Ik heb thuis een netwerk met de range 10.0.0.x
De dns-servers bij mijn werkgever hebben ip-adressen binnen deze range, als ik connecteer met behulp van VPN vanaf mijn thuisnetwerk, dan heb ik het probleem dat de dns-server op mijn lokale netwerk wordt gezocht en ik dus geen dns-server heb, nogal lastig werken dus.
Ik kan natuurlijk de ip-range thuis aanpasen, dit probeer ik te voorkomen (er hangt nogal wat aan momenteel). Wat ik verder geprobeer heb is:
- Range van uit te geven ip-adressen op thuis-router verkleinen (lukt niet). Router is een Netgear WNDR3700 met orginele firmware)
- VPN-netwerk hoogst prioriteit gegeven in volgordes van netwerken in Windows XP).
Nog steeds werkt het, zie hieronder de nslookup.
- Is dit een probleem van Windows of mijn router?
- Hoe los ik dit op?
De dns-servers bij mijn werkgever hebben ip-adressen binnen deze range, als ik connecteer met behulp van VPN vanaf mijn thuisnetwerk, dan heb ik het probleem dat de dns-server op mijn lokale netwerk wordt gezocht en ik dus geen dns-server heb, nogal lastig werken dus.
Ik kan natuurlijk de ip-range thuis aanpasen, dit probeer ik te voorkomen (er hangt nogal wat aan momenteel). Wat ik verder geprobeer heb is:
- Range van uit te geven ip-adressen op thuis-router verkleinen (lukt niet). Router is een Netgear WNDR3700 met orginele firmware)
- VPN-netwerk hoogst prioriteit gegeven in volgordes van netwerken in Windows XP).
Nog steeds werkt het, zie hieronder de nslookup.
Mijn vragen:C:\>nslookup
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 10.0.0.193: Timed out
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 10.0.0.194: Timed out
*** Can't find server name for address 10.0.0.1: Non-existent domain
*** Default servers are not available
Default Server: UnKnown
Address: 10.0.0.193
- Is dit een probleem van Windows of mijn router?
- Hoe los ik dit op?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.