Toon posts:

[Excel 2003/2007] tabben of regeleigenschappen meekopieren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• tbenschop2
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10-02 08:53
Dit is echt zo'n topictitel waarbij je geen idee hebt waar het over gaat zonder het eigenlijke bericht te lezen!

Hier komt ie:
Kan ik binnen één cel tabben? Onderstaande voorbeeld zijn twee cellen onder elkaar met dus meerdere gegevens die ik netjes onder elkaar wil. Dus de : moet bijvoorbeeld recht onder elkaar.

Naam : Pietje Puk
Opleiding : kleuterschool

Volgens mij kan dit niet. De enige mogelijkheid is dan hiervoor drie kolommen te maken, één voor 'naam', een voor ':' en één voor 'Pietje Puk'. Dat is mogelijk, maar eronder staan een hele reeks cellen die ik wél graag als één samengevoegde cel wil hebben. Ik kan dat handmatig doen, maar als ik dan een rij wil invoegen, neemt hij in de nieuwe rij de samengevoegde cellen niet over, die zijn dan automatisch weer gescheiden. Het is veel werk om die dan allemaal handmatig weer samen te voegen. Hoe kan ik dus een nieuwe rij invoegen waarbij de cellen die zijn samengevoegd ook in de nieuwe, ingevoegde rij weer zijn samengevoegd?

• Black Hawk
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 20:53
offtopic:
Waarschijnlijk wil je Excel gaan gebruiken waar het niet voor gemaakt is.

Uit je vraag af te leiden, lijkt erop dat je een lijst wilt maken voor de kinderopvang ofzo.

Maar los van dat, waarom kan je er geen 3 kolommen van maken? De tekst in de rij daaronder loopt gewoon over de celrand heen naar rechts.

Ik zou trouwens 2 kolommen maken, dus zonder een kolom voor ' : ', en dan ziet het er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
+----------+-------------------+---------------+ ....
|Naam      |Pietje Puk         |               | ....
|Opleiding |Kleuterschool      |               | ....
|Tekst die doorloopt over de celranden heen    | ....

[Voor 8% gewijzigd door Black Hawk op 05-10-2010 14:40]

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• tbenschop2
Bedankt, Black Hawk.

klopt dat de tekst doorloopt over de celwanden, maar ik wil graag tekstterugloop gebruiken. Dus meerdere regels tekst in één cel. Die tekst van jou "Tekst die doorloopt over de celranden heen" moet dus bij nog meer tekst afgebroken worden na die meest rechterrand en doorlopen op de volgende regel (binnen dezelfde cel).
Ha dat kleuterschool is ter illustratie :)

[Voor 32% gewijzigd door tbenschop2 op 05-10-2010 14:49]

• Black Hawk
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 20:53
Wat je wilt is dit: een tekstterugloop die geldt voor 2 cellen breed, zonder dat deze 2 samengevoegd zijn.
Maar ik weet helaas niet of dat kan. (tip: misschien ff googlen op de engelse termen.)

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Waarom gebruik je Excel en geen Word? Word lijkt me hiervoor gemaakt. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

• tbenschop2
@Black HAwk, ja dan zou het ook kunnen. Denk niet dat dat kan.. :)
@Pedorus: Er zit ook een deel spreadsheet in (elders in de sheet)...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee