de klant een belangrijke service opheffen.
Ik moet nu wel een nieuwe telefoon gaan kopen, want dit toestel houdt het geen twee maanden meer uit.
Met dat nieuwe toestel ga ik natuurlijk geen duur Vodafone abonnement meer nemen met nog weer een nieuw toestel, dat wordt gewoon een sim only van een goedkope aanbieder.

• n00bs
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 16:13

n00bs

Het is weer Zomer!

Per welke datum is dit ingegaan? vandaag zit ik namelijk exact op die 6 maanden... echter je abbo verlengen, heeft ook nadelen: bellen en betalen per seconde is net als bij KPN bellen per seconde, afronden omhoog naar gehele minuten geworden. Veel korte gesprekken zorgen er dan voor dat je misschien zelfs maar de helft van je minuten kan gebruiken en een dataverbruik cap!

• TMoose
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 13:00

TMoose

Mooooooose !!

Gemiddeld gezien zit de helft van mensen met een 1-jarig contract en 25% van mensen met een 2-jarig contract binnen die 6 maanden. Laat dat 33% van het totale klantenbestand zijn, een significant deel iig.

Deze mensen kunnen direct verlengen onder de huidige voorwaarden als de provider aankondigt de voorwaarden voor nieuwe contracten te gaan verwijderen. Zo hebben ze wellicht gemerkt dat zeer veel klanten nog snel verlengd hebben voordat de datalimieten werden ingevoerd. Deze klanten gaan de komende 1-2 jaar geen geld in het laatje brengen vanwege overschrijding van de datalimiet. Dat vindt Vodafone niet leuk. Door de termijn van 6 naar 4 maanden te veranderen brengen ze dat aantal met een derde terug.

Tevo Tarantuls & Anycubic Photon

• Cadezo
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:48:
Per welke datum is dit ingegaan? vandaag zit ik namelijk exact op die 6 maanden...
Het is per 4 oktober jl. ingegaan.
offtopic:
Je had natuurlijk ook even het artikel in de topicstart of de 1e reactie kunnen lezen.
TMoose schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:24:
Deze klanten gaan de komende 1-2 jaar geen geld in het laatje brengen vanwege overschrijding van de datalimiet. Dat vindt Vodafone niet leuk. Door de termijn van 6 naar 4 maanden te veranderen brengen ze dat aantal met een derde terug.
Dit argument snap ik niet helemaal. Je bedoelt dat consumenten eerder gaan verlengen, als er een negatieve wijziging gaat gelden voor nieuwe klanten en verlengingen. Om dit te voorkomen, gaat Vodafone het aantal klanten dat per direct kan verlengen verkleinen door de termijn terug te brengen tot 4 maanden. Is dat wat je bedoelt? Dan snap ik het alleen niet, want VF gaat toch geen niet nog een keer de AV wijzigen (dat is immers op 6 september al gebeurd)?

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Bij verlenging sluit je een nieuw contract af, volgens de voorwaarden ten tijden van afsluiting. Als je huidige contract nog 6 maanden loopt en FV gaat per 1 November een ongunstige wijziging invoeren in de AV, dan weet je dus dat je over een half jaar (of over 2 maanden, als je 4 maanden voor aanvang verlengt) de AV met ongunstige voorwaarden krijgt. Als je nu al zou kunnen verlengen, dan heb je nog 2.5 jaar de oude (betere) voorwaarden. Natuurlijk kun je altijd stilzwijgend laten verlengen, maar veel mensen willen graag een nieuwe teleffon of extra voordeel.

• Cadezo
  • Niet online
TMoose schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:19:
Bij verlenging sluit je een nieuw contract af, volgens de voorwaarden ten tijden van afsluiting. [...] Als je nu al zou kunnen verlengen, dan heb je nog 2.5 jaar de oude (betere) voorwaarden. Natuurlijk kun je altijd stilzwijgend laten verlengen, maar veel mensen willen graag een nieuwe teleffon of extra voordeel.
Alleen gaat VF de AV niet wijzigen per 1 november en hadden ze dat dan beter kunnen doen bij de wijziging van 6 september jl.

Overigens is er iemand op Mobile Cowboys die een brief naar VF heeft geschreven met een bezwaar, dat VF de TelecommunicatieWet (en het bijbehorende Beoordelingskader van de OPTA) niet juist zou naleven...

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:56

freddyathlon

McLaren Mercedes 2021 ;)

Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk;

Het geldt voor alle klanten, zowel nieuw als bestaand.

Uitzonderingen:

Klanten met een huidig 'los' abonnement van € 50,- of meer (dus zonder Blox, Blackberry enz) mogen 6 mnd van tevoren verlengen.
Zakelijke klanten, dus een zakelijk klantnummer met een zakelijk abonnement zoals Ondernemersbundel, mogen ook 6 mnd van tevoren verlengen.

Ben je een zakelijke klant met een Basis 22.50 abo, dan pies je dus ook naast de pot.

Apple iPhone 12 Pro Max  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Cadezo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:31:
[...]

