Monitor dilemma.. Wie van de drie?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb het topic, welke monitor moet ik kopen, doorgelezen en ben naar de Mediamarkt en Mycom geweest om er een paar in het echt te zien.

Ik twijfel nog tussen drie.

HP S2331SV voor 168,99 bij de Mediamarkt. Goed beeld, goede prijs. Nadeel is het glossy scherm.

HP X23 LED voor 169 bij Takeitnow. Helder beeldscherm(komt dat door LED backlight?). Volgens mij had dit scherm wel een mat beeldscherm. En vind ik ook het minst lelijk qua vormgeving.

LG E2350V voor 195. Helder en goed beeld. Dit scherm heeft handige features, kantelen en splitscreen. Nadeel, wat duurder en dat lelijke magenta onderaan, puke.

Ik neig zelf nu naar de HP X23. Iemand enig idee hoe natuurgetrouw de kleuren daarvan worden weergegeven? Beter dan bij de E2350V?

En wat is het verschil tussen deze 2 x23's? Alleen de hoogte en garantietermijn? 8)7

pricewatch: HP x23LED (WS233AA)
pricewatch: HP x23LED (WS232AA)

[ Voor 18% gewijzigd door indeblauwezon op 05-10-2010 14:12 ]

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 20:50

Bejit

Svenska Faderland

Nou is het zo dat het ene TN paneel niet de andere is, maar met TN wordt het nooit geweldig. Als je een scherm met natuurgetrouwe kleuren wilt, dan zit je sowieso vast aan een PVA of IPS paneel monitor en die kosten ook wat meer. Daarnaast moet je dan ook nog altijd het scherm calibreren.

Systeempje

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 12:18
offtopic:
Tsja, of een monitor voor jouw geschikt is, kun je alleen maar zelf bepalen.

Je twijfelt tussen 3 monitoren. Dus moet je gaan afstrepen.
Je vindt het glossy scherm van de HP S2331SV een nadeel --> afstrepen dus.

Zo, je kunt nu gaan kiezen uit 2 schermen.
Je vindt de features van de LG E2350V leuk, maar ga je ze ook echt gebruiken? Vindt je het de moeite waard om 25 euro extra hiervoor neer te tellen, met daarbij dat je deze een minder mooie vormgeving vind hebben dan de HP X23? En daarnaast vindt je het een nadeel dat dit scherm minder helder is dan de HP X23?

Als je hier een antwoord op geeft heb je zelf je keuze gemaakt!

(n.b.: zulke vragen mag je ook gewoon aan jezelf stellen hoor... ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door Black Hawk op 05-10-2010 14:46 . Reden: typo ]

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• indeblauwezon
Die vragen heb ik mijzelf ook gesteld. Vooral tijdens het typen merkte ik dat ik toch eigenlijk voor de HP X23 wil gaan.
Maar ik snap dat het vermoeiend is, al die topics, "met wat moet ik kopen..". :)

Ik hoopte alleen nog op iemand die zijn ervaring met de x23 kan delen. Of dit scherm hem/haar bevalt. Ik kan er maar weinig "reviews" van vinden op internet.

En dan vraag ik mij nog steeds af, wat is het verschil tussen deze twee monitoren?
http://tweakers.net/price...n/?keyword=x23led&x=0&y=0

Bedankt voor de medewerking :)

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 12:18
Het zijn 2 verschillende monitoren:
- EAN nummer: 885631084472 (de goedkope)
- EAN nummer: 885631084397 (de duurdere)

Verder lijkt het erop dat de duurdere DVI-D met HDCP heeft, en de goedkopere niet. Maar dat zou ik wel even uitzoeken of dat zo is.

Edit, aan de TS:
Voor het garantietermijn zou ik het wel even navragen bij de leverancier waar je 'm wilt gaan kopen.

En als tweede, het is handig als je in de inleiding duidelijker aangeeft dat je ervaringen van andere gebruikers wilt horen. En doe er ook wat concrete vragen bij, zoals: hoe ervaren jullie deze schermen met bijv. fotobewerking, games, etc. Dan weet de lezer gelijk of hij je kan helpen, en dan heb jij een grotere kans dat je snel geholpen wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door Black Hawk op 05-10-2010 17:06 ]

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• indeblauwezon
Oke bedankt.

Ze hebben wel allebei LED backlight, toch?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Lukraak drie schermen in een winkel te kiezen en dan afvragen welke de juiste is, is een slechte manier om te kiezen. Draai het om, begin bij je eisen en zoek daar schermen bij. Mogelijk kom je uit op dezelfde keuze, maar hoogstwaarschijnlijk niet. Hoogstwaarschijnlijk is ook duidelijk wat je moet kopen.
2) Sowieso is het op GoT de bedoeling dat je eerst doet wat je kunt - met de hulpmiddelen die wij bieden - voordat je een eigen topic opent. Dat om te voorkomen dat we steeds het wiel opnieuw uit moeten vinden. In dit geval hebben we een vrij uitgebreide "hoe te kiezen" topic: **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Voorzover te lezen in je topicstart heb je dat niet gezien en/of er niets mee gedaan (je wil kleurechtheid, maar gaat voor drie schermen met TN-paneel... riiiiight...). Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.