Alleen gaat VF de AV niet wijzigen per 1 november en hadden ze dat dan beter kunnen doen bij de wijziging van 6 september jl.
Dus je snapt het argument eigenlijk wel ;) Dan was mijn - overigens volstrekt hypothetische- voorbeeld hierboven sowieso overbodig :>

• haribold
  • Niet online
http://www.opta.nl/nl/download/publicatie/?id=3103 (PDF)

Onder punt 3.1: ook niet schriftelijk overeengekomen bedingen kunnen vallen onder 7.2 Telecommunicatiewet, het artikel dat consumenten het recht geeft de overeenkomst te beëindigen bij wijziging van een beding. Als voorbeeld wordt genoemd de niet schriftelijk vastgelegde downloadsnelheid "als kenmerkend element van een product of dienst".
Doel van artikel 7.2 Tw is bescherming van de abonnee en het college acht het in het belang
van de abonnee dat deze ook bij een wijziging van een niet schriftelijk vastgelegde
contractsvoorwaarde de overeenkomst kosteloos kan beëindigen.
Oftewel, beëindiging mogelijk?

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:44
haribold schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:09:

Onder punt 3.1: ook niet schriftelijk overeengekomen bedingen kunnen vallen onder 7.2 Telecommunicatiewet, het artikel dat consumenten het recht geeft de overeenkomst te beëindigen bij wijziging van een beding. Als voorbeeld wordt genoemd de niet schriftelijk vastgelegde downloadsnelheid "als kenmerkend element van een product of dienst".

[...]
Denk je dat Vodafone en KPN geen advocaten hebben die zich hierin inlezen? Vergeet maar dat je kan opzeggen, dit hebben ze echt wel uitgezocht

• Cadezo
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:23:
[...]
Denk je dat Vodafone en KPN geen advocaten hebben die zich hierin inlezen? Vergeet maar dat je kan opzeggen, dit hebben ze echt wel uitgezocht
Je kunt het in ieder geval proberen door klachtenbrief te schrijven naar VF Special Services...

Bij KPN ligt het sowieso iets anders, aangezien KPN met de bezwaarmogelijkheid klanten een 'soort van' vetorecht verschaft.
quote: Beoordelingskader 2010 voor artikel 7.2 van de Telecommunicatiewet
In dit verband heeft de wetgever er ook op gewezen dat als de abonnee vooraf moet instemmen met
een door de aanbieder voorgestelde wijziging (het vetorecht), de abonnee geen beroep kan doen op
de bescherming van artikel 7.2 Tw. In het geval dat de aanbieder toestemming van de abonnee nodig
heeft om een voorgestelde wijziging door te voeren, is bescherming van de abonnee niet nodig. Door
niet in te stemmen met de voorgenomen wijziging kan de abonnee immers voorkomen dat deze
wijziging ten aanzien van hem wordt doorgevoerd.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:46
haribold schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:09:

[...]
Dat zou dus ook betekenen dat mensen die nu nog (bij wijze van spreken) één jaar aan hun abonnement vastzitten hun abonnement kosteloos kunnen beëindigen. Lijkt mij stug, want dat zou Vodafone namelijk (veel) geld kunnen gaan kosten.

• haribold
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:23:
[...]

Er is een verschil tussen wat juridisch kan en wat feitelijk mogelijk is. Zolang niemand zeurt of effectieve middelen inzet, is er geen reden om al te braaf te zijn. Telecombedrijven gaan vaak genoeg in de fout, ondanks hun juridische kennis.

Ik wil overigens alleen zeggen dat het niet vereist is dat een beding schriftelijk is vastgelegd voor toepassing de 7.2 Tw.
alex3305 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:47:
[...]

Dat zou dus ook betekenen dat mensen die nu nog (bij wijze van spreken) één jaar aan hun abonnement vastzitten hun abonnement kosteloos kunnen beëindigen. Lijkt mij stug, want dat zou Vodafone namelijk (veel) geld kunnen gaan kosten.
Dat maakt niets uit. Als het kan, en ik zeg als het kan, dan is het voor iedereen nadelig, of diegene nu net zijn 2-jarig abonnement heeft afgesloten of net in de laatste 5 maanden zit. Het zou natuurlijk niet gelden voor mensen die al in de laatste 4 maanden zitten, daarvoor heeft de wijziging sowieso geen effect. Dat het Vodafone veel geld zou kunnen kosten, is niet van belang. Bovendien is overstappen naar een andere aanbieder misschien wel helemaal niet aantrekkelijk.
Cadezo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:40:
[...]

Je kunt het in ieder geval proberen door klachtenbrief te schrijven naar VF Special Services...

Bij KPN ligt het sowieso iets anders, aangezien KPN met de bezwaarmogelijkheid klanten een 'soort van' vetorecht verschaft.

[...]
Bij KPN moet je als gebruiker actief handelen (een sms-je sturen) om onder de huidige verlengingsvoorwaarden te blijven. Dat lijkt mij iets anders dan dat de voorwaarde niet wijzigt als je niet instemt. Die wijzigt immers zonder instemming wel.

[Voor 56% gewijzigd door haribold op 07-10-2010 00:56]

• Cadezo
  • Niet online
haribold schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:49:
[...]
Bij KPN moet je als gebruiker actief handelen (een sms-je sturen) om onder de huidige verlengingsvoorwaarden te blijven. Dat lijkt mij iets anders dan dat de voorwaarde niet wijzigt als je niet instemt. Die wijzigt immers zonder instemming wel.
Klopt, ik zei ook 'soort van', het lijkt een beetje 'omgekeerd' vetorecht, maar hoe dat precies juridisch zit weet niet...

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica